Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstarten van desktop werk niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe kast gekocht voor mijn PC en hier alle componenten ingebouwd.
Helaas als ik de computer nu opstart gaat hij aan, maar krijgen de schermen geen signiaal, toetsenbord en muis blijfen uit. Het enige wat wel draait zijn de front en rear ventilator en de ventilator van de voeding.

Ik denk zelf dat het een moederbord probleem is maar heb hier helaas niet veel verstand van.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen.

Dit zijn de specificaties:
- Intel Core i7-4770S 3.10 GHz
- MSI b85m-g43
- Gigabyte R9 390
- Scythe Processor Cooler Mugen 4 PCGH AMD & Intel
- Corsair 2x4GB, DDR3, 1600MHz
- Samsung 850EVO 500GB
- Seagate Harddisk 3.5" 2TB
- Seagate Harddisk 3.5" 2TB
- Cooler Master G750M

- Be Quiet Silent Base 600 (Case)
- Razer BlackWidow Battlefield 4 edition (Keyboard)
- Mad Catz R.A.T 7 (Mouse)

Alle reacties

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Wat gebeurd er als je alleen 1 bankje geheugen erin laat en verder geen harddisks aansluit ?

Dus puur alleen processor, geheugen, en videokaart ?

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net geprobeerd en er gebeurt helaas niks.

Verwijderd

Alle voedingskabels goed aangesloten op het moederbord?

Afstandbusjes gebruikt?

Post eens een paar foto's van de binnenzijde van het systeem.

Verwijderd

Zit de P4-plug goed aangesloten? Als je die vergeet of niet goed aansluit krijg je de symptomen die je nu ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i1266.photobucket.com/albums/jj523/Takkiedroid/5d509ed9.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 00:40 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Bios reset al uitgevoerd d.m.v. het Bios batterijtje er even 30 sec uit te halen en er daarna weer terug in te plaatsen.

Niet teveel onnodige afstand busjes gebruikt?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Werkt het wel als je alles op een stuk karton opbouwt? In elk geval op een niet geleidende ondergrond.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
De 4plug zit goed aangesloten en heb hem zelfs al met een andere 4plug kabel geprobeerd.

Afstands busjes kan het niet zijn want die heb ik geen/weinig.
Maybe is z'n bios reset wel een goed idee.

Ik zal eens een paar foto's maken en deze laten zien.

Verwijderd

Als je geen afstandsbusjes hebt gebruikt kan dat het juist wel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is eigelijk niks veranderd in tegenstelling tot de vorige PC. Op de kast zelf na dan.

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-11 15:00
geen afstandsbusjes geeft geleiding aan je moederbord en dan krijg je kortsluiting

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:23
Er staat dat de ventilatoren aangaan, maar dat er geen beeld verschijnt. De boel komt dus blijkbaar wel tot leven.
Mijn idee is: Zit de videokabel in de 390? Zo ja, dan moet je de 390 er even uithalen en de videokabel in het moederbord stoppen zodat de interne gpu van de processor zijn werk kan doen. Vervolgens moet je even in de bios zoeken naar het tabje over pcie adapters en dan het slot waar je videokaart inzit configureren als primaire display adapter. Het kan zijn dat je videokaart genegeerd wordt door de bios.

Ik hoop overigens wel dat je je moederbord niet direct in je kast geschroefd hebt, maar dat je eerst de standoffs in de kast geschroeft hebt. Dit is belangrijk omdat het moederbord anders kortsluit met de kast.

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 04-02-2017 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de videokaart afgekoppeld en geprobeerd op te starten. Ik krijg helaas weer dat alleen de front en rear fan, even als de fan van de voeding gaan draaien. maar de fans van de CPU doen verder niks, en krijg nog steeds geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eventueel ook aan de kast zelf kunnen liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:18:
Ik zal eens een paar foto's maken en deze laten zien.
Dat lijkt mij wel verstandig.
Een aantal foto's van de kant van het moederbord waar de onderdelen gemonteerd zijn en van de achterkant van het moederbordtray.

Verwijderd

De be quiet! Silent Base 600 heeft standaard al verhogingen waar je het moederbord op kan vastschroeven voor een ATX bord, maar voor een Micro-ATX bord als de jouwe moet je er zelf nog 1 of 2 afstandsbusjes bij plaatsen.

Klopt het dat je de volgende 2 gaten nu niet hebt vastgeschroefd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0QaGM1eYVXELcf00eaK7ILe1/full.png

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:11

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat heeft dit met aankoopadvies te maken? Schopje naar PMG.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou goed kunnen dat die gaten niet vast zitten @JVRadeon, kan het helaas niet meer checken want heb hem maar gewoon naar een computer winkel gebracht om hem daar na te laten kijken. Maar volgens mij was het gat links onder ook leeg.

@br00ky zover ik weet staat dit onder "Forum>>Harde waren>>Processors, Moederborden & Geheugen>>Opstarten van desktop werk niet".

Bij de winkel suggereerde ze ook meteen dat waarschijnlijk het moederbord kapot is.
Pagina: 1