Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brosbros
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-08 15:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak enkele duizenden foto's per jaar - in RAW formaat - met een full frame semi professionele camera (Canon EOS 5D). Voor de workflow gebruik ik de Canon Digital Professional software. Voor de bewerking van de meest geslaagde foto's gebruik ik de nieuwste versie van Photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bewerken zelf vind ik leuk, maar erger me altijd aan de wachttijden op mijn huidige desktop. Kortom ik wil iets wat gaat als de brandweer. Maximale budget is €2500 exclusief monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige beeldscherm, toetsenbord, muis en een Wacom Intuos Pro tekentablet mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd heb ik nooit op een nerd school (no offence) gezeten heb dus geen idee wat ik allemaal nodig heb. Ik heb op een andere site een bepaalde configuratie gezien en dat gooi ik dus maar even in de groep.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren en het lijkt me leuk om de boel zelf in elkaar te zetten (no fear).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga graag voor een stil apparaat!

Ga je overklokken?
Stel dat ik ook video's ga bewerken dan begreep ik dat je beter niet kunt overklokken om de stabiliteit te vergroten bij renderen. Maar goed dit is niet waar ik op selecteer.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou dolgelukkig worden wanneer jullie mij helpen om mijn configuratie zodanig aan te passen, dat ik overtuigd raak een desktop aan te schaffen die helemaal getuned is voor fotobewerking.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 453,35€ 453,35
1MSI X99A SLI Plus€ 221,95€ 221,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 338,90€ 338,90
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 159,95€ 159,95
1Fractal Design Define R5 PCGH ATX€ 122,03€ 122,03
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT32G4LFD424A€ 289,50€ 289,50
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 750 EVO (bulk) 500GB€ 148,25€ 148,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.885,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kunt een GTX 1060 niet in quad SLI draaien, dus je hebt niks aan een 750W voeding geschikt voor vier GTX 1060's. SLI wordt zelfs niet eens ondersteund.

Wanneer wil je trouwens de onderdelen kopen? Binnen een maand zou AMD namelijk Ryzen moeten presenteren, wat ook een erg geschikte optie voor jouw lijkt te zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 16:27
Naast wat the mask zei over AMD en de voeding, waar ik het mee eens ben, zou ik nog even kijke naar de pricewatch: Scythe Mugen 5 Dit is scythe's nieuwe topmodel. Hij neemt ook minder ruimte in beslag door een handig heatpipe design. Dit komt van pas aangezien je nogal wat ram hebt.
Daarnaast: Die ram kit die je hebt uitgezocht bestaat uit 1 stick van 32GB. X99 processors zijn in staat tot Quad Channel. TL;DR: als je je ram verdeelt over 4 sticks en je die volgens de handleiding van je moederbord in de juiste sloten stopt, verviervoudigd de bandbreedte van je ram. Dit gaat jou in dit geval een snelheidstoename opleveren die aardig significant is.
pricewatch: Corsair Vengeance CMK32GX4M4A2400C12
En het is nog eens 80 euro goedkoper ook. En je krijgt er zwarte heatsinks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
brosbros schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:36:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak enkele duizenden foto's per jaar - in RAW formaat - met een full frame semi professionele camera (Canon EOS 5D). Voor de workflow gebruik ik de Canon Digital Professional software. Voor de bewerking van de meest geslaagde foto's gebruik ik de nieuwste versie van Photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bewerken zelf vind ik leuk, maar erger me altijd aan de wachttijden op mijn huidige desktop. Kortom ik wil iets wat gaat als de brandweer. Maximale budget is €2500 exclusief monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige beeldscherm, toetsenbord, muis en een Wacom Intuos Pro tekentablet mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd heb ik nooit op een nerd school (no offence) gezeten heb dus geen idee wat ik allemaal nodig heb. Ik heb op een andere site een bepaalde configuratie gezien en dat gooi ik dus maar even in de groep.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren en het lijkt me leuk om de boel zelf in elkaar te zetten (no fear).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga graag voor een stil apparaat!

Ga je overklokken?
Stel dat ik ook video's ga bewerken dan begreep ik dat je beter niet kunt overklokken om de stabiliteit te vergroten bij renderen. Maar goed dit is niet waar ik op selecteer.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou dolgelukkig worden wanneer jullie mij helpen om mijn configuratie zodanig aan te passen, dat ik overtuigd raak een desktop aan te schaffen die helemaal getuned is voor fotobewerking.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 453,35€ 453,35
1MSI X99A SLI Plus€ 221,95€ 221,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 338,90€ 338,90
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 159,95€ 159,95
1Fractal Design Define R5 PCGH ATX€ 122,03€ 122,03
1Scythe Fuma€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT32G4LFD424A€ 289,50€ 289,50
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 750 EVO (bulk) 500GB€ 148,25€ 148,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.885,83
Tenzij je echt vol inzet op video is een 6 core sowieso wat overkill hier. Uberhaupt een losse gpu misschien ook. Photoshop werkt prima met de gpu in een intel socket 1151 cpu

Je wilt vooral coresnelheid, de i7 7700 dus. 32Gb waarom niet, en als je toch budget hebt, iig een up to date nvme ssd. Met een 360 watt seasonic voeding (of iets vergelijkbaars in qualiteit etc) zit je al goed, dan kan er altijd nog een 1050 of 1050 ti bij als dat nodig is..

Ryzen wordt idd interssant, alleen jij hebt niet echt veel meer cores nodig, wel meer cores snelheid of een lagere prijs. (wat ryzen hopelijk afdwingt)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brosbros
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-08 15:28
Wat super dat jullie zo snel reageren! Dat geeft al een eerste inzicht. Ik ga mij nu eerst verdiepen in wat Ryzen te bieden heeft. Ik zag dat dat de Ryzen de i7 7700 ligt overtreft. nieuws: Site zet benchmarkscores AMD Ryzen af tegen Core i7-7700K - update

Is het dan verstandig om gelijk te kijken naar de SR7 Octacore met 16 threads te gaan. En welke dan?
nieuws: 'Line-up AMD Ryzen bestaat uit 17 processors met quad- hexa- en octac...

Welk moederbord zou dan volgens jullie hier goed bij passen? Ik las dat voor high end systemen de AM4-socket en nieuwe 'chipsets' X370 beschikbaar zijn van Asrock, Asus, Biostar, Gigabyte en MSI.
nieuws: AMD toont AM4-moederborden en Ryzen-systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik werk al jaren met CS3, CS4, CS5 en CS6, voor alleen wat fotosoepen heb echt je geen zware PC nodig.
Ergens in 2007 had ik met CS3 nog een Core Duo en ik vind niet dat Adobe Suites nou veel zwaarder zijn geworden.

Een upgrade van je huidige PC zal ook genoeg zijn, al is dit afhankelijk van je specs.
Alleen al een SSD zal bv het laden versnellen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
brosbros schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:13:
Wat super dat jullie zo snel reageren! Dat geeft al een eerste inzicht. Ik ga mij nu eerst verdiepen in wat Ryzen te bieden heeft. Ik zag dat dat de Ryzen de i7 7700 ligt overtreft. nieuws: Site zet benchmarkscores AMD Ryzen af tegen Core i7-7700K - update

Is het dan verstandig om gelijk te kijken naar de SR7 Octacore met 16 threads te gaan. En welke dan?
nieuws: 'Line-up AMD Ryzen bestaat uit 17 processors met quad- hexa- en octac...

Welk moederbord zou dan volgens jullie hier goed bij passen? Ik las dat voor high end systemen de AM4-socket en nieuwe 'chipsets' X370 beschikbaar zijn van Asrock, Asus, Biostar, Gigabyte en MSI.
nieuws: AMD toont AM4-moederborden en Ryzen-systemen
Het ligt natuurlijk genuanceerd; Cinebench is leuk maar alleen representatief als jij 3d rendert, omdat het een pure multithreaded benchmark is. Bijv Photoshop is dat niet en je ziet dat bij allround photoshop werk een quadcore i7 met hoge clocks er vaak beter uit komt dan een 6 of 8 core intel i7 met wat lagere clocks.
Mogelijk is dus Ryzen niet zo boeiend voor jou qua snelheid, maar meer omdat het intel dwingt tot lagere prijzen, hopelijk.Bij gelijke multithreaded score is een cpu met minder cores en hogere clocks eigenlijk altijd interessanter. (want allround sneller)

Ik zou iig geen conclusies trekken op basis van vroege cinebench en chess scores.. Volgens mij zijn die scores fake trouwens, staat ook onder het artikel..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
brosbros schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:13:

Dit artikel zou ik met een hele schep zout nemen, dus alles wat daar staat kan prima onwaar zijn. Kan ook zijn dat een stukje waarheid in zit, maar de rest er allemaal omheen is verzonnen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1