Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mijn Asus R556D start niet verder op na het asus logo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik hier goed zit, zo niet hoor ik het wel :) Ik heb een aantal maanden geleden een asus R566D gekocht. Ik was heel tevreden met mijn laptop. Een paar dagen geleden heb ik Steam van m'n laptop verwijderd, daarna kreeg ik een aantal keer een melding dat (.....).dll bestanden mistte. Dus toen heb ik een update gedraaid voor de video kaart (tenminste ik ga hier van uit) na deze update moest mn laptop opnieuw opstarten.

het probleem:
Als ik opstart zie ik het asus scherm met hun olijke quote erop. Daaronder is zo'n cirkeltje van bolletjes. Vervolgens verdwijnt het asus logo en blijft het cirkeltje van bolletjes. Verder gebeurt er niks. Hij start niet op.

Ik heb veel op forums gezocht, BIOS schermen geopend (hier begreep ik geen hol van), F(..)'s ingedrukt. Alles. Niks helpt.
Weten jullie wat ik kan doen zodat ik weer bij mn bestanden kan? Ik heb volgende week een vrij belangrijke deadline

Groeten Tim

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als een defecte SSD of HDD. Deze er uit halen en op een andere machine aansluiten zorgt er voor dat je mogelijk bij de bestanden kan of in ieder geval kan kijken of er iets mis mee is.

Verwijderd

Topicstarter
Oef. Dat klinkt erg ingewikkeld. Ik krijg nu ook een zwart beeld waar ik wel de muis te zien krijg en kan deze ook bewegen.

Verwijderd

Windows 10 neem ik aan? Heb je een installatiemedium?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 10 inderdaad. Ik ben een beetje een digibeet, als installatiemedium een cd of iets dergelijks is heb ik die niet.

Verwijderd

Kun je op een andere machine of bij kennissen, vrienden een usb-stick maken?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Met behulp van het hulpprogramma.
Daarna windows vanaf de usb stick starten en reparatie selecteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me een goed idee, ik ga mijn vriendin even vragen of ze morgen met haar laptop langs wil komen. Dan ga ik dit proberen. Ik laat het weten als het gelukt is. Alvast bedankt!

Verwijderd

http://www.makeuseof.com/tag/windows-10-wont-boot/

Punt 3, begin met startup repair

• PilatuS
  • Niet online
Als softwarematig herstel lukt zou ik sowieso de SMART van de schijf controleren. Als daar iets mis mee is en herstel werkt kan het zo maar zijn dat het probleem er volgende week weer is.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer,

Het lukte. Ik had m'n laptop 'terug' tot hij opnieuw ging opstarten en hij weer bleef hangen in het laadscherm..

Watnu?

Verwijderd

Waarom ging de laptop opnieuw opstarten?
Voer nogmaals dezelfde routine uit en indien in windows meteen een backup maken van alle belangrijke data.
Verder: ga daarna de schijf controleren met hdtune.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de routine nogmaals uitgevoerd en vervolgens heb ik een backup gemaakt. Toen heb ik het programma hdtune gedownload en het laten lopen. Terwijl ik hier wilde vragen wat ik met dit programma moest doen werd mn beeld zwart en kon ik alleen nog maar de muis bewegen. De laptop reageerde niet op ctrl+alt+delete maar wel op fn+F1 (slaapstand) en fn+f2 (vliegtuigstand).
Ik ga nu via hetzelfde programmatje op mn usbstick proberen of ik hem opnieuw kan instellen zonder dat hij mn bestanden bewaard (ik heb alle bestanden overgezet op een usb)
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb de hele middag en avond gedaan over wat ik eerder opschreef. De computer was wederom bruikbaar. Ik heb het programma hdtune weer gebruikt en weer werd het scherm zwart, kon ik alleen de muis gebruiken. Ik heb hem toen weer uitgezet en toen heb ik geprobeerd om met opstart herstel het probleem te vinden maar dit bleek geen probleem te kunnen vinden. Mijn laptop gaat nog steeds niet verder dan het laadscherm.

Ik begin de hoop te verliezen. Iemand nog een tip?

• PilatuS
  • Niet online
Als je de bestanden terug hebt gewoon garantie claimen. Mag de winkel het uitzoeken. De kans is groot dat er iets hardwarematig mis mee is. Zeker gezien de beperkte kennis die je hebt lijkt mij dit niet iets wat je zelf zo even gaat oplossen. Als de HDD/SSD er uit halen te veel voor je is word het een lastig iets om zelf op te lossen.

Persoonlijk zou ik de laptop testen met een andere HDD of SSD en deze schijf testen in een andere machine. Verder kan een RAM geheugen test ook geen kwaad. Hoe dan ook, als er iets hardwarematig defect is, wat ik wel vermoed dan kom je toch op garantie claimen uit. Het zal alleen niet binnen een paar dagen opgelost zijn dan, maar daar doe je niets aan.
Pagina: 1