Logitech Z906

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik ga binnenkort verhuizen, en om mijn nieuwe omgeving compleet te maken, zou ik graag een sound systeem aanschaffen, liefst 5.1. Nu heb ik sinds de eerste dag dat die uitkwam een logitech speakerset Z906 gekocht, en gebruik deze nog steeds, ondertussen al 5 of 6 jaar later. voor 280 euro één van de beste aankopen in mijn leven. Want dat ding geeft een fantastisch geluid. Nu, dat denk ik toch.. Ik kan eigenlijk niet vergelijken, want ik heb sinds dan nog nooit een ander sound systeem gehad.

Ik vraag me af, of er zoveel verschil is met al die nieuwe technologieën van 2016/2017, als ik zoek naar " best surround sound systemen op google" vindt ik enorm veel nieuwe producten waar ik nog nooit van gehoord had, maar nergens staat die oude Z906 erbij. Dus is mijn logitech speakerset, echt een oud ding aan het worden, of strijdt deze nog steeds mee met de nieuwe van 2016, .. met prijskaartjes van 400, tot 5,6, 700 euro?

En logitech heeft nog steeds geen nieuw model, de Z906 is nog steeds te koop.

thx op voorhand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:13
Uiteraard blijven ontwikkelingen nog steeds doorgaan, denk bijvoorbeeld aan nieuwe geluidscodecs die de Z906 niet aan kan. Maar dat is alweer de ontwijken door deze te decoden voor het geluid wordt uitgestuurd.
Echter iets als Dolby Atmos gaat er nooit mee lukken alleen al door de missende aansluitingen.

Maar ik herken je punt volledig, hier staat ook al jaren zo'n set - heck, heeft zelfs 2 verhuizingen meegemaakt - en voldoet nog prima aan wat ik van geluid wil. Sterker nog, dat wordt gecombineerd met een 7 jaar oude LCD TV. Aan m'n PC hangt een cinema setje van zelfs 8 of 9 jaar oud. Waarom? Simpelweg omdat ze het nog doen en passen bij m'n wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Zelf draai ik al jaren met de voorloper oftewel de z5500. Destijds gekocht voor 280 euro en er was (is) geen enkel ander compleet setje wat in de buurt komt.

Het volstaat, echter erger ik mij wel aan dat de sub te snel moet/gaat mee doen in het midden. Al vrij snel moet ik de sub bijna volledig uitndraaien anders komen er stemmen en andere geluiden uit welke je echt niet wilt.

Daarnaast merk ik wel dat je ook een stuk mist in het hoog. Ik heb is een setje bose 601 gereviseerd en deze klonken veel zuiverder. De z5500 klinkt goed, totdat je er iets bij naast zet.

Zelf neig ik naar het volgende

pricewatch: Denon AVR-X1200W

Met

productreview: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) review door Wizzu

Eventueel is het alternatief om te starten met 2x boekenplank (dali zensor 1 bijv.) en dan gestaag uitbreiden.

Er zijn meerdere hier op het forum die vanaf een dergelijke set afkomen en er js zeker wat beters voor het door jou genoemde bedrag a 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwortel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 09:31
Ik ben van een Logitech Z906 setje overgestapt op een tweede hands SVS PB12 NSD DSP en twee JBL LSR305's. Tuurlijk, het is duurder maar het is zoveel beter geluid. Als je besluit om niet voor actieve studiomonitoren te gaan (wat voor surround ook niet een goede optie is), kijk dan naar een passieve set die door een gerenommeerd merk gemaakt wordt. Denk hier dus niet aan Logitech, dit is totaal geen audio merk. Op www.reddit.com/r/audiophile hebben ze purchase advise threads waar je ook aanbevolen systemen kan vinden. Deze systemen zullen voor de prijs een grote 'wow-factor' geven omdat je dit soort hi-fi niet terughoort in Logitech of soortgelijke (Trust bijv.) merken.

Ook raad ik aan om veel systemen te beluisteren in hi-fi winkels, hierdoor krijg je een betere impressie van het ware geluid dat je zoekt. In de tijd dat je deze systemen overal beluistert kan je een maandje of twee doorsparen om een beter (maar duurder) systeem aan te kunnen schaffen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

NL_Scratch schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:17:
Het volstaat, echter erger ik mij wel aan dat de sub te snel moet/gaat mee doen in het midden. Al vrij snel moet ik de sub bijna volledig uitndraaien anders komen er stemmen en andere geluiden uit welke je echt niet wilt.

Daarnaast merk ik wel dat je ook een stuk mist in het hoog. Ik heb is een setje bose 601 gereviseerd en deze klonken veel zuiverder. De z5500 klinkt goed, totdat je er iets bij naast zet.

Zelf neig ik naar het volgende

pricewatch: Denon AVR-X1200W

Met

productreview: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) review door Wizzu
Toch ga je met die Teufel (deels) hetzelfde probleem ondervinden als met de Z-5500, dat de subwoofer snel mee gaat doen voor het mid-laag. Dat is inherent aan dit soort setjes en heeft niets te maken met bijvoorbeeld prijs. De kleine behuizing heeft geen plaats voor grote(re) units of ruimte om druk op te bouwen. In de specs zie je dat bij de Teufel ook terug: bereik vanaf 150 Hz en aanbevolen crossover 150 - 180 Hz. Er staat niet bij hoe Teufel bij de 150 Hz komt, maar als dat bij een veelgebruikte -3 dB is gemeten dan kan je met hun aanbevolen crossover al te laag zitten. Mogelijk dat de 150 Hz lager is dan bij de Z-5500, ik dacht dat de Z-5500 over de 200 Hz zat, maar de subwoofer doet nog steeds een deel van het mid-laag. Als je daar van af wilt zal je naar speakers moeten kijken die met een crossover van 80 - 100 Hz weg kunnen komen.

Als je ziet wat je voorn 250 euro krijgt is de Logitech zeer compleet. De overactieve en aanwezige subwoofer die velen niet fijn vinden kent ook een groep mensen die het helemaal te gek vinden als dat ding staat te blazen. Qua inputs met optisch en digitale coax kom je nog steeds mee weg aangezien het gros van de bronapparatuur deze uitgangen nog steeds heeft. Je mist dan wel HDMI en de kans om DTS-HD of DD TrueHD digitaal naar de Logitech te sturen, maar dat heeft op zo'n setje ook geen zin. Kijkende naar PC-setjes kan je bijvoorbeeld naar een Edifier S550 gaan voor twee keer de prijs van een Z906, maar mijns inziens haal je daar niet twee keer de kwaliteit uit. Voor de bedragen die worden genoemd haal je de setjes van Sony, JVC, LG, Philips, Onkyo Harman Kardon, et cetera in huis met dezelfde opbouw en dus "nadelen". Nadelen tussen aanhalingstekens, want niet iedereen vindt dergelijke setjes een nadeel. Waarbij de volgende discussie weer is of grote(re) speakers in een kamer wel mooi zijn en daarop volgend weer de discussie/situatie dat het gros van de huiskamers een 5.1 niet goed kwijt kan laat staan nog meer kanalen.

Ik zou zelf voor 500 - 700 euro een leuke 2.0 set neerzetten en dan langzaam uitbreiden. Of tweedehands kijken en geduld hebben. Nieuw heb je voor dat geld geen receiver met 5.1 set met body. Ik geloof dat Onkyo ooit een 5.1 THX-setje had met crossover op 80 Hz, maar die was al tegen de 900-1000 euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.