Mijn vraag,
Ik heb deze week onderdelen besteld voor een pc. Toen ik alles aan had gesloten en op de aanknop drukte gingen alle fans gewoon draaien. Maar na een tijdje geeft hij 5 piepjes en gaat hij uit, en dat steeds opnieuw.
Weet iemand een oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,
Ik heb alles losgekoppeld op het moederbord, processor en ram na. Ik heb de ram modules omgewisseld en in alle mogelijke opties erin gezet. Als ik een ramstick in het 2e slot doe (maakt niet uit of ik er één in slot 1 heb of niet) piept hij vijf keer. Als ik alleen één module in slot 2 heb piept hij niet maar gaat hij na 1/2 seconden weer uit en dan direct weer aan.
De snelheid van mijn ram en processor zijn allebij 2400 GHz. De snelheid van mijn moederbord daarin tegen is 2100 GHz.
Maar dit zou toch geen probleem moeten zijn aangezien de ram zich aanpast aan de snelheid van mijn moederbord?
Alvast bedankt.
Ik heb deze week onderdelen besteld voor een pc. Toen ik alles aan had gesloten en op de aanknop drukte gingen alle fans gewoon draaien. Maar na een tijdje geeft hij 5 piepjes en gaat hij uit, en dat steeds opnieuw.
Weet iemand een oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 58,- | € 58,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC | € 159,- | € 159,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 28,- | € 28,- |
| 1 | TP-Link TL-WN822N | € 15,26 | € 15,26 |
| 1 | Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Corsair VS450 | € 39,88 | € 39,88 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 53,95 | € 53,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 579,49 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,
Ik heb alles losgekoppeld op het moederbord, processor en ram na. Ik heb de ram modules omgewisseld en in alle mogelijke opties erin gezet. Als ik een ramstick in het 2e slot doe (maakt niet uit of ik er één in slot 1 heb of niet) piept hij vijf keer. Als ik alleen één module in slot 2 heb piept hij niet maar gaat hij na 1/2 seconden weer uit en dan direct weer aan.
De snelheid van mijn ram en processor zijn allebij 2400 GHz. De snelheid van mijn moederbord daarin tegen is 2100 GHz.
Maar dit zou toch geen probleem moeten zijn aangezien de ram zich aanpast aan de snelheid van mijn moederbord?
Alvast bedankt.