Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• sylvendutmer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-02-2017
Mijn vraag,

Ik heb deze week onderdelen besteld voor een pc. Toen ik alles aan had gesloten en op de aanknop drukte gingen alle fans gewoon draaien. Maar na een tijdje geeft hij 5 piepjes en gaat hij uit, en dat steeds opnieuw.
Weet iemand een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 66,45€ 66,45
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 58,-€ 58,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,-€ 159,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1BitFenix NOVA Zwart€ 28,-€ 28,-
1TP-Link TL-WN822N€ 15,26€ 15,26
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 33,-€ 33,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 75,-€ 75,-
1Corsair VS450€ 39,88€ 39,88
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,49

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,

Ik heb alles losgekoppeld op het moederbord, processor en ram na. Ik heb de ram modules omgewisseld en in alle mogelijke opties erin gezet. Als ik een ramstick in het 2e slot doe (maakt niet uit of ik er één in slot 1 heb of niet) piept hij vijf keer. Als ik alleen één module in slot 2 heb piept hij niet maar gaat hij na 1/2 seconden weer uit en dan direct weer aan.

De snelheid van mijn ram en processor zijn allebij 2400 GHz. De snelheid van mijn moederbord daarin tegen is 2100 GHz.
Maar dit zou toch geen probleem moeten zijn aangezien de ram zich aanpast aan de snelheid van mijn moederbord?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via sylvendutmer op 04-02-2017 15:27)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Processor kan ook dead on Arrival zijn.
Maarre, volgens mij is dit een kaby lake processor met een skylake mobo. Zonder biosupdate gaat dat het waarschijnlijk niet doen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:40
1.AWARD BIOS 1short beep :System normal 2 short beep :CMOS Error 1 long beep and 1 short beep:Memory error 1 long beep and 2 short beep:Graphic card error 1 long beep and 3 short beep :AGP error 1 long beep and 9 short beep :Memory Error Continuous long beep :Memory not correctly installed Continuous short beep :Power supply unit failed 2.AMI BIOS 1 short beep :Memory Error 2 short beep:Memory parity check error. 3 short beep :basic memory 64K address check error 4 short beep :Real Time Clock malfunction . 5 short beepCPU error 6 short beep:Keyboard error 7 short beep :CPU interruption error 8 short beep:Graphic card error 9 short beep :Memory error 10 short beep :CMOS error 11 short beep :CPU cache memory malfunction
Kent de bios de processor wel, of is er wellicht een update voor nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 03-02-2017 16:59 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 12:09
CPU even nakijken, maar ik ben bang dat deze defect is.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

Eboman

Ondertitel

Heb je hier al gekeken?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Loop even na of je voeding kabel voor je moederbord goed zitten, vooral die 2e voor de CPU. Wat zegt je handleiding over de piepjes?

Signature

• sylvendutmer
Bedankt voor jullie reacties.

Dat het aan de processor ligt lijkt me sterk aangezien ik hem nieuw uit de doos heb gehaald en voorzichtig in mijn moederbord heb gedaan. Ik heb nog gechecked of er iets gebogen was maar dat was niet het geval.

De voeding kabels zitten er goed in alleen ben die voor de CPU de eerste keer dat ik hem probeerde op te starten vergeten. |:(

In de handleiding staat niks over de piepjes.

[ Voor 6% gewijzigd door sylvendutmer op 03-02-2017 17:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37
Processor kan ook dead on Arrival zijn.
Maarre, volgens mij is dit een kaby lake processor met een skylake mobo. Zonder biosupdate gaat dat het waarschijnlijk niet doen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• sylvendutmer
Hier staat de Intel Pentium G4560 wel tussen.

http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=5606

Verwijderd

Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU zegt genoeg en is ook het meest waarschijnlijke.

Verwijderd

Geloof niet dat dit lijstje correct is aangezien dezelfde uefi-versie voor zowel skylake als kabylake wordt opgegeven.
Oplossing waarschijnlijk in post hiervoor. (JVRadeon)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Ik weet voor 95% zeker dat de bios nog niet geupdate is. Kwestie van skylake cpu erin en updaten. Daarna moet het werken.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:40
Heb je ook bios versie F20? Als je hier kijkt zijn er nog genoeg oudere bios versies: http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=5606#bios

Vaak staat de bios versie ergens op het moederbord of de doos.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 03-02-2017 19:51 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat de ondersteunde versie beschikbaar is, is nooit een garantie dat die er ook daadwerkelijk op staat. Men denkt altijd dat moederborden continu nieuw uit de fabriek komen en meteen worden verkocht, maar in de praktijk ligt zo'n partij er rustig een paar maanden. M.a.w. als je een oudere chipset met gloednieuwe cpu generatie combineert, de winkel sommeren de BIOS versie te checken en waar nodig te updaten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• sylvendutmer
Iedereen bedankt voor jullie reacties! _/-\o_
ik heb een skylake processor besteld, hij komt vandaag binnen.
ik laat even weten als alles gelukt is.

• sylvendutmer
Skylake zit erin en hij doet het prima.
Iedereen bedankt voor de hulp. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door sylvendutmer op 04-02-2017 15:26 ]

Pagina: 1