MacBook Pro word erg warm.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-07 23:36
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een macbook pro 13" uit 2011 2e hands aangeschaft, met een I7 2620M, 8GB Werkgeheugen en de Intel HD3000.
Nu is het volgende de macbook word erg warm, als ik bijvoorbeeld Minecraft aan het spelen ben word hij wel 90tot 95 graden af en toe net onder de 90 maar wel altijd rond die 90, ik heb al gelezen dat dit probleem veel voorkomt bij deze MacBooks, maar hoe erg is het als deze een tijdje zo staat te draaien? kan dit veel schade met zich mee brengen?
Of hebben jullie nog tips om de temperatuur naar beneden te halen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
I7 2620M
8GB Werkgeheugen
Intel HD graphics HD3000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem komt voor bij dit type.
Vlakke ondergrond.

Beste antwoord (via Digital0608 op 06-02-2017 17:39)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder eigen fanprofiel gaan ze altijd heet worden. Alle retina's worden ook al snel 80+, zelfs al met het ophalen van mail of foto's. Download even Macs Fan Control en laat de fanspeed afhangen van je CPU cores. Max temp op 90 zetten, min op 45 ofzo. Dan heb je een mooie curve.

Gaat-ie wel harder blazen, maar dan blijft de boel wel iets koeler.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Anders dan de 1000de tips of oplossing suggesties welke je bij een simpele zoekopdracht op Google krijgt zul je hier ook niet snel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
xinix03 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:59:
Anders dan de 1000de tips of oplossing suggesties welke je bij een simpele zoekopdracht op Google krijgt zul je hier ook niet snel vinden...
Oké, dat maakt dan niet uit, maar hoe erg is het als hij een tijdje draait op die temparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou beginnen met de fans en heatsinks stofvrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
90 graden is niet zo extreem dat het voor schade zal zorgen. Misschien een idee om de MacBook even open te schroeven om te kijken of er stof of honden-/kattenharen in zitten en dat eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
Oké, dan hebben we weer wat te doen het weekend! Dan hoop ik inderdaad dat er stof tussen zit en dat dan dat de oplossing is.. heb de onderkant er al wel af gehad, maar de fan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Macbooks worden doorgaans erg warm. De behuizing van mijn mid2014 met full spec wordt bijna te heet om aan te raken.
De nieuwste macbooks gaan trouwens over de 100 graden op de CPU...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Digital0608 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:04:
Oké, dan hebben we weer wat te doen het weekend! Dan hoop ik inderdaad dat er stof tussen zit en dat dan dat de oplossing is.. heb de onderkant er al wel af gehad, maar de fan nog niet.
Tussen de fan en de heatsink gaat altijd een matje stof zitten waardoor de lucht slecht door de heatsink geblazen word en daardoor de koeling slecht is. Na een paar jaar is het aan de raden het stof op die plek te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
Bedankt voor al jullie reacties! ik ga het weekend de macbook eens even goed onder de loop nemen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder eigen fanprofiel gaan ze altijd heet worden. Alle retina's worden ook al snel 80+, zelfs al met het ophalen van mail of foto's. Download even Macs Fan Control en laat de fanspeed afhangen van je CPU cores. Max temp op 90 zetten, min op 45 ofzo. Dan heb je een mooie curve.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
nelizmastr schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:54:

Oke! Ik had al wel smc fan control, zal dan eens macs fan control proberen! Is wel mooi dat je daar temparaturen kunt aangeven! Bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruikte ook smc fan control. Ga ook ff Macs fan control proberen. Thanks :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 17:07
Op het moment dat ik PhpStorm opstart (een programmeer editor geschreven in Java) schiet de temperatuur van mijn CPU naar bijna dik in de 90 graden, dus zal je er niet druk om maken. Is blijkbaar normaal (zoals hierboven aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital0608
Stof weg gehaald, zat niet veel, en macs fan control geïnstalleerd. maar het is inderdaad vooral java warbij de cpu zo warm word. maar goed dit zal dan inderdaad wel iets zijn met deze MacBooks
Pagina: 1