Notificaties als gelezen markeren in notificatie pull-down

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24
Wouldn't it be cool.... om in het huidige notificatie menu (rechtsbovenin, verstopt onder het alarmbelletje) eenvoudig de notificatie als gelezen te markeren - zoals dat op de Facebook website bijvoorbeeld ook kan door te klikken op een rondje?

Case:
Ik reageer meerdere malen in een bepaald topic, zeg 3 keer. Alle drie deze reacties worden gequote door iemand anders en ze zijn super tof, dus ik krijg ook een paar likes. Dat betekent dat ik heel veel notificaties voor hetzelfde topic heb staan, terwijl ik maar 1x naar het topic toe hoef om alles te lezen etc. Maar ook als ik maar 1 quote en 1 like heb: twee notificaties die pas weg gaan als ik ze beiden heb aangeklikt.

Gewenste werking zou dus of zijn dat alle notificaties van hetzelfde topic na een bezoek aan dat topic als gelezen zijn gemarkeerd, of mijn voorkeur: dat je in de pull down al op een "mark as read" knopje kan drukken voor een specifieke notificatie.

Voorbeeld van de Facebook implementatie:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/22gxt0.png

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hmmbob schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:42:
Wouldn't it be cool.... om in het huidige notificatie menu (rechtsbovenin, verstopt onder het alarmbelletje) eenvoudig de notificatie als gelezen te markeren - zoals dat op de Facebook website bijvoorbeeld ook kan door te klikken op een rondje?
Die functie zit er al in. Druk eens op het ballonnetje links van de notificatie.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

rens-br schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Die functie zit er al in. Heb je al ooit op het ballonnetje links gedrukt?
Imho is de Tweakers-implementatie zelfs handiger dan die van Facebook, 't ballonnetje/duimpje is veel groter en het verschil is overduidelijk tussen een blauwe en een grijze.

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 03-02-2017 17:26 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
rens-br schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Die functie zit er al in. Druk eens op het ballonnetje links van de notificatie.
:X oOo

Holy guacamole. Echt nog nooit geweten. Werkt prima.

* Hmmbob feels stupid now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmmbob schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:33:
[...]

:X oOo

Holy guacamole. Echt nog nooit geweten. Werkt prima.

* Hmmbob feels stupid now.
En nog mooier, onderaan de lijst staat de knop "Markeer alles als gelezen", rechts van "Bekijk recente notificaties".

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Hero of Time schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:02:
[...]

En nog mooier, onderaan de lijst staat de knop "Markeer alles als gelezen", rechts van "Bekijk recente notificaties".
True, maar dat is niet wat ik vaak gebruik. Ben selectief aangelegd. :+

Heb gewoon echt over de hele functionaliteit van de spraakballonnetjes heen gekeken. Blij dat er velen zijn die het wel wisten :X

Had het overigens ook in een van de iteratie-updates kunnen lezen:
Verbeterde werking van notificaties

Nieuwe notificaties worden niet meer automatisch als gelezen beschouwd als je de notificatie-overlay opent, maar doen dat pas als je op een notificatie klikt. Je kunt notificaties ook als gelezen markeren door te klikken op het icoontje links van de thumbnail of in het overzicht van alle recente notificaties op ‘Markeer alle notificaties als gelezen’.

[ Voor 40% gewijzigd door Hmmbob op 03-02-2017 22:35 ]

Pagina: 1