Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881337

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik heb een SD kaart maar helaas kan ik niet Whatsapp daarop zetten.
Nu is mijn telefoongeheugen bijna vol, er is 3,34 GB gebruikt en nog maar 308,77 MB vrij.
Whatsapp heeft het meeste geheugen in gebruik, namelijk 280,43 MB.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat vrij kan maken.
Ik heb een paar gesprekken verwijderd, maar er gaat nog geen eens een kilobyte vanaf.
Is er een andere optie om mijn telefoon geheugen uit te breiden, naast Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren?
Graag hulp.
Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je al een factory reset uitgevoerd?
Natuurlijk moet je al je bestanden even extern opslaan (Backup)

Wat heb je precies geprobeerd?
Heb je je cache geleegd? (Opslaginzicht > telefoon > cache)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja met back up maken is ook een probleem.
Als ik bij back-up een back up wil maken van mijn apps & instellingen. Staat alles ingeschakeld zowel back up van instellingen als back up van apps.
Er staat dat de laatste back up ong. 4 maanden geleden is geweest.
Als ik dan tik op 'nu back-up maken'
Dan gaatie tot 100% een back up maken maar aan het einde krijg ik dit bericht

"Er kan geen verbinding worden gemaakt met OneDrive om een back-up te maken. Werk uw telefoon bij en probeer het opnieuw."

Wifi is gewoon verbonden dus daar ligt het niet aan..

???

En wat je zegt over cache legen. Als ik naar opslaginzicht ga, en dan telefoon, vind ik geen cache..
Bij telefoon krijg ik een lijst waar bij staat hoeveel geheugen bij wat in gebruik is.
(Onderaan de lijst staat wel tijdelijke bestanden, maar die staat op 0 bytes.)
En bovenaan met 724,75 MB staat 'apps & games'
Als ik daar weer op klik krijg ik weer een zelfde lijst.
en bovenaan staat Whatsapp met 337,55 MB (waarvan 57,11 MB Installatie geheugen is)
Gegevens van whatsapp is 280,43 MB.

Voor de duidelijkheid ik heb een nokia lumia 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat gebeurt er met media die je van een Whatsapp gesprek krijgt?
Wordt dat direct opgeslagen, of moet je die handmatig openen?

Een enkel gesprek is niet zo groot qua opslag.
Echt grote whatsappgesprekken of groepen verwijderen heeft meestal meer effect.
Vergeet niet een backup van whatsapp chats te maken, dat kan in de instellingen van de app.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik media krijg in een whatsapp gesprek kan ik dat gewoon meteen zien/openen.
Grote whatsapp gesprekken heb ik niet.
Ik ben er denk achter waarom er een probleem is met OneDrive qua back-up maken.
Wat je zegt bij instellingen bij whatsapp bij backup staat er een optie bij back-up naar OneDrive die op 'nooit' staat.. Ik denk dat de error bij backup hiervandaan komt.
Als ik die wijzig naar "alleen wanneer ik op "back-up maken klik" dan kom ik op een scherm waar ik toestemming moet geven voor het volgende:

Je automatisch aanmelden

Toegang tot je e-mailadressen

Altijd toegang tot je gegevens (!!!????)

Werken met eigen map in OneDrive

Duss.. ik ga echt niet akkoord hier mee!!! Altijd toegang tot mijn gegevens?? Dacht het niet..
Is er een andere manier?
Ik zie er tegen op om toestemming te geven om altijd toegang te krijgen tot mijn gegevens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 881337 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:46:
Je automatisch aanmelden

Toegang tot je e-mailadressen

Altijd toegang tot je gegevens (!!!????)
Volgens mij is dat voornamelijk zodat ze je wachtwoord mogen opslaan, waardoor je niet bij elke backup opnieuw gevraagd wordt om dat in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie
Maar.. Anders zou er denk ik wel gewoon staan "Toegang tot je wachtwoord" of iets dergelijks..
Het is bij mij bekend dat er bij vele apps om toestemming wordt gevraagd alvorens het te installeren, en dat er bij veel apps in de kleine letters staat dat je toestemming geeft dat ze echt alles van je kunnen checken..
Maarja wie zegt dat dat al gewoon mogelijk is.
Ook al klik ik nu niet op toestemming geven, misschien is het al mogelijk.
Dus ik twijfel of ik dit nu zal doen, want als ik dit niet doe kan ik geen degelijke backup maken...
Zijn er andere opties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:37
.. Hebben we het nou specifiek over een WhatsApp backup naar onedrive? Ik heb het net even gecheckt en ik zie niet zo waar je je druk over maakt. De email adressen vind ik vreemder.

Hoe dan ook whatsapp backupt ook naar je sd kaartje. Verder kan je dan inderdaad zoals eerder gezegd terugzetten naar fabriek en via OneDrive en sd je backup terugzetten.

Maar stom genoeg gaat W10 dan automatisch alle apps terug op de telefoon installeren, ipv zoals eerder ingesteld op de sd kaart. Dus zsm apps/maps/muziek e.d. op sd kaartje instellen en een herstart er over heen gooien.

Lang verhaal kort, idd irritant dat niet alle apps op je sd kaart gezet kunnen worden.. 8GB is echt wel weinig
Pagina: 1