This too shall pass
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Na 2 keer deed hij het weer!
Was gewoon een wit-scherm zonder opmaak!
Verwijderd
Tuurlijk man, what's life without GoT?Op maandag 02 juli 2001 23:38 schreef bramvrzt het volgende:
Wow, het duurde exact 2:02 minuten en iedereen stressed meteen
Verwijderd
Uuhmz, werkenOp maandag 02 juli 2001 23:39 schreef Revolution het volgende:
[..]
Tuurlijk man, what's life without GoT?
InderdaadOp maandag 02 juli 2001 23:39 schreef Revolution het volgende:
Tuurlijk man, what's life without GoT?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Kees heeft het trouwens alweer gef1x0rd, dus er kan weer gewoon geGoT worden.
Verwijderd
Dit was de eerste! (check ID)Op maandag 02 juli 2001 23:43 schreef Kaj. het volgende:
Uhm.. deze is geheel toevallig opengelaten, dus niet piepen als ik per ongeluk iemand die eerst was met de melding op slot heb gezet svp.
[topic=175294]
Maar waar lag het nou aan?
Verwijderd
Hehe, geen warez op GoT, ondanks dat GoT zelf illegale software is.Op maandag 02 juli 2001 23:52 schreef zware_jongen het volgende:
In de HK wordt gespeculeerd of de shareware software (serverprogje) verlopen is
Op een gegeven moment zag ik dat ifconfig wel erg vaak aangeroepn werd vanuit de httpd, dus dacht ik dat dat de oorzaak zou zijn. Negen icq's en 5xhighlights op IRC later bleek dat dat een leuke error op GoT veroorzaakte...
De oorspronkelijke permissies zijn toen weer teruggezet waarop de fout verdween..
Coclusie: DOS'es zijn lame.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
True true..Op maandag 02 juli 2001 23:53 schreef Kees het volgende:
Coclusie: DOS'es zijn lame.
Maar een DoS ? Alsin flooden offe... h4x0r the planet newbie exploit werk ?
We spend our years as a tale that is told
die backup was daarvoor al gemaakt (675M in 4 minuten geloof ik) en daar had hoogstens artemis last van (alhoewel ik dat zwaar betwijfel)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
piep piep piepOp maandag 02 juli 2001 23:43 schreef Kaj. het volgende:
Uhm.. deze is geheel toevallig opengelaten, dus niet piepen als ik per ongeluk iemand die eerst was met de melding op slot heb gezet svp.
Hoe werd er dan gedost?Op maandag 02 juli 2001 23:53 schreef Kees het volgende:
Op het moment dat arshia gedossed werd ben ik fors gaan kijken wat er allemaal gedaan werd.
(zonder al te veel traffic blijkbaar, de piek van 675MB in de traffic stats was immers de backup, en die was daarvoor al)
Dus got heeft ifconfig kennelijk ook nodig om goed te werken? Waren die ifconfigs dan niet gewoon het resultaat van got?Op een gegeven moment zag ik dat ifconfig wel erg vaak aangeroepn werd vanuit de httpd, dus dacht ik dat dat de oorzaak zou zijn. Negen icq's en 5xhighlights op IRC later bleek dat dat een leuke error op GoT veroorzaakte...
De oorspronkelijke permissies zijn toen weer teruggezet waarop de fout verdween..
Het verslag van deze DOS attack is trouwens "interesting read", ook ism windhoos XP http://grc.com/dos/intro.htm
We spend our years as a tale that is told
Ik mag hopen dat t.net al zijn/haar software up-to-date houd en dan kun je hooguit last hebben van een dos of nog erger een ddos welke veel icmp verkeer genereerd vanaf een groot aantal hosts (rommel als stacheldraht, Tribe, Trinoo, enz).
Aangezien linux makkelijk tegen synfloods kan en UDP ook nog wel trekt is ICMP alleen nog maar 'leuk' voor die kiddows
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
Wat is er nu leuk aan een site 2 minuten plat leggen. Die kiddows vinden het veel leuker om het uren te doen.