Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
(jarig!)
Hallo,

Ik ben van plan om een oude G5-case te kopen, en hier een full-size ATX-PC/Hackintosh van te maken. Hierbij is een 18 pin naar ATX-proprietary (USB, aan/uitknop etc.) kabel nodig om de front I/O te laten werken. Worden dit soort kabels in Nederland verkocht? Ik heb namelijk tal van sites gezien die in Amerika verkopen, maar met het oog op verzendkosten zou het dan een wel erg dure grap gaan worden.

Alvast bedankt,

There's always money in the banana stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is zelf maken geen optie? Veel meer dan doorverbinden van wat kabeltjes is 't toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
(jarig!)
TERW_DAN schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:01:
Is zelf maken geen optie? Veel meer dan doorverbinden van wat kabeltjes is 't toch niet?
Ben nogal een leek als het gaat om casemodding (en ook kabeltjes), dus daarom dacht ik dat een kabeltje kopen wellicht de beste manier was om het op te lossen. Maar als ze in Nederland moeilijk te verkrijgen zijn, moet het met een guide ook wel op te lossen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Ik heb zo'n kabeltje zelf in gebruik, ze zijn niet ideal.
De layout opzoeken en de kabel zelf maken is het fijnste, maar niet gemakkelijk.

Wat je vraag betreft;
Zover ik weet waren deze niet in Nederland te krijgen

De kabels hebben ook vaker jumpers nodig en/of meerdere usb pins.

Zelf vind ik ze erg naar, maar de originele I/O is natuurlijk het wel het mooiste. De pin layout staat online en is goed te vinden. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar allicht is er zelf een beter verloopje te maken waarbij je zaken zoals de firewire aansluiting gewoon weglaat (tenzij je die wilt gebruiken :p)

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
(jarig!)
Simii schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:38:
Ik heb zo'n kabeltje zelf in gebruik, ze zijn niet ideal.
De layout opzoeken en de kabel zelf maken is het fijnste, maar niet gemakkelijk.

Wat je vraag betreft;
Zover ik weet waren deze niet in Nederland te krijgen

De kabels hebben ook vaker jumpers nodig en/of meerdere usb pins.

Zelf vind ik ze erg naar, maar de originele I/O is natuurlijk het wel het mooiste. De pin layout staat online en is goed te vinden. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar allicht is er zelf een beter verloopje te maken waarbij je zaken zoals de firewire aansluiting gewoon weglaat (tenzij je die wilt gebruiken :p)
Naar het schijnt moeten alle poortjes aangesloten zijn om het hele I/O werkend te krijgen, dus vandaar al die jumpers. Maar met de nodige research moet dit denk ik wel lukken. Is in ieder geval goedkoper dan zo'n kabeltje kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witje_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:39
http://www.g5cable.com/home.html

--> daar kan je zo'n kabeltje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Het probleem zijn de hoge kosten,
De kabels opzich kosten 37 dollar + 37 ongeveer aan verzending.

Eigenlijk zijn ze altijd handgemaakt waardoor ze zo duur zijn.

Misschien een V&A adv maken met de vraag of iemand er nog een heeft of kan maken :)

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
(jarig!)
Simii schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:53:
Het probleem zijn de hoge kosten,
De kabels opzich kosten 37 dollar + 37 ongeveer aan verzending.

Eigenlijk zijn ze altijd handgemaakt waardoor ze zo duur zijn.

Misschien een V&A adv maken met de vraag of iemand er nog een heeft of kan maken :)
De hiervoor genoemde site had ik ook al gevonden, maar de kosten zijn inderdaad erg hoog.

Als ik besluit de casemod uit te voeren zal ik inderdaad iets plaatsen op V&A. Dank voor de tip!

Pagina: 1