There's always money in the banana stand!
Is zelf maken geen optie? Veel meer dan doorverbinden van wat kabeltjes is 't toch niet?
Ben nogal een leek als het gaat om casemodding (en ook kabeltjes), dus daarom dacht ik dat een kabeltje kopen wellicht de beste manier was om het op te lossen. Maar als ze in Nederland moeilijk te verkrijgen zijn, moet het met een guide ook wel op te lossen zijn denk ik.TERW_DAN schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:01:
Is zelf maken geen optie? Veel meer dan doorverbinden van wat kabeltjes is 't toch niet?
Ik heb zo'n kabeltje zelf in gebruik, ze zijn niet ideal.
De layout opzoeken en de kabel zelf maken is het fijnste, maar niet gemakkelijk.
Wat je vraag betreft;
Zover ik weet waren deze niet in Nederland te krijgen
De kabels hebben ook vaker jumpers nodig en/of meerdere usb pins.
Zelf vind ik ze erg naar, maar de originele I/O is natuurlijk het wel het mooiste. De pin layout staat online en is goed te vinden. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar allicht is er zelf een beter verloopje te maken waarbij je zaken zoals de firewire aansluiting gewoon weglaat (tenzij je die wilt gebruiken
)
De layout opzoeken en de kabel zelf maken is het fijnste, maar niet gemakkelijk.
Wat je vraag betreft;
Zelf vind ik ze erg naar, maar de originele I/O is natuurlijk het wel het mooiste. De pin layout staat online en is goed te vinden. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar allicht is er zelf een beter verloopje te maken waarbij je zaken zoals de firewire aansluiting gewoon weglaat (tenzij je die wilt gebruiken
cursief
Naar het schijnt moeten alle poortjes aangesloten zijn om het hele I/O werkend te krijgen, dus vandaar al die jumpers. Maar met de nodige research moet dit denk ik wel lukken. Is in ieder geval goedkoper dan zo'n kabeltje kopen!Simii schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:38:
Ik heb zo'n kabeltje zelf in gebruik, ze zijn niet ideal.
Wat je vraag betreft;
Zelf vind ik ze erg naar, maar de originele I/O is natuurlijk het wel het mooiste. De pin layout staat online en is goed te vinden. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar allicht is er zelf een beter verloopje te maken waarbij je zaken zoals de firewire aansluiting gewoon weglaat (tenzij je die wilt gebruiken)
Het probleem zijn de hoge kosten,
De kabels opzich kosten 37 dollar + 37 ongeveer aan verzending.
Eigenlijk zijn ze altijd handgemaakt waardoor ze zo duur zijn.
Misschien een V&A adv maken met de vraag of iemand er nog een heeft of kan maken
Misschien een V&A adv maken met de vraag of iemand er nog een heeft of kan maken
cursief
De hiervoor genoemde site had ik ook al gevonden, maar de kosten zijn inderdaad erg hoog.Simii schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:53:
Het probleem zijn de hoge kosten,
Als ik besluit de casemod uit te voeren zal ik inderdaad iets plaatsen op V&A. Dank voor de tip!
Pagina: 1