• MMol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik zoek een?
Smartphone als opvolger van mijn Motorola Moto G (2014).

Wat is je budget?
Per maand niet meer dan €25.
Liefst rond de €16 (huidig abbo)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsappen, bellen, Youtube filmpjes/muziekjes afspelen en foto's/filmpjes maken. 4G is absoluut geen vereiste.

Extra wensen
- Scherm te gebruiken als er barsten in zitten
- Niet groter dan een Moto G (Hoogte / Diepte 11mm
Breedte 70,7mm
Lengte 141,5mm)
- Relatieve schermgrootte gelijk of hoger (>69%)
- Geen Samsung
- Liefst meer dan 8Gb intern geheugen. Vind dit net te weining bij de Moto G. Uitbreiding met SD mag, maar dat dit te gebruiken is als intern geheugen dan wel vereist (technisch kan dit met de Moto G, alleen gooit deze m er van tijd tot tijd uit en ben je al je data kwijt :( )
- Ik ben productontwerper, dus vormgeving is voor mij belangrijk, maar hier kan ik natuurlijk weinig harde eisen aan verbinden...

Wat heb je zelf al gevonden?
- Honor 8 (heel mooi! Twijfels of ik tevreden ga zijn met de geluidskwaliteit)
- Xiaomi's
- Huawei Nova (vind ik net iets mooier dan P9Lite)
- Huawei P9 Lite
- iPhone SE (met name omdat apps hier altijd als eerste voor uit komen. Price-wize zijn iPhones alleen zo belachelijk overpriced..)
- Alcatel Idol 4
- WileyFox Swift 2(X) (vind ik eigenlijk lelijk (grote bezels))

Welke vragen heb je hier nog over?
De Honor vind ik eigenlijk een super mooie telefoon, maar ik ben heel bang dat de geluidskwaliteit niet goed genoeg gaat zijn. En Xiaomi ben ik heel enthousiast over qua merk, maar ik heb nog geen goed zicht over welke modellen dan het beste zijn.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Voor je geluidskwaliteit, luister je dan via een koptelefoon, of gaat het om via de speakers zelf?

Wat de iPhone betreft, veel apps komen als eerste uit op de iPhone, maar ook veel op Android, sommige apps zijn zelfs exclusief op een van beide platformen. Daar zou ik de keuze niet van af laten hangen. Beter is te kijken naar je harde eisen.

Xiaomi moet je kijken naar de 4G banden die ondersteund worden, daar zijn verschillende modellen die het wel, niet of half ondersteunen.

• MMol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Muziek luisteren doe ik beide (koptelefoon en speakers), maar vooral de speakers was ik positief verrast over bij de Moto G.

Zit nu te denken aan de Huawei P8 Lite 2017. Design van de Honor 8 met specs & prijs van de P9 Lite.. alleen super nieuw en nog niet veel uitgebreide reviews van te vinden...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Huawei telefoons bevallen over het algemeen wel, als mensen er niet tevreden over zijn is het over het algemeen de software die wat minder stabiel wordt ervaren en de schil die ze niet leuk vinden.