Ik heb een medion E 4213

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Beste, ik heb een medion E4231 akoya

die stopt bij het installeren van windows 10 na 67%, diverse keren opnieuw geprobeerd,

wat te doen, heb al een herstelling geprobeerd, maar als ik hem opstart begint hij direct weer te proberen om w 10 op te laden

Wat te doen??

bij voorbaat dank voor een antwoord

Martin Verwijst :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ben benieuwd wie in deze thread met het beste antwoord komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk dat het beste antwoord die van de mod is,

Bla bla zelf moeite doen, we verwachten bla bla....

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nieuwe installatie USB maken voor Win10 (media creation tool), daarvan opstarten en installeren.

Verder is tweakers geen eerstelijns hulpdienst, maar bedoeld voor mensen die al een en ander geprobeerd hebben. Even aan en uit zetten valt niet in deze categorie. Maar daar kunnen de moderators hier meer over vertellen :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13

Baggeraar

Wat een gebagger..

Begin eerst met dit, en probeer het dan nog een keer: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
wat gebeurt er zodra hij stop ? krijg je een foutmelding of blijft hij een tijdje hangen op 67℅

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is je oplader wel voorzien van 10? Anders kan je windows 10 niet opladen he. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:24:
Mijn vraag
...Beste, ik heb een medion E4231 akoya

die stopt bij het installeren van windows 10 na 67%, diverse keren opnieuw geprobeerd,

wat te doen, heb al een herstelling geprobeerd, maar als ik hem opstart begint hij direct weer te proberen om w 10 op te laden

Wat te doen??

bij voorbaat dank voor een antwoord

Martin Verwijst :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
O man, we gaan nog proberen te beantwoorden ook zie ik. Goed, Tweakers is een super community en wij zijn zeer behulpzaam, dus bij dezen O-)

Als Windows stops met installeren (om welke vage reden dan ook) dan helpt vaak meerdere malen proberen niet. Het is niet zo dat die het ineens wel gaat doen. De vraag is echter, waarom stopt die? Met stoppen bedoel je in dit geval dat je X aantal minuten hebt gewacht en de percentage niet oploopt? Of krijg je een melding?

"herstelling" ken ik zelf niet, maar als Windows opnieuw start na een "herstelling" komt het niet doordat je de floppy, zip, USB, ponskaart nog in je computer hebt zitten en daarmee opstart? Welke medium gebruik je? Legale versie? Hoe heb je de medium gemaakt?

Waarom deze sarcasme? >:)
"Wat ik al gevonden of geprobeerd heb"

Na deze regel is het leeg en je komt met weinig info. Het "voelt" dan of wij het probleem op moeten lossen en je zelf niet hebt gezocht. Dit is vaak niet het geval, maar meld het dan. Dan is een inschatting ook beter te maken. Of wij komen met oplossing die je al geprobeerd hebt wat natuurlijk zone is.

P.s. Ik zou nooit met geboortenaam online zetten en zeker niet daarmee posts ondertekenen. Het heeft geen toegevoegde waarde en je weet nooit wie ermee aan de haal gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.

Allereerst, ik ben een gebruiker , dus specifieke technische inhoudelijke termen zeggen mij niets.

De medion heeft gewerkt, maar op gegeven moment deed hij niet meet wat ik vroeg, hij voerde de comments niet meer uit.

Heb toen een herstel proberen te maken maar dat lukte niet, werd niet geaccepteerd , toen heb ik een fabrieksherstel uitgevoerd, zo ver zo goed, maar toen begon hij automatische windows te installeren, overigens alles origineel,
dus ik dacht prima, maar bij 67% ging het niet eer verder, heb al een keer of 10 opnieuw geprobeerd, maar als ik weer opstart gaat hij gelijk weer naar 50-60% en bij 67 hangt hij weer.
Ik heb er geen invloed op

Bromsnor 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg ook geen bureaublad of zo, hij begint direct met W 10 instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kom eens met duidelijke foutmeldingen. Dingen als 'hij voerde comments niet meer uit' en 'werd niet geaccepteerd' kunnen we niet zo gek veel mee natuurlijk.

Ik zou zelf eerst eens beginnen met het testen van je geheugen, HDD/SDD en uiteraard een nieuw Windows 10 installatiemedium maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sowieso vraag ik me al af hoe lang je hebt gewacht bij die 67%? Trouwens nogal logisch dat je geen bureaublad krijgt en dat je pc steeds opnieuw begint met installeren. Je hebt 'm een fabrieksherstel gegeven en bij het opnieuw installeren wordt 'ie onderbroken. Er staat geen Windows meer op, om het simpel genoeg te stellen voor "een gebruiker" (alsof dat je vrijwaart van je maar enigszins te verdiepen in wat je gebruikt). Zonder Windows-installatie kan Windows niet opstarten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet uitgevoerde commands , copy page , toetsenbord spontaan veranderen naar andere configuratie, van qwerty naar azerty, bij het typen geen accenten meer geven, spontaan uitschakelen,

Ik kan niet beginnen met het testen van het geheugen, hij begint zodra ik hem start met instaleren van W 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:16:
niet uitgevoerde commands , copy page , toetsenbord spontaan veranderen naar andere configuratie, van qwerty naar azerty, bij het typen geen accenten meer geven, spontaan uitschakelen,

Ik kan niet beginnen met het testen van het geheugen, hij begint zodra ik hem start met instaleren van W 10
Kijk, informatie! Daar kunnen we wat mee. Dit lijkt mij alsof er wat toetsen blijven steken. Ctrl en Shift misschien? Per ongeluk iets geknoeid? Bergen dust bunnies omdat je alleen maar gebruikt en niet bijhoudt?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FooLsky, dat soort antwoorden kan ik missen als kiespijn, lees goed wat ik schreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niets geknoeid geen dust bunnies, coockies en geschiedenis iedere dag geleegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:20:
FooLsky, dat soort antwoorden kan ik missen als kiespijn, lees goed wat ik schreef
Gast... Met Ctrl en Shift indrukken verander je in Windows je keyboard layout. Als die toetsen blijven plakken, dan krijg je dergelijke symptomen. Ik probeer te helpen, al kan ik het niet doen zonder cynisch te zijn.

Edit: Dat zou i.m.o. ook kunnen verklaren waarom Windows bij de installatie over de zeik gaat. Als die toetsen constant 'ingedrukt' worden, zou ik er niet vreemd van staan te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door FooLsKi op 05-02-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:16:
Restart je systeem dan eens helemaal en boot met een memtest86 USBstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed beste mensen, ik weet dat met ctr shift de lay-out veranderd, en nogmaals, de toetsen plakken niet die zijn brandschoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is het stil in een keer !!, ga nu proberen een memtest te doen via usb stick, kijken of dat enig soelaas bied, was een tip van een kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja wat wil je dat we posten, ik kan over het weer posten maar inhoudelijk een nuttig antwoord leveren op je halve vraag gaat niet...
Je hebt een probleem 'Windows werkt niet', dat betekent echter helemaal niks aangezien er letterlijk een miljard redenen kunnen zijn, Tweakers.net is al lang gecrasht tegen de tijd dat we dat allemaal opgenoemd hebben ;)
Oftewel: (en zoals al zo vaak gezegt) post eens wat er mis gaat, dat je computer geen comments meer reageert roept meer vragen op dan dat het beantwoord namelijk...
Maak een lijstje van wat je geprobeerd hebt, noem welke foutmeldingen je ziet en wat er exact mis gaat.
Bijv. 'De installatie loopt vast op 67%, ik heb m de nacht laten doorlopen maar ook daarna nog op 67%, de installatie DVD/USB stick werkt wel op een andere pc en heb ook een tweede DVD geprobeerd'.

Ipv 'het werkt nie, hij doet geen comments nie en hij wisselt van US naar UK layout.'...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:29:
goed beste mensen, ik weet dat met ctr shift de lay-out veranderd, en nogmaals, de toetsen plakken niet die zijn brandschoon
Aannames zijn dodelijk ;)
Probeer eens een ander toetsenbord te vinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi RGAT, ik zal proberen het zo beknopt en precies mogelijk te houden, dank voor je reactie. Ik heb de Medion in April 217 nieuw gekocht bij de Mediamarkt (ja, heeft nog garantie, maar dan is de PC 4 weken weg. De eerste 2 weken ging alles goed. Windows 10 was pre-installed. Na 2 weken verschenen de eerste waarschuwingen dat er niet genoeg geheugen was om de updates te kunnen installeren. Heb dus, en tot het volledige falen van de laptop, iedere dag het volgende gedaan:

- Defragmentatie
Probleem bij de defrag: C kon gedefragmenteerd worden, D niet vanwege niet toegankelijk
- Cookies, Caches, History gedelete
- Al mijn files op een externe harddrive, dus enkel de programma files op de laptop
- Alle onnodige Apps, programma's en gadgets eraf
- Niets nieuws geinstalleerd
Werd dus teruggegooid naar het jaar stillekes toen alles vanaf een floppy moest.

Dat hielp allemaal niet. Een paar dagen later deed Flash het niet meer, werd de PC verschrikkelijk langzaam, deed geen copy/paste meer (toetsen plakten niet), veranderde de keyboard layout zonder dat ik daar de nodige handelingen voor verricht had, en bleef aangeven dat er niet genoeg geheugen was.

Ik had intussen een paar keer een herstelpunt gemaakt die de laptop NIET opsloeg.

Toen niets meer ging omdat de laptop zichzelf uiteindelijk helemaal uitschakelde heb ik een systeem herstel gepoogd te doen. Dat werkte 1 keer, toen de situatie 2 dagen later weer terug bij af was werkte ook dat niet meer.

Mjn vermoeden is dat deze laptop simpelweg nooit genoeg geheugen heeft gehad voor Windows 10 - misschien wel voor een eerste installatie, maar de updates zijn er eventueel te veel aan.

Had net de mazzel dat ik in de BIOS terecht kwam maar daar staat alles goed. Eigenlijk een geval van 'terug naar de Mediamarkt', maar had gehoopt dat er een oplossing was die ik over het hoofd heb gezien.

Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Als ik de goede heb, dan heeft de laptop 6GB en een i5 (wel een U maar alsnog) wat meer dan genoeg is om Windows prima te draaien. Ook lijkt C:\ een SSD te zijn welke je dus nooit moet defragmenteren, daarmee verkort je alleen maar de levensduur van de SSD.
Die SSD heeft maar 128GB en zal dus vrij snel vol raken, een SSD moet je altijd redelijk leeg houden (iig een flink stuk ruimte vrij houden) bijv. max. 90GB gebruiken. Dat zou alsnog meer dan twee keer zoveel zijn dan Windows nodig heeft, ook na updates.
Verder zijn er twee verschillende systeemherstel manieren bij dit soort laptops (en desktops) waar de ene die van Windows zelf is en de ander een recovery partitie, die eerste gaat alleen de laatste wijzigingen van je nu dus brakke OS proberen terug te keren, de tweede welke je zelf moet opstarten (hoe exact kan je in de handleiding vinden, meestal iets als F6 oid) en zou een grondigere herstel uitvoeren.
Als laatste kan je nog Windows 10 'handmatig' installeren via een USB stick of DVD, W10 pakt dan de licentiekey over van de laptop (als je tijdens installatie de vraag krijgt om een sleutel in te voeren kan je die gewoon door klikken.
Daarna moet je uiteraard e.a. aan drivers etc. installeren.
Maar met een 128GB SSD (niet al te ruim maar wel mogelijk die te upgraden voor een grotere) kan je Windows daarop zetten en dan je mappen doorverwijzen naar je 1TB HDD, ruimte zat wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:57
Heb je eigenlijk al eens een clean install van windows 10 geprobeerd, dus eerst alle oude partities verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt - klopt allemaal wat je schrijft, zo zit mijn laptop helemaal in elkaar en heb ook gedaan hetgeen je beschrijft. Blijft dus enkel nog het te proberen via een USB en die heb ik niet. Kan ik dat ergens downloaden? Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ajoun - nee helaas, tegen de tijd dat ik dat wilde gaan doen was het al te laat ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Je zal een andere computer nodig hebben om de USB stick in te stellen, dan is het simpelweg de USB stick (4GB of groter, bijv 7,- voor 16GB bij de Action) in die computer prikken en voer je het programma van de Microsoft.com website (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) uit.
Daarmee download je dan de Windows 10 installatie naar je USB stick, zodra dat klaar is prik je die in je laptop en moet je in de BIOS instellen dat de laptop eerst van je USB stick opstart.
Dan is het een kwestie van de stappen van die setup volgen. Bij elkaar een uurtje werk (afhankelijk van hoe snel Win10 download...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, you're a Star. Een 4+ GB heb ik hier nog wel ergens liggen en heb vorige week in m'n vertwijfeling een gloednieuwe Acer gekocht dus aan de spullen zal het niet liggen :). Ik ga het meteen proberen en laat dan iets weten. Harstikke bedankt!!!
Pagina: 1