Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Ik heb een netwerk met daarin twee Denon apparaten met Airplay: een AVR-X2000 receiver en een CEOL Piccolo DRA-N4 netwerkspeler. Beide zijn voorzien van de nieuwste firmware en zijn rechtstreeks bedraad aangesloten op mijn Netgear WNDR3700v2 router.
Als ik via Airplay muziek vanaf mijn iPhone wil afspelen op 1 van beide apparaten, loop ik tegen het probleem aan dat ze niet altijd allebei in het Airplay selectiemenu op de iPhone staan. Soms de ene, soms de andere, soms allebei, soms geen. Soms zijn ze meteen in beeld, soms duurt het lang, soms komen ze helemaal niet. Als ik de wifi van de telefoon uit en weer aan zet, verandert dat soms de lijst, soms ook niet. Soms wordt de beschikbaarheid dan zelfs omgedraaid, dus het apparaat dat ik eerst wel zag is dan verdwenen en het apparaat dat ik eerst niet zag is in de lijst verschenen. En nee, bluetooth op de iPhone staat niet aan.
Kortom, wazig allemaal. Volgens mijn hifi-zaak waar ik de Denons heb gekocht, moet ik UPnP aanzetten in mijn router, maar dat staat al aan. Beetje prutsen met de waarden voor Advertentie-interval en Levensduur Advertentie leek in eerste instantie wat te helpen, maar inmiddels vraag ik me af of dat toeval was want de betrouwbaarheid is weer pet.
Wie kan mij op weg helpen om van Airplay een betrouwbare feature te maken in mijn netwerk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ik heb dit ook soms met de chromecast, spotify connect, echodot, panasonic tv en weet ik welke mogelijkheden ik inmiddels allemaal heb om te streamen. In het gunstigste geval zie ik ze allemaal maar soms mist er 1 of 2. ik heb het idee dat je netwerk/wifi zo betrouwbaar kan zijn als je wil maar dat dit toch niet te voorkomen is.
Dit is natuurlijk geen oplossing. Wat ik zou proberen is mijn apparaten een static ip adres te geven. Toen ik dat heb gedaan is het voor mijn gevoel beter geworden. Al kan dat ook psychologisch zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken. Helaas heeft alles al een static ip adres. Ik denk trouwens dat de oplossing in de iPhone moet worden gezocht, want apparaten zijn soms op hetzelfde moment wel zichtbaar in iPhone 1 en niet in iPhone 2. Of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Loopt AirPlay ook over Bonjour net zoals AirPrint?

Heb je een vrij transparant intern netwerk of zitten er nog allerlei routers of VLANs tussen je Denon en iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
De Denons zitten rechtstreeks aan de router gekabeld, de iPhones rechtstreeks via WiFi op dezelfde router. Bonjour zegt me niks, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb superlang problemen gehad met airplay (instabiel). Alles geprobeerd, maar mijn ervaring is dat t werkt of niet (of niet stabiel).

Ik heb toen Mn router vervangen: naar een asus: nu geen enkel probleem meer. Als ik dat had geweten voor uren klooien (veel uren...) had ik t gelijk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Welk type? En bestaat er een lijstje met goede AirPlay routers? Ik ben het behoorlijk zat dus bereid tot een investerinkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JME schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:37:
Welk type? En bestaat er een lijstje met goede AirPlay routers? Ik ben het behoorlijk zat dus bereid tot een investerinkje!
Heb je je router al eens gereset naar de fabrieksinstellingen? UPnP aan/uit zou denk ik geen invloed moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Upnp zou geen invloed moeten hebben, maar ik weet wel dat er een issue is / was bij Denon met airplay icm multicast en IGMP snooping. Zie ook
http://denon-uk.custhelp....on-between-a-denon-device
En met name http://www.avsforum.com/f...ner-s-thread-faq-380.html
Gaat weliswaar over een oudere AVR series maar ook icm een Netgear en dus dikke kans nog relevant :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ik ga dit volgen.

Ik heb een Yamaha receiver met Spotify/airplay en nog 10 andere zaken. Anyway, mijn iPhone heeft dezelfde kuren. Vaak kan ik de receiver selecteren, soms niet. Als ik dan WiFi uitzet/switch van router in huis, krijg ik em vaak wel direct weer terug. Ook ik heb upnp aan en alles is 1 plat netwerk zonder VLAN's. De Yamaha heeft niet een vast IP, maar wel een "oneindige" lease, kan hem wel vast maken maar zo te zien werkt dat ook niet echt :).

Dezelfde problemen heb ik ook soms met Spotify Connect. Ik ben dus best benieuwd naar een eventuele oplossing.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Waar kijken julie naar de airplay apparaten? Op het veld "AirPlay-weergave" of op de player tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:04:
Upnp zou geen invloed moeten hebben, maar ik weet wel dat er een issue is / was bij Denon met airplay icm multicast en IGMP snooping. Zie ook
http://denon-uk.custhelp....on-between-a-denon-device
En met name http://www.avsforum.com/f...ner-s-thread-faq-380.html
Gaat weliswaar over een oudere AVR series maar ook icm een Netgear en dus dikke kans nog relevant :)
Thanx! Maar ik snap het nog niet :-(
Eerste link zegt dat ik de volgende poorten open moet zetten op mijn router: 3813, 443, 80, 8080, 3689 TCP, 554, 5297, 5298, 5353 UDP multicast. Geen idee hoe ik dat doe?
Tweede link zegt dat ik IGMP snooping uit en weer aan moet zetten, maar mijn router heeft geen IGMP optie. Help?
pacificocean schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:37:
Waar kijken julie naar de airplay apparaten? Op het veld "AirPlay-weergave" of op de player tab?
Op de speler (iOS 10.2) staat midden onderin een logo van een driehoekje met een drietal rondjes erboven. Daaronder zitten de Airplay devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 16-09 15:52
En als je nu de player ophaalt door van onder naar boven te vegen? Daar staan bij mij altijd al mijn airplay devices. Op andere plekken inderdaad niet altijd, terwijl dit in ios 9 wel goed ging. Volgens mij is het gewoon een bug in ios 10.

[ Voor 34% gewijzigd door pacificocean op 03-02-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JME schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:47:
[...]

Thanx! Maar ik snap het nog niet :-(
Eerste link zegt dat ik de volgende poorten open moet zetten op mijn router: 3813, 443, 80, 8080, 3689 TCP, 554, 5297, 5298, 5353 UDP multicast. Geen idee hoe ik dat doe?
Tweede link zegt dat ik IGMP snooping uit en weer aan moet zetten, maar mijn router heeft geen IGMP optie. Help?

[...]

Op de speler (iOS 10.2) staat midden onderin een logo van een driehoekje met een drietal rondjes erboven. Daaronder zitten de Airplay devices.
In je interne netwerk zullen die poorten vaak al open staan :)
IGMP optie moet je ff bij netgear nazoeken. Kan er stiekem wel in zitten, kan ook een firmwareupdate danwel een support call voor nodig zijn :)
Welke DNS servers gebruik je trouwens? Het wil ook nog wel eens helpen om je router DNS te laten spelen ipv die van google oid naar je DHCP clients te pushen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb een asus A-C... nog iets router: was 150 euro.

Die ik daarvoor had was een tp link archief c7, die ook goed aangeschreven staat, maar dus niet goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

Of het überhaupt de oplossing is valt te betwijfelen, maar ga dan voor Apple netwerk spul.

Ik heb hier een extreme en een expres, totaal 0 problemen met AirPlay. Echt serieus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
JME schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:04:
De Denons zitten rechtstreeks aan de router gekabeld, de iPhones rechtstreeks via WiFi op dezelfde router. Bonjour zegt me niks, wat is dat?
Bonjour is een Apple netwerk protocol wat niet routeerbaar is. Cisco heeft allerlei vieze trucs om het evt. over een segment heen te tillen, maar eigenlijk is het altijd een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:06
Ik heb ook een asus router. Alles dhcp en UPnP uit.

Werkt allemaal prima, maar wel met WMM apsd disabled

Enabled is er bij mij niet mee te werken/luisteren.

Ik ken de netgear router niet maar je zou die wmm optie eens kunnen proberen, als die hem heeft tenminste. Beetje trial/error.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
AP's doen vaak multicast filteren om iptv achtige multicast streams niet je wifi te laten nekken. Vaak is dit geen harde aan/uit maar een "intelligente" filter die nog wel eens mis kan gaan. Experiaboxen hebben (hadden?) hier bv ook veel last van maar had het ook met mijn ubiquiti unifi. Bij die laatste heeft een fw update het euvel verholpeb

Edit: schijnbaar geen onbekend probleem op deze netgear http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26924.0

Ik zou kijken of je de fw kunt upgraden en anders vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 06-02-2017 02:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Allemaal heel hartelijk dank voor het meedenken. Volgens de info achter die laatste link zou de meest recente firmware van Netgear zijn teruggetrokken omdat die voor problemen zorgde. Ik ga eerst maar eens kijken of ik die versie niet destijds heb geïnstalleerd en nu dus beter terug kan gaan naar de "oude en nu toch weer meest recente" versie. Als dat niet helpt, ga ik de WMM-optie checken.
Het vervelende is dat het geen continu probleem is, dus na iedere tweak moet ik een aantal dagen ermee werken om te zien of het effect heeft gehad. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 17-09 15:35
Inds mijn overstap, van Airplay en chromecast naar Sonos, zijn deze problemen verleden tijd. Eigen netwerk dat Sonos opzet is super stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53

MrDry

Desperados!

Heel veel zal je er niet aan hebben maar ik herken het probleem met mijn Marantz SR-6008. Soms wel en soms geen airplay vanaf mijn apple apparaten terwijl mijn airportexpress altijd zichtbaar is in de lijst en ook altijd probleemloos afspeelt.

Soms is het enige wat helpt m'n iphone te resetten. Dan is mijn Marantz, zover ik mij kan herinneren, altijd weer zichtbaar.

Lijkt wel een probleempje in iOS te zijn...alleen kan ik niet verklaren waarom mijn airportexpress nooit problemen heeft.

Quod licet lovi, non licet bovi

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Ben ik weer. Firmware router blijkt niet het probleem, na die teruggetrokken firmware waarover in dat andere topic werd gesproken is een kennelijk wel werkende update uitgebracht. En die staat er hier op. De issues lijken iets minder geworden nadat ik WMM heb uitgeschakeld en de snelheid heb opgehoogd van 130 naar 300 mbps. Tenminste, voor de iPhone 6s in huis, niet voor de iPhone 5.
Nieuwe bevinding: als de muziekweergave is gestopt door handmatig de receiver uit te zetten, pikt dezelfde iPhone hem later veel minder goed op. De andere iPhone vindt hem dan wel.
Blijft puzzelen...

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ik heb ook de laatste tijd gemerkt dat mijn magnetron (vaak niet altijd) ervoor zorgt dat er helemaal geen geluid meer doorgegeven wordt naar de receiver 8)7 haha.

Verder heb ik zelf ook nog geen oplossing gevonden...

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven358
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-01-2018
Grappig, ik heb hetzelfde probleem gehad met een iphone 4S dit komt omdat de wndr3700v2 5Ghz en 2,4Ghz heeft ik weet niet precies waar het aan ligt maar ze moeten op dezelfde frequentie zitten. ik heb destijds dd-wrt geinstalleerd en toen was het probleem opgelost ik raad dit niet aan. (Hierdoor vervalt je garantie) en de software was bij mij best instabiel.

ik heb nu een asus rt68u gekocht, probleem weg.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
5Ghz staat hier überhaupt niet aan. Volgens mij hebben alle moderne routers 2.4 en 5, ook die Asus die je noemt. Dat heet dual band.
Pagina: 1