Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Goedemiddag,

Zijn er hier mensen met een CompTia 220-901 certificatie?
Heeft dit echt een enorme voordeel als je een instap wilt maken in de IT sector?
Ik wil namelijk een cursus gaan volgen waar dit bij word aangeboden, samen met een whole package JAVA developer.

Mij is verteld dat een werkgever het heel aantrekkelijk vind om personeel te hebben met een Comptia certificaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik werk bij een bedrijf waar we veel Java applicaties bouwen en ik heb er werkelijk nog nooit iets van gehoord.

Trek je conclusies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 14:25
Maak eens een oefenexamen online en trek je conclusies. ("Wat is de belangrijkste functie van het BIOS?", "Selecteer alle moederbord form-factors uit onderstaande lijst:", enz.)

Ik zou niet weten wat dat te maken heeft met Java. Klinkt als een mooi verkooppraatje dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met Java heeft het inderdaad niet zoveel raakvlak.

Kijkend naar het certificaat zelf, kan ik eigenlijk alleen zeggen dat het beter is om deze wel te hebben, dan om deze niet te hebben. Daar is echter ook alles mee gezegd. Er wordt niet naar gevraagd en het geeft je zeker geen baangarantie. Dan moet je je toch echt gaan focusen op andere certificeringstrajecten, welke beter/goed in de markt liggen (Microsoft, Cisco, VMware, Linux, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Het is vooral een basis certificaat waarmee je bewijst dat je enige technische vaardigheden met computer ondersteuning hebt. Voor het ontwikkelen zelf niet heel nuttig en een toko die een programmeur zoekt zal er nooit naar vragen, maar als je uiteindelijk besluit om toch een iets andere kant op te gaan kan het handig zijn.

Maargoed, zoals met alle certificaten: het certificaat zelf zegt niks, iedereen kan feitjes stampen en een certificaat halen om het daarna te vergeten en nooit weer toe te passen. Zo denk ik als linux beheerder ook over LPI: leuk dat het er is, maar de vragen die je krijgt hebben weinig raakvlak met de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
tja, comptia. Het kan geen kwaad om te hebben, maar ik ben nog nooit een werkgever tegengekomen die een kandidaat met comptia certificaat voorrang gaf op een kandidaat zonder.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel veel it'ers ken die een comptia certificaat hebben, en dat is niet omdat ze moeilijk zijn ;-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Deze wordt door sommigen gezien als de startmodule van een ICT'er. Op zich weinig mis mee, Comptia biedt vendor onafhankelijke certificeringen aan. In sommige delen van de ICT branche geldt hoe meer papiertjes hoe beter ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, CompTIA.

Ik heb A+ en Network+ ooit gehaald. Mijn werkgevers tot nu toe wisten niet eens wat het is :+

Als je Java developer wil worden kun je beter naar de certificaten van Oracle kijken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 10:32
Lethalis schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:41:
Tsja, CompTIA.

Ik heb A+ en Network+ ooit gehaald. Mijn werkgevers tot nu toe wisten niet eens wat het is :+

Als je Java developer wil worden kun je beter naar de certificaten van Oracle kijken.
Dat je werkgever ze niet kent zegt inderdaad genoeg maar ook over je werkgever. CompTIA examens zijn vrij eenvoudig te halen inderdaad en zouden niet doorslaggevend moeten zijn bij een sollicitatie omdat ze alleen de basis behandelen en niet zo diep ingaan op zaken. Toch is CompTIA best groot en zouden ze in ieder geval gekend moeten zijn bij werkgevers die de markt goed in de gaten hebben.

Heel vroeger mocht je zelfs voor je MCSE examens een keuze examen laten zitten als je 2 bijpassende CopTIA examens had gedaan (ergens rond 2000/2001 geloof ik).

[ Voor 10% gewijzigd door Gadgeteer op 06-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Nou heb ik geen enkel certificering op diploma in de IT.
Zou het dan niet verstandig om dit te gaan volgen zodat ik een basis op doe of is het complete onzin voor het vakgebied voor een programmeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Voor mij zou het werkelijk geen drol uitmaken als ik mensen moet selecteren op basis van behaalde certificaten. Ik zou veel eerder kijken naar technisch relevantere certificaten zoals MCSE/A of Oracle certificaten (Java of de DB, whatever er relevant is), maar ook neven zaken die praktisch gezien een pré kunnen zijn zoals BHV of Scrum certificaten.
Zo heb ik ooit een setje MongoDB certificaten gehaald (M101, 102, 202) waar ik niet dagelijks iets aan heb, maar ze waren gratis te behalen en het kan nooit kwaad om een brede kennis in die hoek aantoonbaar te maken.

CompTIA klinkt voor mij een beetje als ergens tussen "have you tried turning it off and on again" en een veterstrik diploma. Maar wellicht is er een heel segment vacatures waar ik me niet van bewust ben. Wij zitten wel heel erg in de ontwikkel hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Nou ik heb de CompTia maar achterwegen gelaten.

Nu heb dus nog een enorme tegoed over voor een ander cursus erbij.
Zit te Twijfelen tussen Python cursus of Xcode.
Maar ben nog zoekende welke van de 2 voor meer baangarantie kan zorgen.
Of heeft iemand een ander suggestie welke programmeer taal een betere baangarantie kan geven voor een omscholer.
Pagina: 1