de wereld van klasse-D versterkertjes !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 11:56
Recentelijk heb ik een paar Monitor Audio Gold One's bemachtigd, deze zijn momenteel aangesloten op een oude Onkyo versterker die ik nog had staan. Echter is deze erg lomp en ben ik op zoek naar een compacte oplossing.

Bij een kennis heb ik een versterkertje van FX-Audio beluisterd, deze had volgens de specificaties een vermogen van 50watt per kanaal en werd gebruikt om Mission boekenplank luidsprekers aan te sturen.

Nu heb ik zelf zitten kijken naar deze: https://www.aliexpress.co...20-4344-9822-7324a620fb69

Wat is jullie opinie op over dit soort versterkers?, of gaat er ineens een lampje branden en heb je wellicht een goede tip voor mij, ik hoor het graag !

De eisen die ik stel voor een versterker zijn: een ingebouwde DAC ( usb aansluiting ), een SUB out en 50w aan vermogen per kanaal ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dit ga ik even volgen want ik had precies dezelfde vraag, en mijn eisen komen aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 16:29
NAD heeft twee heel mooie en goede klasse D versterkers in het pakket, de D3020 en D7050. Staar je niet blind op het vermogen, alle merken meten anders en manipuleren zo het resultaat.

[ Voor 35% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 03-02-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Zie ook het Krat- en Kistradio topic, daar worden eigenlijk enkel maar Class-D versterkers gebruikt door het goede rendement.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
NAD heeft twee heel mooie en goede klasse D versterkers in het pakket, de D3020 en D7050. Staar je niet blind op het vermogen, alle merken meten anders en manipuleren zo het resultaat.
Ik heb de D-7050 bij de computer, maar ik zou de BlueSound Powernode2 aanraden voor een woonkamer, omdat je dan ook internet radio, streaming diensten en muziek vanaf een NAS kan afspelen. De PowerNode 2 heb ik in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe is de kwaliteit van de versterker waar TS naar toe linkt op Aliexpress? Is dat voldoende om zijn speakers aan te sturen, of bijvoorbeeld een stel zuil speakers á 120W per stuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:53:
Maar hoe is de kwaliteit van de versterker waar TS naar toe linkt op Aliexpress? Is dat voldoende om zijn speakers aan te sturen, of bijvoorbeeld een stel zuil speakers á 120W per stuk?
Wedervraag: hoe veel vermogen denk je nodig te hebben voor een gemiddelde huiskamer op normaal volume (dus geen 110 of meer dB concert)?

Vermogens weergegeven op speakers is kolder. Net of ze het niet doen als je er geen - in dit geval - 120 Watt doorheen jaagt. Waarbij het ook een misverstand is dat je voor zuilen meer vermogen nodig zou hebben. Sowieso moet je in de hogere prijsklasses zoeken wil je versterkers treffen die echt dat soort vermogens leveren. Waarbij de stappen die je daar ziet ook niet veel brengen. De stap van een receiver van 100 Watt naar 150 Watt klinkt veel, maar is kleiner dan de stap van 1 naar 2 Watt.

Is waar TS naar linkt overigens geen T-Amp? Daarop vind ik verdomd veel (Chinese) versterkertjes die voor een groot deel gelijk zijn qua specs en inputs. Looks verschillen soms wat.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 03-02-2017 17:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik heb in de winkel waar ik de NAD en Bluesound gekocht heb, destijds 2 zuilen van ruim 4000 euro per stuk en een gewicht die niet met 1 persoon te tillen is letterlijk de winkel uitgeblazen met de D-7050. 50 W lijkt weinig, maar onze oren deden echt zeer (zonder enige vervorming overigens!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp dat het vermogen op een versterker/speaker niet altijd veel zegt. Daar ben ik mij van bewust. Als ik het dan begrijp is de link in de startpost van TS een leuk dingetje wat afdoende zou moeten zijn voor zijn speakers. Ik heb een stel Hepta zuilspeakers, oude, en die doen het nog prima. Ook ik zou wel een kleinere versterker willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
En die vermogens slaan tegenwoordig al nergens meer op. Als een klein 13cm speakertje voor in de auto al een 80 watt stempel mag krijgen. Het doet niks. Een 45watt jaren 70 versterker met dito speakers produceert meer en warmer volume dan een 5.1 set met 1000 watt. Die hele rating is ooit op de schop gegaan. Beetje vergelijkbaar met het Intel Mhz verhaal.

Ontopic, lijkt me nog best een geinig apparaatje voor in de garage als ik aan het klussen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik heb een bluesound powernode 1 op een set focal 1028 BE.

Streamer en versterker in 1. Dit is de NAD 7050 versterker maar dan met streamer. De Bluesound app is zeer goed.

Heb deze powernode nu ruim een maand en ben echt weggeblazen door de kwaliteit van dit ding. Wat een definitie in de bas, strak en diep. Heel ruimtelijk en zuiver. Enorm gedetailleerd en ongekleurd. En gaat met 2x 50 watt indien nodig onprettig hard.

Werkt geheel digitaal, zet de PCM digitale geluiden om met een DSP in een PWM signaal, zeg maar een versterker die heel snel aan/uit kan schakelen en zo het geluid versterkt.

Daarmee is het geen klasse d want die werken met een analoog ingangssignaal. Maar volgens mij is dit nog beter.

En goedkoop voor wat je krijgt. En klein. Incl. veel regelmatige updates.

De nieuwe powernode werkt overigens met klasse d.

[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-02-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
Alleen de D3020 is een klasse D versterker, de D7050 is een volledig digitale met het DDFA concept.

Hier een unpacking blog over de D7050 door een van de ontwerpers van het DDFA concept:

https://plus.google.com/+BerndPaysan/posts/RbwAq5HuYsv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:29
FeaR schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:36:
Is waar TS naar linkt overigens geen T-Amp? Daarop vind ik verdomd veel (Chinese) versterkertjes die voor een groot deel gelijk zijn qua specs en inputs.
T-amp staat geloof ik voor (failliet gegaan) Tripath die de blauwdruk voor moderne versterkertjes ontworpen hadden.
In z'n algemeenheid nu klasse D genoemd.
Correct me if I'm wrong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12
Dat is teveel eer voor Tripath. Tripath voegde wat toe aan de reeds bestaande Class D techniek, en patenteerde dat als Class T.

Leuke versterkertjes, zeker voor de prijs (een paar tientjes). Er zit dan wel geen DAC in, maar je kan ze combineren met elke willekeurige standalone DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zijn er modellen met hdmi ingang(en)?

Vind het wel interessante apparaatjes. Wil er eentje voor in de slaapkamer. Muziek staat op mijn nas en dan via raspberry foobar mobile afspelen. Tis alleen dat stereo out van de raspberry echt waardeloos is zodoende wil ik de hdmi gebruiken en geen zin in een hdmi-spdif converter
Pagina: 1