Gelieve enkel te reageren wanneer je zeker van je stuk bent.
Dank bij voorbaat.
Dank bij voorbaat.
Anoniem: 22659
/dev/null
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Anoniem: 17469
Anoniem: 26388
bij mij is het juist andersom:Op maandag 02 juli 2001 23:36 schreef Dromer het volgende:
Volgens mijn vriendin een trackball.
Zij heeft er dus ook een.. helpt goed ... zegt ze..ik heb gewoon muisje.
ga je weer...Op dinsdag 03 juli 2001 03:33 schreef [STG]Negotiator het volgende:
een trackball denk ik!:P
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Every morning is the dawn of a new error.
Hoe stiller je het houdt hoe slechter het isOp maandag 02 juli 2001 23:39 schreef zware_jongen het volgende:
Ik gebruik een mouseman optical. Is errug goed. Als je de knoppen handig programmeert kun je je hand bijna stil houden
...
Volgens mij ga je juist verkrampen omdat je veel preciezer moet mikken als die pointer alle kanten opvliegt, ik vind het niks iig.Op dinsdag 03 juli 2001 04:28 schreef dodo_devil het volgende:
Mijn advies: zet je muissnelheid en versnelling op max...
Is heel erg wennen in het begin, maar je hoeft dan je hand bijna niet meer te bewegen. Voorderest je hand gewoon goed recht houden en de muis met je vingers bewegen, dan maakt het geen reet meer uit wat voor muis je hebt...
[/edit]
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Anoniem: 21237
Anoniem: 15604
Anoniem: 4288
Anoniem: 24570
Dan zal GoT-en dus niet echt goed zijn tegen RSIOp dinsdag 03 juli 2001 10:57 schreef rderoode het volgende:
Neem een grote muis, zodat je pols niet op je bureau leunt (dat dwingt je haast wel om vanuit je pols te bewegen).
Neem een symetrische draadloze muis, zodat je hem om de week met de andere hand kan gebruiken(met links muizen is goed te leren).
Speel geen RTS op high speed, dat is het einde van je hand (vingers, polsen, pezen)
Zorg dat de bovenkant van je muis zich net iets onder je ellebooghoogte bevindt.
Leer jezelf shortcuts aan.
Leer jezelf aan je muis ontspannen te hanteren (voorkom het muis-klauwtje)
Als je scrollt (op internet, of in word) en leest, pak dan niet met de muis de scrollbar en trek deze al lezend langzaam naar beneden. Gebruik in plaats daarvan pijltjestoetsen, of pak de muis op in je hand (als een afstandbediening) en gebruik het scroll-wheel met je duim.
Wissel veel af in je muisgebruik.
Goede muizen waar ik ervaring mee heb:
Logitech Wheelman mouse cordless (Draadloos, groot, ergonomisch, maar niet symetrisch)
Microsoft Intellimouse (groot en houdt zo onprettig vast dat je voortdurend de neiging hebt de muis los te laten, wat weer heel goed is)
Logitech cordless (eigenlijk te klein, maar goed linkshandig te gebruiken.)
PS: Je kunt ook RSI krijgen van je toetsenbord als je veel moet typen.
Een ervaringsdeskundige...
There is no art to find the minds construction in the face
Bloed, zweet & koffie
Die spier wordt volgens mij niet door rsi belast, maar door je houding t.o.v. het beeldscherm. Misschien kijk je de hele tijd scheef daar op of zo?Op dinsdag 03 juli 2001 11:04 schreef -Muppet- het volgende:
[..]
Hele zeurende pijn en dan kan ik ook meestal niet slapenDie spier van je nek naar je schouder.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
...
Anoniem: 28511
Anoniem: 29506
Dat kan ik nu ook al 2 jaar met m'n Boeder van fl. 50,-Op maandag 02 juli 2001 23:39 schreef zware_jongen het volgende:
Ik gebruik een mouseman optical. Is errug goed. Als je de knoppen handig programmeert kun je je hand bijna stil houden
Windows!!Op dinsdag 03 juli 2001 14:29 schreef Victorio het volgende:
Is er al software die 2 muizen tegelijk ondersteund?
Apple | Marantz | B&W
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq