Voor mijn oma wil ik graag zelf een computer samenstellen. Ik kan het zelf wel in elkaar zetten, alleen heb ik niet zoveel verstand van hardware (prijs/kwaliteit).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten (nieuws, youtube videos, uitzending gemist, etc), tekstverwerken (word , etc.), standaard Windows spelletjes (patience etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €400,- kosten en het liefst €300,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- een redelijke SSD is een vereiste. (minimaal 120gb ruimte)
- genoeg geheugen
- fatsoenlijke processor (dual core)
- niet al te grote kast
- video kaart niet nodig als die op het moederbord voldoet
- vga aansluiting aanwezig
- cd-rom speler
- voeding
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen welke componenten ik het beste kan aanschaffen op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding met een maximum budget van €400,- (zie de lijst hieronder)
1. Ik zou graag willen weten of deze componenten allemaal samen werken, past bijvoorbeeld het moederbord wel in de omhuizing etc.
2. Zijn deze componenten voldoende voor de dingen die m'n oma met het systeem wil doen.
3. Ik zou graag willen weten of ik voor bijvoorbeeld €20,- meer een veel betere processor kan kopen op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding.
4. Is het handiger om een netwerkadapter in de pc te bouwen of gewoon een externe usb te gebruiken?
Alvast bedankt !
De lijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten (nieuws, youtube videos, uitzending gemist, etc), tekstverwerken (word , etc.), standaard Windows spelletjes (patience etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €400,- kosten en het liefst €300,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- een redelijke SSD is een vereiste. (minimaal 120gb ruimte)
- genoeg geheugen
- fatsoenlijke processor (dual core)
- niet al te grote kast
- video kaart niet nodig als die op het moederbord voldoet
- vga aansluiting aanwezig
- cd-rom speler
- voeding
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen welke componenten ik het beste kan aanschaffen op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding met een maximum budget van €400,- (zie de lijst hieronder)
1. Ik zou graag willen weten of deze componenten allemaal samen werken, past bijvoorbeeld het moederbord wel in de omhuizing etc.
2. Zijn deze componenten voldoende voor de dingen die m'n oma met het systeem wil doen.
3. Ik zou graag willen weten of ik voor bijvoorbeeld €20,- meer een veel betere processor kan kopen op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding.
4. Is het handiger om een netwerkadapter in de pc te bouwen of gewoon een externe usb te gebruiken?
Alvast bedankt !
De lijst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Sharkoon VS4-V USB 3.0 | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 17,95 | € 17,95 |
| 1 | be quiet! System Power B8 300W | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 53,95 | € 53,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 293,31 | |
[ Voor 61% gewijzigd door remcobirdy op 03-02-2017 14:34 ]