Vorig jaar ben ik begonnen met astrofotografie, het verhaal erover is hier te vinden (engels). Gezien het een mooie intersectie is tussen fotografie en techniek dacht ik dat het misschien leuk zou zijn wat foto's te plaatsen hier. Er zit redelijk wat progressie in (althans, dat vind ik zelf), maar heb nog een lange weg te gaan naar Hubble kwaliteit foto's!
In chronologische volgorde:

Iris Nevel in RGB

Andromeda sterrenstelsel in RGB, helaas wat uit focus

Ziel (Soul) nevel in Hydrogen Alpha (Ha) + OIII

Paardenkop (Horsehead) nevel in Hydrogen Alpha

Paardenkop (Horsehead) nevel in Hydrogen Alpha + Near Infrared (NIR)

Californië Nevel in Hydrogen alpha
(grotere versies op Flickr en astrobin)
Inmiddels schiet ik ongeveer met de volgende apparatuur

Met zicht op dit, timelapse. Meestal is het bewolkt, dus erg vaak krijg ik de kans niet. En soms ben ik wat te lui om de 50kg aan apparatuur het dak op te tillen en af te stellen, maar jah…hobbies
Qua software schiet ik met SequenceGeneratorPro (met ASCOM drivers voor de montering en camera), en nabewerking gebeurd in Pixinsight met de final touches in Lightroom.
Inmiddels kan ik wel redelijk vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat, maar dat voert misschien wat ver. Als er vragen zijn kan ik die natuurlijk beantwoorden!
Bedankt voor het kijken
In chronologische volgorde:

Iris Nevel in RGB

Andromeda sterrenstelsel in RGB, helaas wat uit focus

Ziel (Soul) nevel in Hydrogen Alpha (Ha) + OIII

Paardenkop (Horsehead) nevel in Hydrogen Alpha

Paardenkop (Horsehead) nevel in Hydrogen Alpha + Near Infrared (NIR)

Californië Nevel in Hydrogen alpha
(grotere versies op Flickr en astrobin)
Inmiddels schiet ik ongeveer met de volgende apparatuur
- Orion Sirius (HEQ5) equatoriale montering
- Celestron EdgeHD 8" (Schmidt-Cassegrain)
- Hyperstar 3 + Filter slider
- ZWO ASI 1600MM-C (peltier gekoelde monochrome CMOS sensor)
- Orion Starshoot Mini Autoguider (50mm)
- Starizona Microtouch/Feathertouch auto focusser
- Baader high-speed 2" narrow band filters (Ha, OIII, SII)
- QHY Polemaster voor poolster uitlijning
- Rigrunner + Anderson Powerpole met zelf gemaakte 75 watt 12v DC voeding
- StarTech USB hub

Met zicht op dit, timelapse. Meestal is het bewolkt, dus erg vaak krijg ik de kans niet. En soms ben ik wat te lui om de 50kg aan apparatuur het dak op te tillen en af te stellen, maar jah…hobbies
Qua software schiet ik met SequenceGeneratorPro (met ASCOM drivers voor de montering en camera), en nabewerking gebeurd in Pixinsight met de final touches in Lightroom.
Inmiddels kan ik wel redelijk vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat, maar dat voert misschien wat ver. Als er vragen zijn kan ik die natuurlijk beantwoorden!
Bedankt voor het kijken
[ Voor 5% gewijzigd door uruviel359 op 03-02-2017 13:39 ]