PayPal schrijft zomaar geld af en weet zelf van niks

Pagina: 1
Acties:
  • 59.516 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Topicstarter
Hey!

Ik keek gisteravond eens op mijn rekening, en tot mijn schrik was er ineens 39 euro van mijn rekening afgeschreven... nu is dit niet erg veel, maar het is wel bijzonder dat het afgeschreven wordt zonder dat ik hier iets van af weet.

Het bleek hier dus te gaan om een afschrijving van paypal... ik ging nadenken over wat ik gekocht kon hebben, maar ik heb niks gekocht met paypal in het afgelopen half jaar. Vervolgens dacht dat dat ik misschien gehackt kon zijn, maar mijn wachtwoord is zo sterk, en ik heb ook beveiliging via mijn telefoon nummer staan, dat deze optie ook niet zo makkelijk is.

Vanochtend een half uur aan de lijn gezeten met PayPal, zij wisten zelf ook van niks en ze konden zogezegd ook geen recente aankopen en afschrijvingen vinden in mijn account. Vreemd, want ik kan nu ook niet meer inloggen op mijn paypal account, ze beweren dat ze het geblokkeerd hebben omdat er te lang een negatief saldo op mijn rekening stond, ik weet hier zelf niks van af, maar als zij het zeggen ''zal het wel kloppen -.-''

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met PayPal? Zo ja, wordt dit vaker gedaan, want als dat zo is is het wel een erg slechte zaak en moet er echt eens wat aangedaan worden, want dit kan natuurlijk niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16

job

Is dat bedrag dat je in de min stond gelijk aan wat er afgeschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Aller eerst gaat het geld naar PayPal via een machtiging, die kan je laten storneren (of zelf doen). Dat zou ik dan weer niet doen als je al lang negatief staat, want dan kan de schuld wel eens terecht zijn en zit je met een ander probleem.

Blijft wel raar dat jij niet gedaan hebt en PayPal ook van niets weet. Is het wel echt PP die afgeschreven heeft? Of een andere partij onder die naam of iets wat er op lijkt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je niet een terugkerende betaling in PayPal staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ex Nunc schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:41:
Aller eerst gaat het geld naar PayPal via een machtiging, die kan je laten storneren (of zelf doen). Dat zou ik dan weer niet doen als je al lang negatief staat, want dan kan de schuld wel eens terecht zijn en zit je met een ander probleem.

Blijft wel raar dat jij niet gedaan hebt en PayPal ook van niets weet. Is het wel echt PP die afgeschreven heeft? Of een andere partij onder die naam of iets wat er op lijkt.
Ja het is echt paypal die wat afgeschreven heeft, er staat PP afschrijving met het duitse IBAN van PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:50:
Heb je niet een terugkerende betaling in PayPal staan? :)
Nee, terugkerende betalingen betaal ik altijd met mijn gewone Rabo betaalrekening, ik koop eigenlijk nooit wat met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:38:
Is dat bedrag dat je in de min stond gelijk aan wat er afgeschreven is?
Nee, ik stond 3 euro nogwat in de min volgens de vrouw aan de telefoon, en er werd 39 euro afgescreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 767375 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:34:
Vanochtend een half uur aan de lijn gezeten met PayPal, zij wisten zelf ook van niks en ze konden zogezegd ook geen recente aankopen en afschrijvingen vinden in mijn account. Vreemd, want ik kan nu ook niet meer inloggen op mijn paypal account, ze beweren dat ze het geblokkeerd hebben omdat er te lang een negatief saldo op mijn rekening stond, ik weet hier zelf niks van af, maar als zij het zeggen ''zal het wel kloppen -.-''
Kon zij ook geen dispute starten dan? Lijkt me dat dit dan wel iets is wat zij moeten kunnen regelen.

En probeer je bericht te bewerken als je de laatste bent, onnodige kicken van topics wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Anoniem: 767375 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Ja het is echt paypal die wat afgeschreven heeft, er staat PP afschrijving met het duitse IBAN van PayPal.
Merkwaardig verhaal dan en op basis van deze info zou ik het (laten) storneren. Er is geen enkele grond voor de afschrijving, zo te zien. Als je met hun gebeld hebt en zij kunnen het niet verklaren, dan is er dus misbruik gemaakt van de machtiging. Al zou ik mij wel er dubbel van verzekeren dat het echt onterecht is, voordat je dit doet.

Graag inderdaad alles in 1 post gooien en niet 3x achter elkaar posten, dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Dan zou ik toch maar eens regelen dat je weer bij je PayPal-account mag, dan kun je zelf uitzoeken waar die '3 euro nogwat' vandaan komt, dat is nogal een opmerkelijk laag bedrag om in de min te staan. Lijkt me eerder een vereffening op basis van ontvangen bedragen en een goed startpunt voor je onderzoek richting die 39 euro.

Daarnaast moet je sowieso 'moeite doen' om een negatief saldo bij PayPal te krijgen. Of geld ontvangen wat later terruggedraaid wordt (ik vermoed dat 99% van de consumenten nooit ontvangt, maar enkel betaalt met PayPal), of doelbewust een afschrijving op de onderliggende rekening/creditcard storneren..

Deze incasso storneren zou ik sowieso nooit doen, want dan kun je er vergif op innemen dat je volautomatisch in een incassotraject belandt. Het is in je voordeel om je PayPal-account zelf door te spitten en indien daar aanleiding voor is PayPal te overtuigen van je gelijk (en bij de meeste gevallen van een negatief saldo heeft PayPal gewoon gelijk..)

[ Voor 22% gewijzigd door Thralas op 03-02-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Je email al even doorgespit of je een betalingsbevestiging van Paypal hebt ontvangen de afgelopen tijd? Na iedere aankoop via Paypal krijg je automatisch een email van service@paypal.nl. Misschien dat je via de e-mails iets kan herleiden naar die 39 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thralas schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:05:
Dan zou ik toch maar eens regelen dat je weer bij je PayPal-account mag, dan kun je zelf uitzoeken waar die '3 euro nogwat' vandaan komt, dat is nogal een opmerkelijk laag bedrag om in de min te staan. Lijkt me eerder een vereffening op basis van ontvangen bedragen en een goed startpunt voor je onderzoek richting die 39 euro.

Daarnaast moet je sowieso 'moeite doen' om een negatief saldo bij PayPal te krijgen. Of geld ontvangen wat later terruggedraaid wordt (ik vermoed dat 99% van de consumenten nooit ontvangt, maar enkel betaalt met PayPal), of doelbewust een afschrijving op de onderliggende rekening/creditcard storneren..

Deze incasso storneren zou ik sowieso nooit doen, want dan kun je er vergif op innemen dat je volautomatisch in een incassotraject belandt. Het is in je voordeel om (1) je PayPal-account zelf door te spitten en indien daar aanleiding voor is PayPal te overtuigen van je gelijk.
Ik heb het geld laten terugboeken door mijn bank, heb ook met de bank gebeld hier over, zij vertelden mij dat ze vaker klachten krijgen van klanten met een soortgelijk probleem op paypal. Bij paypal vertelde ze me dat er online een nummer staat waar ik naar kan bellen om mijn negatieve saldo op te lossen, kan alleen nergens dit nummer vinden...
Anoniem: 840345 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:06:
Je email al even doorgespit of je een betalingsbevestiging van Paypal hebt ontvangen de afgelopen tijd? Na iedere aankoop via Paypal krijg je automatisch een email van service@paypal.nl. Misschien dat je via de e-mails iets kan herleiden naar die 39 euro.
Heb verder geen mail gehad, heb inderdaad meteen al de mappen van het aan mijn paypal gekoppelde account om te kijken of er misschien iets betaald was, kon helaas geen email vinden... als ik in mijn paypal kon inloggen dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest, dan kon ik gewoon die 3 euro betalen en mijn account deactiveren om verdere problemen te voorkomen, helaas loopt het allemaal net even wat moeilijker :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Anoniem: 767375 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Heb verder geen mail gehad, heb inderdaad meteen al de mappen van het aan mijn paypal gekoppelde account om te kijken of er misschien iets betaald was, kon helaas geen email vinden... als ik in mijn paypal kon inloggen dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest, dan kon ik gewoon die 3 euro betalen en mijn account deactiveren om verdere problemen te voorkomen, helaas loopt het allemaal net even wat moeilijker :-(
In dat geval zou ik weer even in de telefoon klimmen als ik jou was. Laat dit hele 39 euro gebeuren even achterwege -dat kan alleen maar verwarrend werken- en focus even op het probleem dat je niet meer kunt inloggen. Vraag naar duidelijke instructies hoe jij jouw account weer gedeblokkeerd krijgt. Als je weer kunt inloggen kun je van daaruit weer op zoek naar die 39 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Anoniem: 767375 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Zo ziet een echte Paypal afschrijving er uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/Paypal%20incasso.PNG

Als het bij jou ook daadwerkelijk om Paypal gaat zouden ze aan de hand van de getoonde referenties zoals de omschrijving of het kenmerk de transactie moeten kunnen achterhalen.

Hoe ziet het er bij jou uit en wat staat er precies?

Edit: En als Paypal bij jou kan incasseren hadden ze ook al veel eerder die 3 Euro die er openstond kunnen verwerken. Dus die snap ik even niet....

[ Voor 11% gewijzigd door bvk op 03-02-2017 13:51 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

S.a.r.l is een bedrijf of in Zwitserland of in Luxemburg (ik dacht het laatste). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CH40S schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:19:
S.a.r.l is een bedrijf of in Zwitserland of in Luxemburg (ik dacht het laatste). ;)
Waar Paypal daadwerkelijk zit is niet zo relevant, maar hun incassocontract is inderdaad in Luxemburg uitgegeven. Dat valt te zien aan hun Incassant ID die met landcode LU begint.

De naam van de incassant kun je faken, maar niet de Incassanten ID en IBAN (rekeningnummer). Die behoren bij de TS overeen te komen met mijn screenshot, anders is er mogelijk sprake van fraude.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

...

Deze incasso storneren zou ik sowieso nooit doen, want dan kun je er vergif op innemen dat je volautomatisch in een incassotraject belandt. Het is in je voordeel om je PayPal-account zelf door te spitten en indien daar aanleiding voor is PayPal te overtuigen van je gelijk (en bij de meeste gevallen van een negatief saldo heeft PayPal gewoon gelijk..)
Waarom niet? Als zij zonder reden geld afschrijven, waarom zou je dan wachten tot zij het terugstorten? Dit is de hele reden waarom storneren bestaat. Zoals gezegd, als jij dubbel gecheckt hebt dat het geen geldige grond heeft, laat dat incassotraject maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Ja, laat dat incassotraject maar komen. En die gang naar de kantonrechter.

Is een prima idee als je ervan overtuigd bent dat de wederpartij ook wel weet dat ze fout zitten en het een schimmig bedrijf betreft dat je welbewust een poot probeert uit te draaien, maar dat is hier niet het geval.

Dan kun je beter een keer extra in de telefoon klimmen dan op storneren klikken en verder niets doen, ook al is het absoluut niet jouw fout - incassobrieven en deurwaarders vreten nog veel meer tijd op. Er zijn geen principepunten te scoren als de incassant oprecht een fout maakt.

Maargoed, misschien is het allemaal duidelijk als TS bij z'n PayPal kan. Ik acht de kans dat PayPal ten onrechte geld afschrijft van een willekeurige rekening vele malen kleiner dan een vergeten transactie aan TS' zijde in combinatie met een klungelige helpdeskmevrouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 03-02-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Het idee is toch dat als jij navraag doet waar de afschrijving vandaan komt, dat zij als PayPal een verantwoording kunnen overleggen. Oftewel een duidelijk antwoord waarom het geld is afgeschreven. Na gebeld te hebben heeft TS daar geen duidelijkheid voor gekregen. Dan is de afschrijving dus erg twijfelachtig.

Van jouw kant kan je ook nagaan waar het vandaan komt. Als je zeker weet dat het niet gerechtvaardigd is (vandaar dat dubbel checken), waarom zou je dan alsnog PayPal moeten nemen als uitgangspunt? Zij zijn een groot bedrijf, dus zij zullen wel gelijk hebben, totdat het anders bewezen is?

Ik snap best dat je er mee moet uitkijken, maar je kan ook overdrijven. Zijn er inmiddels nog updates in dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zou inderdaad zorgen dat je eerst weer kan inloggen zodat je je transacties kunt zien.

Meerdere collega's van mij hebben met paypal gedonder gehad. Veel geld afgeschreven, al maanden niks besteld. Eentje had zijn account zelfs opgedoelt en kreeg na maanden nog een fikse afschrijving. Allemaal via de bank moeten regelen. Paypal is super onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Deze incasso storneren zou ik sowieso nooit doen, want dan kun je er vergif op innemen dat je volautomatisch in een incassotraject belandt.
Je hebt niets te vrezen van een incassotraject als je zeker weet dat jij de overschrijving niet goedgekeurd hebt.

• jacomaase
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-09-2017
Ik heb ook te maken met betalingen van mijn VISA creditcard door Paypal zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven.
Ik heb voor het eerst 2 pakjes verzonden via UPS via de website en het bedrag dat daarvoor verschuldigd was betaald via Paypal.
Op de afschrijving van mijn creditcard zag ik ineens dat i.p.v. het door mij goedgekeurde bedrag van € 5,90 door Paypal een bedrag van € 15,58 aan UPS is betaald. 8)7
Het andere pakje was in eerste instantie wel het juiste bedrag van € 7,79, maar de dag erop werd er nog eens een extra bedrag van € 3,89 afgehaald.
Ik heb een klacht bij Paypal ingediend omdat er betalingen zijn verricht zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven, zonder te weten waarvoor dit is. Als reactie van Paypal kreeg ik alleen maar te horen dat uit hun onderzoek was gebleken dat er niets fout gegaan was. Met andere woorden: zoek het zelf maar uit. :( :( :(
Ik kijk in het vervolg wel 2 keer uit voordat ik Paypal gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

jacomaase schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:59:
Ik heb ook te maken met betalingen van mijn VISA creditcard door Paypal zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven.
Ik heb voor het eerst 2 pakjes verzonden via UPS via de website en het bedrag dat daarvoor verschuldigd was betaald via Paypal.
Op de afschrijving van mijn creditcard zag ik ineens dat i.p.v. het door mij goedgekeurde bedrag van € 5,90 door Paypal een bedrag van € 15,58 aan UPS is betaald. 8)7
Het andere pakje was in eerste instantie wel het juiste bedrag van € 7,79, maar de dag erop werd er nog eens een extra bedrag van € 3,89 afgehaald.
Ik heb een klacht bij Paypal ingediend omdat er betalingen zijn verricht zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven, zonder te weten waarvoor dit is. Als reactie van Paypal kreeg ik alleen maar te horen dat uit hun onderzoek was gebleken dat er niets fout gegaan was. Met andere woorden: zoek het zelf maar uit. :( :( :(
Ik kijk in het vervolg wel 2 keer uit voordat ik Paypal gebruik.
Heeft dat niet te maken met invoer- en BTW-kosten toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1003499

Hallo,
Ik heb vorig jaar virus software aangeschaft bitdefender voor een jaar.Nu heeft dat bedrijft geld afgeschreven een bedrag van 69,95 via Paypal terwijl ik een saldo heb bij Paypal van 15 euro de rest hebben afgeschreven via mijn bankrekening daar heb ik nooit opdracht voor gegeven. Ik heb afgelopen maandag Paypal telefonisch over geïnformeerd nu afwachten.
Ik vind een kwalijke zaak dat Paypal dat doet.
Met vriendelijke groet,
Franl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:41

Dutch_Celt

Jollygood

Op zich is dat vrij standaard, dat als je je rekening gekoppeld hebt aan paypal en je hebt saldo, dat een deel via saldo en de rest via je rekening gaat (of creditcard).
Je hebt bij het koppelen n.l. een machtiging afgegeven.

Je hebt niet toevallig een auto renewal aanstaan bij Bitdefender?
Wat zei Bitdefender hier zelf over toen je ze belde, die lijken mij toch het eerste aanspreek punt?
Bitdefender gaf ook geen melding in het programma zelf over een vernieuwing?

Auto renewal info:
https://www.bitdefender.c...renewal-service-1723.html

Van die auto renewal zou je dan wel e-mail gehad moeten hebben.

offtopic: dit had eigenlijk wel in een eigen topic gemogen.
Welkom op Tweakers ook

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch_Celt op 01-12-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anoniem: 1003499 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:07:
Hallo,
Ik heb vorig jaar virus software aangeschaft bitdefender voor een jaar.Nu heeft dat bedrijft geld afgeschreven een bedrag van 69,95 via Paypal terwijl ik een saldo heb bij Paypal van 15 euro de rest hebben afgeschreven via mijn bankrekening daar heb ik nooit opdracht voor gegeven. Ik heb afgelopen maandag Paypal telefonisch over geïnformeerd nu afwachten.
Ik vind een kwalijke zaak dat Paypal dat doet.
Met vriendelijke groet,
Franl
Tja je opent een rekening bij Paypal, je voegt je bankrekening daar aan toe (en gaat akkoord met de machtiging en eventuele kosten zoals de AV vermeldt...) en dan klagen dat kosten die je maakt door jou betaalt moeten worden?...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperkraima
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-12-2024
hi! voor jou is het al enige tijd geleden, maar ik zag toevallig er ook net één! al wat wijzer geworden? hoor het graag! casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@casperkraima zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kicken van oude topics is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.