Game systeem valt regelmatig uit of loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 11:14
Beste tweakers,

Het probleem is dat het systeem vaak na een tijdje gamen gewoon uitvalt zonder blauwe schermen of vastloopt waarbij het geluid doorratelt

specs zijn
medion pc
core i7 2500
12 GB
nvidia geforce gtx 570
windows 7 hp
fsp 600w voeding

Het enige wat ik in de windows logboeken kan vinden is het systeem is onverwachts uitgevallen. nu zat de schijf letterlijk helemaal vol tot 0 mb vrij toen ik begon.

verder verdenk ik de voeding, of de videokaart. het lastige is dat het uren kan duren voor het probleem optreed.

Kan het aan een volle C: schijf gelegen hebben? is het aannemelijk dat het de voeding of de videokaart is. Hoe kan ik dat zou handig mogelijk testen

ik heb ruim een half uur furmark gedraaid en het systeem blijf gewoon draaien. het betreft een systeem van een klant dus meer details heb ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door piethoogland op 03-02-2017 12:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volle schijf kan idd voor problemen zorgen. start schijfopruiming eens.

Wat zijn de temperaturen van cpu en videokaart, idle en load?

Heb je de behuizing open gemaakt voor een visuele inspectie? Stof oid.

Furmark belast de cpu nauwelijks. Draai eens Prime 95 op de cpu.

De voeding zal ook een jaar of 6 oud zijn. Grote kans dat deze zijn beste tijd heeft gehad. Om dit uit te sluiten zou je met een andere goede voeding kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
schijfopruiming had niet of nauwelijks effect. Heb voor overbodige software verwijderd. Stofophoping valt wel mee.

Zie Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/n4cf0l.png de tempraturen, 1 is idle, 2 is tijdens furmark, en 3 is met prime.

Aangezien het nu goed gaat hou ik rekening met een volle C schijf als veroorzaker. en anders ga ik de voeding vervangen.

[ Voor 55% gewijzigd door piethoogland op 03-02-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
FSP 600W niet slecht als ik goed heb opgelet op jouw commentaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
nee 600W in een medion pc jaartje of 6 oud denk ik. Ik kan t navragen als t probleem niet is opgelost
Pagina: 1