Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Vraag
Alle reacties
Simpelweg een USB connector aan een RJ11 kabel gaat natuurlijk niet werken; Uit een P1 poort komt een serieel signaal (geïnverteerd, 5V, 9600 7N1), geen USB. 20 meter is bovendien wel érg lang voor zowel USB als serieel. Zelf zou ik een RPI of iets dergelijks bij de slimme meter hangen, en de data via je netwerk naar je PC sturen.
Ik weet niet of 20 meter gaat werken. Ik heb deze, waarmee je via wifi je meter uit kan lezen. Dat verwerk je dan in bijvoorbeeld Domoticz. Hier staan heel veel tips en tricks
[ Voor 22% gewijzigd door balk op 03-02-2017 11:47 ]
Over het algemeen verbindt je een P1 poort niet direct met je PC, maar gebruik je elektronica die in de meterkast zit en de data doorstuurt naar (cloud-)opslag.
Zie voor een grote lijst bijvoorbeeld het genoemde topic of https://www.energieverbruiksmanagers.nl/
Zie voor een grote lijst bijvoorbeeld het genoemde topic of https://www.energieverbruiksmanagers.nl/
Sinds vorige week is bij mij ook de AM550 geïnstalleerd. Nu ben ik mij aan het inlezen om ook via de P1 poort de meter uit te lezen, maar wat ik heb gevonden is dat de P1 poort ipv RJ11 een RJ12 aansluiting is.
Zit hier nog een verschil in? Alles wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over de RJ11 :-S
Zit hier nog een verschil in? Alles wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over de RJ11 :-S
Een lange kabel is lelijk en anno 2017 echt niet meer nodig. Ik lees de slimme meter uit via een ESP8266 (die aan m'n wifi-netwerk hangt) waar deze firmware op staat. Ik stuur het via dit script naar dsmr-reader.
Omdat er al een heel topic is gewijd aan het uitlezen (Slimme meter uitlezen via P1-poort) sluit ik dit topic. Graag daar verder
Omdat er al een heel topic is gewijd aan het uitlezen (Slimme meter uitlezen via P1-poort) sluit ik dit topic. Graag daar verder
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2017 15:09 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()