Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia laptop

Pagina: 1
Acties:

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:17
Aangezien ik momenteel afstudeer (en ga werken) bij een bureau en veel grafisch werk doen wil ik mijn laptop graag upgraden. Ik werk momenteel met een Dell Inspiron 15z, versie met touchscreen en een behoorlijk slecht scherm: 1300x700 resolutie met bizar slechte kleurweergave.

Belangrijkste eisen
- Full hd (liefst mat) scherm
- Scherm met goede kleurweergave(!)
- Minimaal 500gb opslag

Wat ga je met je laptop doen?
- veel tabs tegelijk open hebben staan
- standaard tekstverwerken etc
- grafisch werk in adobe programma's zoals ps, ai en premier
- hd films kijken

Wat is je budget?
Ik zat zelf aan een bedrag rond de 900 te denken, meer mag, het is tenslotte een belangrijke investering

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Accuduur en gewicht zijn van ondergeschikt belang, de laptop mag wel maar max 15,6 inch zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil medion en acer graag overslaan ivm bouwkwaliteit

Ik zat zelfde te denken aan de volgende modellen: (tegelijkertijd weet ik dat ik mezelf tegenspreek doordat ze niet allemaal voldoen aan de eisen, vandaar ook dit topic!)

pricewatch: Asus VivoBook R558UA-DM750T
pricewatch: HP Pavilion 15-bc074nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR002XMH

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 20:25
Heb je deze ook overwogen?
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH

Qua specs beter dan de IdeaPad 510.

Succes met de zoektocht!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
De lenovo ideapad 700 lijkt me ook ietsje beter.

Maar wat ik niet geheel snap is dat je je eigen laptop koopt terwijl je ergens in dienst gaat werken? Waarom zorgen zij er niet voor dat je een laptop/Desktop hebt om te kunnen werken?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Ambianz
Het is een beginnend marketingbureau waar ik voorlopig korte diensten ga draaien. Met daarnaast veel freelance werk en daarbij ook wat privézaken zoals films kijken e.d.

Voor de komende tijd dus een veredelde privé laptop, bij overgang naar vaste dienst zullen zij inderdaad voor een laptop/desktop zorgen.

Ben bij de Ideapad 700 toch ook bang tegen de 256Gb ssd aan te lopen, zou dan eventueel kunnen denken aan een clouddienst of externe hdd. Toch blijft een interne hdd + ssd wel mijn voorkeur houden

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ambianz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:43:

Ben bij de Ideapad 700 toch ook bang tegen de 256Gb ssd aan te lopen, zou dan eventueel kunnen denken aan een clouddienst of externe hdd. Toch blijft een interne hdd + ssd wel mijn voorkeur houden
Er zit een M.2 SSD in en er is plaats voor een 2.5" SSD/HDD. Dus er kunnen twee SSD's in.

Maar lees eerst de LBBG, daar zie je dat ze Lenovo 700-15isk uitkotsen. _/-\o_
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2017

Over een 510-15isk zijn ze iets positiever.
reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016

Maar deze HP vinden zij blijkbaar de beste. :+
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

[ Voor 39% gewijzigd door MedionAkoya op 04-02-2017 22:38 ]

Trein?

• Ambianz
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:49:
[...]

Er zit een M.2 SSD in er er is plaats voor een 2.5" SSD/HDD. Dus er kunnen twee SSD's in.
Oke precies, dat is wel handig. Blijft toch nog steeds lastig welke van deze 3 of eventueel een andere (duurder model) te kiezen.

Lijkt wel alsof elke laptop in dit segment het nét niet is.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ambianz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Oke precies, dat is wel handig. Blijft toch nog steeds lastig welke van deze 3 of eventueel een andere (duurder model) te kiezen.

Lijkt wel alsof elke laptop in dit segment het nét niet is.
Voor een goed bouwkwaliteit moet je naar zakelijke laptop kijken, maar zakelijke laptops zijn helaas weer duurder en er zijn minder recensies hierover. 8)7
Meestal zijn ze dikker, zwaarder en hebben geen mooi beeld (maar wel mat scherm). En design is lelijk.
Zakelijke laptops gaan wel het langst mee. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 04-02-2017 22:53 ]

Trein?

• ppatrick
  • Laatst online: 25-11 15:23
HP PAVILION 15-AU025ND
is misschien leuke optie, na 1 laptop met IPS scherm zou ik niet meer zonder willen zeker bij films kijken en met jou budget kan het prima.

• Ambianz
Wil de zakelijke laptops ook nog niet uitsluiten inderdaad. Ik denk dat ik van de week even een rondje Mediamarkt ga maken om even wat laptops vast te houden en te testen wat betreft bouwkwaliteit.

De HP PAVILION 15-AU025ND of de HP PAVILION 15-AU030ND pricewatch: HP Pavilion 15-au030nd zouden inderdaad nog 2 opties kunnen zijn. Hik dan toch weer aan tegen het feit dat je met een gouden laptop op je werk rondloopt..

• ppatrick
  • Laatst online: 25-11 15:23
Weet iedereen wel gelijk dat het jou laptop is. Had niet naar de buitenkant gekeken was puur op spec dat ik hem gevonden had.

Deze is niet goud LENOVO IDEAPAD 510-15ISK 80SR00KEMH
Pagina: 1