kan iemand mij dir aub uitleggen (kabels)

Pagina: 1
Acties:

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
hey mensen ik heb eindelijk die vervelende dynamo uit mn signaal (auto versterker). kabels omgelegd ander punt geaard je kan het zo gek niet bedenken , maar niet wilde helpen

we dachten dat het mischien aan de tulp kabels lag. oude kabels eruit (30 piek per stuk) nieuwe kabels erin (75 piek per stuk) alleen maar erger. tulp kabel gepakt die aan mn computer hangt (5meter 10 piek bij de lokale electro boer)alles perfect!

DAT IS TOCH NIET NORMAAL???!!!!

nu is het ook zo dat als ik 1 goede tulp kabel gebruik alles ok is .. gebruik ik ook een 2e versterkeruitgang dan krijg ik weer die vervelende storing.

kan iemand mij dit uitleggen want dit spoort dus helemaal niet met mijn ideeen over redelijke kabels etc

alvast bedankt

mollie

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat je een aardlus creeert op het moment dat je de tweede aansluiting gebruikt. :( Hoe heb je de zaak aangesloten?

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
autoradio met de standaard plug
2 tulpkabels op 2 versterkeruitgangen naar achter .. in de kofferbak 4kanaals versterker dikke voedingskabel met zekering ertussen . geaard in de kofferbak (blank metaal zo kort mogelijk)alles klonk ok totdat ik dus die 2e versterkeruitgang ging gebruiken...

nogmaals dikke dure kabel poep geluid
paar centen kabel geen problemen!

ik snap het echt niet meer :'(

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu maak je waarschijnlijk een grote aardlus door je auto, waarbij allerlei storing wordt opgepikt.
Misschien heb je wel eens van een sterpunt gehoord? Dat betekent dat je al je aardes op één punt samenbrengt zodat er geen spanningsverschillen tussen de verschillende aardes kunnen ontstaan (en dus geen/minder storing).
Dat betekent in jouw geval, dat je de aarde van je autoradio en die van je 4kanaals versterker aan elkaar moet knopen met een directe kabel.
Ik denk dat je dan een heel eind van je probleem af bent. Suc6!