SPDIF bracket aansluiten op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:37
Ik heb een SPDIF bracket gekocht, maar het kabeltje past niet op de SPDIF uitgang van mijn moederbord. Kan ik dit oplossen? Welk kabeltje heb ik nodig of hoe strip ik deze kabel?

SPDIF bracket aansluiten op moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Je hebt een foto, waarop we het merk van het moederbord en de meest standaard kabel ooit zien. Ik denk dat je echt meer informatie moet geven wil iemand je kunnen helpen.

Wat heb je al geprobeerd/gevonden?
Welke SPDIF bracket, welk moederbord (of welke pc aangezien het HP is)?

Normaal gesproken word er bij computer onderdelen met standaard kabeltjes gewerkt, dus het aanstippen van draden is hoogstwaarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Rood: Vcc + 5 V
Bruin: SPDIF Out
Zwart: GND/Ground

Normaal krijg je bij die bracket ook 3 enkele stekkers

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1g.1JLpXXXXXrXVXXq6xXFXXXC/SPDIF-RCA-Out-Motherboard-Cable-Bracket-Plate-Cable-Bracket-for-ASUS-MSI-ECS-D3-001.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door fast-server op 03-02-2017 07:58 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
zekerpixels schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:08:
Je hebt een foto, waarop we het merk van het moederbord en de meest standaard kabel ooit zien. Ik denk dat je echt meer informatie moet geven wil iemand je kunnen helpen.

Wat heb je al geprobeerd/gevonden?
Welke SPDIF bracket, welk moederbord (of welke pc aangezien het HP is)?

Normaal gesproken word er bij computer onderdelen met standaard kabeltjes gewerkt, dus het aanstippen van draden is hoogstwaarschijnlijk niet nodig.
Het is een HP Pro 3300 MT. Ik heb geprobeerd de handleiding van het moederbord te vinden, maar dat is niet gelukt. Als ik ergens iets van een oplossing vond op een forum, ging het over aanstippen van draden, maar geen idee hoe dat dan moet. Ik hoop ook op een standaardkabeltje. Maar blijkbaar verschillen de uitgangen voor SPDIF nogal (?) :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
fast-server schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:50:
Rood: Vcc + 5 V
Bruin: SPDIF Out
Zwart: GND/Ground

Normaal krijg je bij die bracket ook 3 enkele stekkers

[afbeelding]
Ik heb helaas de stekkertjes er niet bij (van Marktplaats geplukt). Maar dan is het idee dat ik het 'grote stekkertje' er afhaal en vervolgens de drie losse stekkertjes gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Zo te zien is heeft HP een (case)fan-header gebruikt voor S/PDIF (je zou eens kunnen kijken of er wel een fan op geklikt kan worden). Dan zou je kijken of je ergens een kabeltje van een oude fan kan vinden en de kabeltjes strippen om die fan connector er aan te koppelen.

Je moet dan alleen het schema uitzoeken, maar ik neem aan dat dat wel standaard is. Dit is wat ik bij Intel vond:
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/content/dam/support/us/en/images/motherboards/desktop/sb/img/3pinspdif.jpg

http://www.intel.com/cont...top-boards/000006034.html

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 03-02-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
Nee helaas. Ik heb er een oude fan bijgepakt. Het blokje is even groot als de header dus het kan er niet invallen.

[ Voor 63% gewijzigd door TimoD op 03-02-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Je hebt gelijk. Ik heb deze connectors wel veel vaker gezien, maar kan me zo even niet voor de geest halen waar je die makkelijk kan wegtrekken (of hoe ze heten...)

[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 03-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200498

Ik zou draden en een connector op de header solderen, persoonlijk.
Anders is het misschien nog een optie om hem op je videokaart te zetten, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Makkelijkste oplossing is om de rode connector bus 1 plaats op te schuiven (zodat ze alle 3 naast elkaar zitten) en dan het gedeelte waar de rode draad zat af te knippen/snijden (vingers!)

Dan kun je de overgebleven 3 voudige connector zo op die JSP1/1 x 3 header steken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

GENETX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:40:
Je hebt gelijk. Ik heb deze connectors wel veel vaker gezien, maar kan me zo even niet voor de geest halen waar je die makkelijk kan wegtrekken (of hoe ze heten...)
Het heeft wel wat weg van een 3pin-JST, echter zijn die in verschillende pitch verkrijgbaar (ik gok op 2.54mm). (De 2 pin versie hiervan word oa. vaak voor batterijen ed. gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
fast-server schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:52:
Makkelijkste oplossing is om de rode connector bus 1 plaats op te schuiven (zodat ze alle 3 naast elkaar zitten) en dan het gedeelte waar de rode draad zat af te knippen/snijden (vingers!)

Dan kun je de overgebleven 3 voudige connector zo op die JSP1/1 x 3 header steken.
Dit ging erg voorspoedig, maar het stekkertje is helaas te breed. De pinnetjes staan te ver uit elkaar om op het moederbord te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
Mijn oude pc had een kabeltje van SPDIF out naar de videokaart, dus ik heb de header er vanaf gehaald en hiervoor gebruikt. Toen ik de pc aanzette gebeurde er niks behalve dat de ventilator hard begon te draaien en het moederbord heet leek te worden, dus ik kreeg even een hartverzakking. Ik heb de zwarte en de rode kabel omgedraaid en nu gaat m'n pc wel gewoon aan. Volgend probleem: het verschijnt niet als afspeelmogelijkheid in Windows Geluiden...

Edit: waarschijnlijk zit het kabeltje niet goed aangesloten. Ik ben er klaar mee, ik ga een geluidskaart zoeken op Marktplaats.

[ Voor 12% gewijzigd door TimoD op 04-02-2017 11:40 ]

Pagina: 1