Toon posts:

HDMI Arc aansluit problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs de PANASONIC TX-50DXW704 gekocht:
pricewatch: Panasonic TX-50DXW704 Zilver
In combinatie met de soundbar LG SH4:
pricewatch: LG SH4
Beide met HDMI Arc ondersteuning, waarbij ik deze kabel als verbinding heb gebruikt:
http://www.mediamarkt.nl/...hernet-1-5-m-1317386.html

Het probleem is dat ik geen geluid krijg. De HDMI kabel zit in de Arc output van de soundbar en gaat vervolgens naar mijn HDMI 2 kanaal van mijn tv, eveneens met Arc ondersteuning.

Er lijkt interactie te zijn tussen de soundbar en de tv. Bij het wijzigen van de instellingen van het geluid van 'TV' naar 'Homecinema', verspringen de LEDjes op de soundbar naar de verschillende aansluitingsmogelijkheden, waarbij deze automatisch verspringt naar HDMI in, i.p.v. ARC. Het wijzigen hiervan om naar een andere modus te gaan zorgt ervoor dat de tv ook weer terug naar de geluidsinstelling 'TV' gaat.

Het gebruik van Viara Link in de apps sectie zorgt voor precies hetzelfde als hierboven. Het wijzigen van geluid naar Home Cinema zorgt er simpelweg voor dat er helemaal geen geluid meer komt.

De instellingen ben ik meerdere malen langsgelopen. HDMI 1 en 2 staan nu ook op Mode 1 i.p.v. 2 geselecteerd.

Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:44:
Het gebruik van Viara Link in de apps sectie zorgt voor precies hetzelfde als hierboven. Het wijzigen van geluid naar Home Cinema zorgt er simpelweg voor dat er helemaal geen geluid meer komt.
Viera Link is imho puur voor gebruik met overige Panasonic apparaten. Aangezien je een LG soundbar hebt is dit dus weinig relevant.
Staat er niet ergens anders, in de geluidsinstellingen van je tv, de optie om audio over Arc te knallen?
Bij het wijzigen van de instellingen van het geluid van 'TV' naar 'Homecinema', verspringen de LEDjes op de soundbar naar de verschillende aansluitingsmogelijkheden, waarbij deze automatisch verspringt naar HDMI in, i.p.v. ARC.
Die "wijziging", op welk apparaat pas je die toe? Tv of soundbar?
In principe hoef je op geen van beiden settings te veranderen om ARC te gebruiken.
De instellingen ben ik meerdere malen langsgelopen. HDMI 1 en 2 staan nu ook op Mode 1 i.p.v. 2 geselecteerd.
Deze snap ik even niet.

Zal voor je schetsen hoe ik ARC hier heb draaien.
Versterker hdmi output naar HDMI input van tv.
In de settings van de tv, arc aangevinkt, op de versterker geen extra instellingen.
Staat de versterker uit, gooit de tv het geluid uit zijn eigen speakers. Zodra ik de versterker aanzet herkent de tv deze direct als alternatief en gooit binnen nutelle seconden het geluid om

[ Voor 45% gewijzigd door Switchie op 03-02-2017 00:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 08:59
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:02:
[...]
Viera Link is imho puur voor gebruik met overige Panasonic apparaten. Aangezien je een LG soundbar hebt is dit dus weinig relevant.
Viera Link is gewoon de benaming van Panasonic voor HDMI CEC. Zo noemen andere merken het weer anders/op hun manier. Alle aangesloten apparaten hier van andere merken kan ik dan ook prima bedienen via die methode met de standaard TV remote. Of het nou een receiver of een nVidia Shield is of whatever :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azraelus66
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een soortgelijke combinatie wat merken betreft en bij mij springt de soundbar automatisch aan wanneer de tv aangezet word (als de soundbar met arc als bron uitgezet was) echter produceert hij geen geluid en reageert hij wel op de volume knoppen van de tv. Wanneer ik dan enkel de soundbar uit en aan zet begint hij wel geluid te maken. Misschien heb je wat aan deze info.

Ik ben er inmiddels aan gewend en in de toekomst zal ik waarschijnlijk voor beide hetzelfde merk kiezen zodat ze niet elkander de schuld geven zoals nu.

Edit: ik heb volgens mij de hdmi kabel in de soundbar in de output zitten omdat hij bij input niks deed en de manual het zo aangaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Azraelus66 op 03-02-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40

cky

Je wilt geluid van de tv naar de soundbar neem ik aan? Dan moet je sowieso de hdmi op de input van de soundbar aansluiten. De output is om beeld van je soundbar (want die heeft ook streammogelijkheden, of als je er nog een losse blurayspeler of settopbox op heb aangesloten) naar je tv te krijgen. Ik weet dit niet zeker maar dat lijkt mij zo. Dus wissel de twee eens en probeer dan je tv op externe speakers te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door cky op 03-02-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Brad Pitt schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:21:
[...]

Viera Link is gewoon de benaming van Panasonic voor HDMI CEC. Zo noemen andere merken het weer anders/op hun manier. Alle aangesloten apparaten hier van andere merken kan ik dan ook prima bedienen via die methode met de standaard TV remote. Of het nou een receiver of een nVidia Shield is of whatever :)
What is Viera Link?
Viera Link allows the control of other Panasonic home AV devices via the television remote control.

By pressing the Viera Link button on the television remote, it is possible to turn on and navigate the menus of other Viera Link equipment. Please note, Viera Link requires an HDMI connection between the television and the external source.

http://eng.faq.panasonic....2/~/what-is-viera-link%3F

Geloof jou overigens direct hoor. Enkel vreemd dat Panasonic zelf iets anders zegt.
Edit: ik heb volgens mij de hdmi kabel in de soundbar in de output zitten omdat hij bij input niks deed en de manual het zo aangaf.
Dat is ook het hele idee achter Audio Return Channel
cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:48:
Je wilt geluid van de tv naar de soundbar neem ik aan? Dan moet je sowieso de hdmi op de input van de soundbar aansluiten. De output is om beeld van je soundbar (want die heeft ook streammogelijkheden, of als je er nog een losse blurayspeler of settopbox op heb aangesloten) naar je tv te krijgen. Ik weet dit niet zeker maar dat lijkt mij zo. Dus wissel de twee eens en probeer dan je tv op externe speakers te zetten.
Is dus onzin, zie b.v.:
https://www.homecinemamag...channel-en-hoe-werkt-het/

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:02:
[...]

Staat er niet ergens anders, in de geluidsinstellingen van je tv, de optie om audio over Arc te knallen?

[...]

Die "wijziging", op welk apparaat pas je die toe? Tv of soundbar?
In principe hoef je op geen van beiden settings te veranderen om ARC te gebruiken.

[...]

Deze snap ik even niet.

Zal voor je schetsen hoe ik ARC hier heb draaien.
Versterker hdmi output naar HDMI input van tv.
In de settings van de tv, arc aangevinkt, op de versterker geen extra instellingen.
Staat de versterker uit, gooit de tv het geluid uit zijn eigen speakers. Zodra ik de versterker aanzet herkent de tv deze direct als alternatief en gooit binnen nutelle seconden het geluid om
Viera Link laat slechts de optie zien om 'Home Cinema' te selecteren, wat ik ook kan selecteren in het TV menu zelf. Weet niet of het de bedoeling is dat dit aan staat, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd met zowel 'TV' als 'Home Cinema' ingesteld te hebben (dit is wat ik bedoelde met de wijziging: binnen het menu van de tv zelf). Verder kan ik nergens duidelijk de optie terugvinden in het menu om het geluid via ARC te laten lopen.

Idem dito voor wat betreft Mode 1 / Mode 2. Beide heb ik geprobeerd in het menu, maar tevergeefs. Wat het exact uitvoert weet ik niet, maar de beschrijving luidt iets in de trant van 'indien storing via mode 2, selecteer dan mode 1'.

Voor mijn gevoel herkent de tv de soundbar wel, omdat deze inderdaad ook aanspringt samen met de tv. Alleen nog steeds zonder geluid te geven.
cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:48:
Ook al eens omgewisseld inderdaad. De manual geeft echter aan dat de HDMI dient te worden aangesloten in de OUT (ARC) slot, i.p.v. IN (zonder ARC) bij de soundbar. Daarnaast heb ik maar één HDMI ARC slot in de tv, waarvan ik uitga dat dat de input is.

Vind het echt zuur dit. Heeft allemaal wat geld mogen kosten en nu krijg ik het niet eens werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:55:
[...]
Verder kan ik nergens duidelijk de optie terugvinden in het menu om het geluid via ARC te laten lopen.
Kijk hier eens;
https://www.gebruikershan...903&t=3-2-2017%2020:22:43

Pagina 168

ARC zit verstopt onder het kopje "spdif"
Idem dito voor wat betreft Mode 1 / Mode 2. Beide heb ik geprobeerd in het menu, maar tevergeefs. Wat het exact uitvoert weet ik niet, maar de beschrijving luidt iets in de trant van 'indien storing via mode 2, selecteer dan mode 1'.
Wat bedoel je precies met mode?
Voor mijn gevoel herkent de tv de soundbar wel, omdat deze inderdaad ook aanspringt samen met de tv. Alleen nog steeds zonder geluid te geven.
Uiteraard wordt deze gewoon herkend. Soundbar stuurt en tv ontvangt. ARC is echter een extra functie die alleen eventjes aangezet moet worden.
Ook al eens omgewisseld inderdaad. De manual geeft echter aan dat de HDMI dient te worden aangesloten in de OUT (ARC) slot, i.p.v. IN (zonder ARC) bij de soundbar. Daarnaast heb ik maar één HDMI ARC slot in de tv, waarvan ik uitga dat dat de input is.
Je hoeft niets te wisselen. Op de tv gebruik je HDMI 2 en op de soundbar de output hdmi. Alle overige varianten zijn bij voorbaat zinloos om te proberen.
Vind het echt zuur dit. Heeft allemaal wat geld mogen kosten en nu krijg ik het niet eens werkend.
Tweakers to the rescue! Vertrouw me, je gaat (mits je even online bent) vanavond nog genieten van je soundbar dmv arc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie, bedankt voor de hulp!

Zojuist nog wat verder gegoogled. Ik krijg inmiddels wel geluid via mijn soundbar gelukkig. Het lag aan de mediabox van XS4ALL die ik volledig buiten beschouwing heb gelaten. De aansluiting is nu als volgt:

Van de mediabox een HDMI kabel naar de HDMI IN van de soundbar en vervolgens een aparte HDMI kabel in de HDMI OUT (ARC) die naar de ARC ingang van de tv leidt.

Voorheen had ik de mediabox via HDMI naar TV en de soundbar via HDMI naar tv.

Het probleem is echter nu dat zodra ik de TV uitzet, de TV de instellingen lijkt te vergeten. Soms krijg ik geen geluid, soms krijg ik geluid door de soundbar, soms geluid door de tv, en soms gelijktijdig door tv speakers en soundbar waardoor een echo ontstaat. Momenteel krijg ik weer helemaal geen geluid. Maar ik ben in ieder geval vrijwel zeker dat de setup nu wel (lijkt) te kloppen. Nu de menu's aanpassen.

Heb ook even jouw handleiding erbij gepakt Switchie en de instellingen nagelopen. De TV had ik op Auto staan. Zal nu Auto en PCM beide proberen in combinatie met een aantal andere opties. Mode 1 en Mode 2 zoek ik nog even na in de handleiding, maar dat lijkt nu geen invloed te hebben als ik het zo nu probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 08:59
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:31:
What is Viera Link?
Viera Link allows the control of other Panasonic home AV devices via the television remote control.

Geloof jou overigens direct hoor. Enkel vreemd dat Panasonic zelf iets anders zegt.
www.homecinemamagazine.nl...ravia-sync-easy-link-etc/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:07:
Switchie, bedankt voor de hulp!

Zojuist nog wat verder gegoogled. Ik krijg inmiddels wel geluid via mijn soundbar gelukkig. Het lag aan de mediabox van XS4ALL die ik volledig buiten beschouwing heb gelaten. De aansluiting is nu als volgt:

Van de mediabox een HDMI kabel naar de HDMI IN van de soundbar en vervolgens een aparte HDMI kabel in de HDMI OUT (ARC) die naar de ARC ingang van de tv leidt.
Mooi om te lezen dat je geluid hebt!
Je werkt nu echter niet met ARC-functionaliteit.
ARC zou namelijk inhouden dat de Mediabox op de tv aangesloten kan worden en de Tv het audiokanaal doorstuurt naar de soundbar.

"Probleem" dat je nu hebt is 1. Dat de mediabox mogelijk niet werkt als de soundbar uitstaat. Deze kan waarschijnlijk het beeld/geluid niet doorzetten vanuit standby. 2. Functies die je rechtstreeks op je tv afspeelt zoals b.v Netflix en Spotify zullen alsnog enkel gebruik kunnen maken van de TV speakers.
Voorheen had ik de mediabox via HDMI naar TV en de soundbar via HDMI naar tv.
Zo zou het ook moeten kunnen wanneer ARC goed ingesteld is. Bij mij thuis gaan alle bronnen (blu ray speler, dreambox, receiver en laptop ook rechtstreeks met hdmi naar de Tv) Arc zorgt ervoor dat de tv het audio signaal "onderschept" en doorstuurt naar de receiver.
Het probleem is echter nu dat zodra ik de TV uitzet, de TV de instellingen lijkt te vergeten. Soms krijg ik geen geluid, soms krijg ik geluid door de soundbar, soms geluid door de tv, en soms gelijktijdig door tv speakers en soundbar waardoor een echo ontstaat. Momenteel krijg ik weer helemaal geen geluid. Maar ik ben in ieder geval vrijwel zeker dat de setup nu wel (lijkt) te kloppen. Nu de menu's aanpassen.
Zie bovenstaande.
Heb ook even jouw handleiding erbij gepakt Switchie en de instellingen nagelopen. De TV had ik op Auto staan. Zal nu Auto en PCM beide proberen in combinatie met een aantal andere opties. Mode 1 en Mode 2 zoek ik nog even na in de handleiding, maar dat lijkt nu geen invloed te hebben als ik het zo nu probeer.
Mode zal inderdaad geen invloed hebben. Enige dat van invloed is, is het "aan/uit" schuifje met de naam Arc.

In het kort gaat je setup er alsvolgt uitzien wanneer ARC naar behoren werkt;
- Mediabox met HDMI op een willekeurige hdmi poort van de tv (behalve hdmi 2 dan :) )
- Soundbar hdmi out > hdmi in 2 van de tv
- Arc-functie aangezet in de tv
- Staat de soundbar uit, gaat het geluid vanuit de mediabox over de tv speakers. Zet je de soundbar aan, herkend de tv dit binnen enkele seconden en zal vanaf daar de audio-taken doorsturen naar de soundbar.
Zoals ik al zei, ik geloof je direct. Vond het hoogstens opmerkelijk dat Panasonic zelf een ander verhaal vertelt. Waarschijnlijk een 'trucje' om de consument meer Panasonic spul te laten kopen, maar toch...
cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:06:
Heb je wel geluid nodig uit je tv? Dus niet uit je speakers maar geluiden uit je tv.

Of alleen vanuit xs4all? En wil je ook geluid uit je tv speakers of ga je altijd je soundbar gebruiken?
:?

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 03-02-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Heb je wel geluid nodig uit je tv? Dus niet uit je speakers maar geluiden uit je tv.

Of alleen vanuit xs4all? En wil je ook geluid uit je tv speakers of ga je altijd je soundbar gebruiken?

Even iets verduidelijking... Ga je het geluid van je tv gebruiken of alleen al het geluid uit de soundbar?

[ Voor 73% gewijzigd door cky op 03-02-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Kijk ff ook in dit topic:
Hoe sluit ik mijn LG soundbar aan op Samsung televisie?

Edit: volgend mij ben je er al uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 03-02-2017 23:10 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:06:
Even iets verduidelijking... Ga je het geluid van je tv gebruiken of alleen al het geluid uit de soundbar?
Wat maakt dat precies uit? In beide scenarios moet ARC zijn werk toch doen?

Even iets verduidelijking; Of ik elke dag met de auto naar het werk ga, of ik vrijdags de fiets pak. In beide scenario's heb ik een werkende auto nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:30:
[...]

Wat maakt dat precies uit? In beide scenarios moet ARC zijn werk toch doen?

Even iets verduidelijking; Of ik elke dag met de auto naar het werk ga, of ik vrijdags de fiets pak. In beide scenario's heb ik een werkende auto nodig.
Je begrijpt me niet. Als je tv niks naar de soundbar hoeft te sturen heb je helemaal niks met ARC te maken. Xs4all stuurt naar de soundbar. Soundbar stuurt via hdmi out het beeld naar je tv.

Dus dan hoeft je tv helemaal geen audio terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Je begrijpt me niet. Als je tv niks naar de soundbar hoeft te sturen heb je helemaal niks met ARC te maken. Xs4all stuurt naar de soundbar. Soundbar stuurt via hdmi out het beeld naar je tv.

Dus dan hoeft je tv helemaal geen audio terug te sturen.
1. Dit zou inhouden dat TS de soundbar 24/7 aan moet hebben staan om signaal door te geven. Lijkt me voor het stroomverbruik sowieso onwenselijk.
2. Ik kan uiteraard niet voor TS spreken maar 99% van de mensen koopt een soundbar voor films, gaming, muziek etc. Voor het volgen van RTL Nieuws voegt een soundbar imho weinig toe. Zaken als Netflix en Youtube zullen draaien op de tv en vereisen dus een manier om geluid van de tv door te zetten naar de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:05:
[...]

Mooi om te lezen dat je geluid hebt!
Je werkt nu echter niet met ARC-functionaliteit.
ARC zou namelijk inhouden dat de Mediabox op de tv aangesloten kan worden en de Tv het audiokanaal doorstuurt naar de soundbar.

"Probleem" dat je nu hebt is 1. Dat de mediabox mogelijk niet werkt als de soundbar uitstaat. Deze kan waarschijnlijk het beeld/geluid niet doorzetten vanuit standby. 2. Functies die je rechtstreeks op je tv afspeelt zoals b.v Netflix en Spotify zullen alsnog enkel gebruik kunnen maken van de TV speakers.

In het kort gaat je setup er alsvolgt uitzien wanneer ARC naar behoren werkt;
- Mediabox met HDMI op een willekeurige hdmi poort van de tv (behalve hdmi 2 dan :) )
- Soundbar hdmi out > hdmi in 2 van de tv
- Arc-functie aangezet in de tv
- Staat de soundbar uit, gaat het geluid vanuit de mediabox over de tv speakers. Zet je de soundbar aan, herkend de tv dit binnen enkele seconden en zal vanaf daar de audio-taken doorsturen naar de soundbar.
Klopt, zo wil ik ook mijn setup hebben. Probleem is inderdaad nu dat alleen het geluid dat via de mediabox loopt nu geluid krijgt via de soundbar, maar de rest niet (zoals bijv. smart-applicaties of mijn chromecast).
Deze setup komt echter wel van de XS4ALL hulp website:
https://www.xs4all.nl/ser...ld/ik-heb-geen-geluid.htm
(zie stap 4: controleer bekabeling).

Ik hoop dat het nog steeds mogelijk is om de setup te hanteren zoals jij hem beschrijft, maar tot dusver krijg ik hier op geen enkele manier geluid uit... ;(

Misschien een hele domme vraag, maar als ik mijn mediabox via HDMI direct verbind met mijn TV naar de HDMI 1 slot, en vervolgens de soundbar via HDMI direct verbind met mijn TV naar de HDMI 2 (ARC) slot, dan dien ik toch nog steeds de tv ingesteld te hebben op kanaal HDMI 1, omdat hierdoor het beeld wordt weergegeven?

Om deze reden vond ik de setup van XS4ALL ook logisch, omdat ik via die setup slechts één HDMI slot bezet houd in mijn tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Klopt, zo wil ik ook mijn setup hebben. Probleem is inderdaad nu dat alleen het geluid dat via de mediabox loopt nu geluid krijgt via de soundbar, maar de rest niet (zoals bijv. smart-applicaties of mijn chromecast).
Deze setup komt echter wel van de XS4ALL hulp website:
https://www.xs4all.nl/ser...ld/ik-heb-geen-geluid.htm
(zie stap 4: controleer bekabeling).

Ik hoop dat het nog steeds mogelijk is om de setup te hanteren zoals jij hem beschrijft, maar tot dusver krijg ik hier op geen enkele manier geluid uit... ;(
Zie dan toch even het topic dat ik eerder linkte, volgens mij zelfde Setup wensen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martinusz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Zie dan toch even het topic dat ik eerder linkte, volgens mij zelfde Setup wensen.
Klopt, redelijk vergelijkbaar met mijn probleem. Had de link al bekeken. De oplossing werkt helaas niet voor mij. Eventueel dat het 'm zit in het feit dat jij het apparaat hebt "gezocht" op je tv, waardoor er waarschijnlijk een wederzijdse erkenning is. Bij mij zie ik deze optie nergens terugkomen. Panasonic heeft Viera Link waarbij ik slechts "Home Cinema" kan selecteren of "TV".

Instellen op "Home Cinema" geeft dus geen geluid indien zowel de mediabox als de soundbar direct zijn aangesloten met de tv. Instellen op "Home Cinema" geeft wel geluid indien de mediabox is aangesloten op de soundbar in HDMI IN, en vervolgens de soundbar is aangesloten met de TV in de HDMI 2 ARC slot. Probleem is dan dat ik steeds instellingen moet wijzigen indien de TV uit/aan wordt gezet en dat ik alleen geluid via de mediabox via mijn soundbar kan laten lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem nu maar opgelost door een AUX kabel te gebruiken ;(
Pagina: 1