Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router LED's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:43
Hi,

Geen idee of dit topic in het juiste board staat, excuses als dit niet zo is..

Mijn vraag
Ik heb een Asus RT-AC66U met daarop de Tomato firmware aangezien deze veel uitgebreider is dan de Asus firmware. Ik had toen ik de Asus merlin firmware draaide de optie om de LED's uit te schakelen, helaas zie ik dat bij de Tomato firmware niet terug.

Iemand enig idee of ik de LED's uit kan schakelen? Eventueel via SSH.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus RT-AC66U
AdvancedTomato v3.4-138

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kon hier zo snel niks over vinden op het internet... niks duidelijks in ieder geval.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Rik. op 03-02-2017 21:29)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat ik zelf zo snel kan vinden is o.a. dit:
http://www.rosil.si/blog/...mode-partly-on-tomatousb/

Zie overigens kreten als "night mode" en "stealth mode" voorbij komen. Wellicht levert Googlen op deze termen wat op

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat ik zelf zo snel kan vinden is o.a. dit:
http://www.rosil.si/blog/...mode-partly-on-tomatousb/

Zie overigens kreten als "night mode" en "stealth mode" voorbij komen. Wellicht levert Googlen op deze termen wat op

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Rik.
Ik zal eens even naar night mode gaan kijken, hopelijk werkt dat voor mij :). Het leukste zou dus zijn dat ze rond 22:00 uit gaan en in de ochtend (Tijd nog te bepalen) weer aan gaan, helemaal uit is ook prima maar het komt omdat de router op een slaapkamer staat dat ze in ieder geval 's nachts uit moeten zijn eigenlijk..

Mocht het allemaal niet werken dan is tape ook nog een oplossing, maar toch niet de meest nette oplossing..

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:00:
Mocht het allemaal niet werken dan is tape ook nog een oplossing, maar toch niet de meest nette oplossing..
Wel meest simpele en effectieve ;)
Sowieso zijn routers imho lelijke plastic dingen die je het liefst verstopt en daarnaast hebben de leds imho geen enkele nuttige functie. :|

• Rik.
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:08:
[...]

Wel meest simpele en effectieve ;)
Sowieso zijn routers imho lelijke plastic dingen die je het liefst verstopt en daarnaast hebben de leds imho geen enkele nuttige functie. :|
Ik verstop dat ding inderdaad het liefst, maar als ik hem ergens onder ga zetten waardoor ik de lampjes niet meer zie, gaat het signaal weer achteruit en kan de warmte minder goed weg.. Ik heb er wel over na zitten denken om 2 simpelete fan's die je in een PC doet aan te sluiten als USB fan (Kabel erop aansluiten) maar dit maakt weer geluid helaas...

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:15:
[...]

Ik verstop dat ding inderdaad het liefst, maar als ik hem ergens onder ga zetten waardoor ik de lampjes niet meer zie, gaat het signaal weer achteruit en kan de warmte minder goed weg.. Ik heb er wel over na zitten denken om 2 simpelete fan's die je in een PC doet aan te sluiten als USB fan (Kabel erop aansluiten) maar dit maakt weer geluid helaas...
Warmte zal geen probleem zijn tenzij je het apparaat volledig omwikkelt met ducttape.

Overigens oprecht benieuwd welke "uitgebreide" functies van Tomato je gebruikt. Een router op de slaapkamer klinkt niet bepaald high-tech :)

• Rik.
Ik gebruik op de router beneden tomato, en dan vind ik het persoonlijk het fijnste om dat op de andere router ook te draaien. Die op de slaapkamer gaat een access point worden. Ik gebruik vlans ivm vaak gasten over de vloer welke ik een gescheiden netwerk aan wil bieden.

De warmte bedoel ik mee dat als ik het in een klein kastje (kan de router net in) neer zou zetten hij naar verwachting erg warm gaat worden, er is daarin namelijk weinig ventilatie op dit moment...

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:51:
Ik gebruik op de router beneden tomato, en dan vind ik het persoonlijk het fijnste om dat op de andere router ook te draaien.
Waarom?
Die op de slaapkamer gaat een access point worden. Ik gebruik vlans ivm vaak gasten over de vloer welke ik een gescheiden netwerk aan wil bieden.
Dit kan zelfs met de standaard firmware.
Daarnaast imho tamelijk zonde om dit mooie (en dure) apparatuur te degraderen tot simpel AP

[quote{De warmte bedoel ik mee dat als ik het in een klein kastje (kan de router net in) neer zou zetten hij naar verwachting erg warm gaat worden, er is daarin namelijk weinig ventilatie op dit moment...
[/quote]
Zal wel loslopen. Je smartphone verbruikt waarschijnlijk significant meer en die houd je ook zonder enig twijfel in je hand geklemd.

• Rik.
Waarom is het zonde om hem in te zetten ala AP? Het is tevens een switch voor die kamer om af en toe een laptop aan te sluiten en dan de 1Gbit snelheid intern te halen.

Waarom zou ik deze router dan niet als AP gebruiken? Ik kan hem namelijk nogal goedkoop overnemen van iemand

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 02:06:
Waarom is het zonde om hem in te zetten ala AP? Het is tevens een switch voor die kamer om af en toe een laptop aan te sluiten en dan de 1Gbit snelheid intern te halen.

Waarom zou ik deze router dan niet als AP gebruiken? Ik kan hem namelijk nogal goedkoop overnemen van iemand
Onderstaande gaat je qua ap waarschijnlijk meer kwaliteit bieden voor minder geld

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Een simpele GB switch kost tegenwoordig een tientje ofzo

Anyway.... Bottom line heb je 3 eisen;
1. Instellen als AP
2. Ondersteuning Vlan
3. Uitschakelen leds

Merlin voorzag in alle behoefte maar toch wil je Tomato omdat deze functies biedt die je niet zoekt en daarnaast niet out-or-the-box voldoet aan je oorspronkelijke eisen? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 03-02-2017 02:45 ]

• Rik.
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 02:26:
[...]

Onderstaande gaat je qua ap waarschijnlijk meer kwaliteit bieden voor minder geld

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Een simpele GB switch kost tegenwoordig een tientje ofzo

Anyway.... Bottom line heb je 3 eisen;
1. Instellen als AP
2. Ondersteuning Vlan
3. Uitschakelen leds

Merlin voorzag in alle behoefte maar toch wil je Tomato omdat deze functies biedt die je niet zoekt en daarnaast niet out-or-the-box voldoet aan je oorspronkelijke eisen? :?
Die ubiquiti is veel duurder, ik kan de asus namelijk voor zo'n 25,- overnemen van iemand..
En het is in het huis van mijn ouders, ik woon daar nu nog maar dat zal over een aantal jaar niet meer zijn en ik vind het zonde om dan hier te gaan investeren in een goed netwerk terwijl ik daar zelf niet lang plezier van heb. Mijn ouders vinden het netwerk op dit moment prima, maar aangezien ik op de zolder slaap is het netwerk daar gewoon bagger en moet er gewoon een oplossing komen..
Als ik hier nou echt super lang zou wonen dan zou ik zeker investeren in goede access points zoals Ubiquiti maar ik denk persoonlijk dat dat niet echt nodig is als ik een Asus router voor 25,- kan overkopen.

StealthMode werkt deels, alle LED's gaan uit, behalve die van de 5GHz wifi...

[ Voor 29% gewijzigd door Rik. op 03-02-2017 12:42 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:41:
[...]
Die ubiquiti is veel duurder, ik kan de asus namelijk voor zo'n 25,- overnemen van iemand..
Mooie deal. Heeft hij er toevallig nog meer liggen? >:)
En het is in het huis van mijn ouders, ik woon daar nu nog maar dat zal over een aantal jaar niet meer zijn en ik vind het zonde om dan hier te gaan investeren in een goed netwerk terwijl ik daar zelf niet lang plezier van heb.
AP's kun je natuurlijk gewoon meenemen naar je nieuwe woning.
Mijn ouders vinden het netwerk op dit moment prima, maar aangezien ik op de zolder slaap is het netwerk daar gewoon bagger en moet er gewoon een oplossing komen..
Als ik hier nou echt super lang zou wonen dan zou ik zeker investeren in goede access points zoals Ubiquiti maar ik denk persoonlijk dat dat niet echt nodig is als ik een Asus router voor 25,- kan overkopen.
Als ik het goed begrijp heb je een bekabelde aansluiting op zolder en is de voornaamste taak van het AP om voor een goede dekking op de bovenste verdieping te zorgen? Dan zal in theorie elk AP voldoen en is de AC66 stiekem al overkill.
StealthMode werkt deels, alle LED's gaan uit, behalve die van de 5GHz wifi...
code:
1
gpio enable 12

• Rik.
Switchie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:16:
[...]

Mooie deal. Heeft hij er toevallig nog meer liggen? >:)

[...]

AP's kun je natuurlijk gewoon meenemen naar je nieuwe woning.

[...]

Als ik het goed begrijp heb je een bekabelde aansluiting op zolder en is de voornaamste taak van het AP om voor een goede dekking op de bovenste verdieping te zorgen? Dan zal in theorie elk AP voldoen en is de AC66 stiekem al overkill.

[...]

code:
1
gpio enable 12
Helaas heeft hij er niet meer liggen..

AP's kan ik inderdaad meenemen naar een nieuwe woning, maar aangezien ik daar dan toch echt goed wil gaan kijken welke AP's het beste zijn voor die woning ga ik daar allemaal dezelfde AP's aansluiten.
De Asus is inderdaad overkill, maar aangezien ik een goede deal heb ga ik natuurlijk niet een duurdere oplossing nemen... Het gaat aangesloten worden op een bekabelde verbinding op de zolder, en aangezien de AP ook nog wat naar beneden zal zenden dekt het precies het gehele huis (Samen met de router beneden)

Thanks, de "gpio enable 12" code zal ik morgens eens uitproberen.

Fijne avond en bedankt voor de hulp!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:29:
[...]
aangezien de AP ook nog wat naar beneden zal zenden dekt het precies het gehele huis (Samen met de router beneden)
Houd er rekening mee dat dit in praktijk niet altijd 'werkt' zoals je zou verwachten en willen.
Mobiele devices zijn (helaas) niet slim genoeg om automatisch het sterkste signaal op te pakken.
Had tot voor kort een soortgelijke opstelling wat mij behoorlijk wat frustraties heeft opgeleverd.
In short; beneden stabiel wifi, op zolder stabiel wifi, op de eerste verdieping &@#$&@&72...

• Rik.
Op eerste verdieping is het nu redelijk, ieder beetje erbij is altijd leuk..
Een access point opstelling met Ubiquiti access points, is erg mooi maar vind ik voor nu een te grote investering aangezien ik nog een paar jaar studeer (2 jaar waarschijnlijk)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rik. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:02:
Op eerste verdieping is het nu redelijk, ieder beetje erbij is altijd leuk..
Dat is de theorie... In praktijk kan het wel eens zijn dat je het tegenovergestelde bereikt.
Een access point opstelling met Ubiquiti access points, is erg mooi maar vind ik voor nu een te grote investering aangezien ik nog een paar jaar studeer (2 jaar waarschijnlijk)
Owww maar begrijp me aub niet verkeerd. Ik heb geen aandelen Ubiquiti dus het is zeker niet dat ik dit probeer 'aan te smeren' oid.
Probeer echter wel je verwachtingen te temperen op basis van eigen ervaring.

• Rik.
Switchie schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Dat is de theorie... In praktijk kan het wel eens zijn dat je het tegenovergestelde bereikt.

[...]

Owww maar begrijp me aub niet verkeerd. Ik heb geen aandelen Ubiquiti dus het is zeker niet dat ik dit probeer 'aan te smeren' oid.
Probeer echter wel je verwachtingen te temperen op basis van eigen ervaring.
Dat begrijp ik, ik heb alleen zelf ook goede ervaringen met Ubiquiti hoor door het bij familie aan te sluiten. Helaas vind ik dat nu voor hier te duur.

Bedankt voor je hulp, en een fijn weekend nog!
Pagina: 1