Toon posts:

wat is het verschil tussen Geforce2 MX en Geforce2 ??????

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het erschil tussen Geforce2 MX en een gewone Geforce 2???

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:06
GTS:
4x render pipelines
200MHz
166MHz DDR geheugen (128bit)
duur

MX:
2x render pipelines
175MHz
166MHz DDR geheugen (64bit) of
166MHz geheuegen (128bit)
goedkoop
mogelijkheid voor dualhead (sommige modellen)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:32
De geheugenbandbreedte op de MX is 64-bit i.p.v. 128-bit... d.w.z. dat er gewoon minder data van de proc v/d MX naar het geheugen van de MX getransporteerd kan worden. Volgens mij draait de MX ook op een lagere kloksnelheid..

Ik weet zo niet hoeveel procent langzamer de MX is.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

De Geforce 2 MX ligt performance technisch (on-overclocked) tegen een GeForce 1 DDR aan. (Is net ietsje langzamer) Als je een goede hebt met snel geheugen, zoals de Hercules Prophet 2 MX (5,5 Ns) kun je hem tot over de 200 Overclocken, en dan ga je de performance van een GF1 DDR wel voorbij.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Snake: Hercules heeft 183/Mhz (5.5ns) geheugen.

Canard:
De geheugenbandbreedte op de MX is 64-bit i.p.v. 128-bit... d.w.z. dat er gewoon minder data van de proc v/d MX naar het geheugen van de MX getransporteerd kan worden. Volgens mij draait de MX ook op een lagere kloksnelheid..
Ik weet zo niet hoeveel procent langzamer de MX is.
Als je er geen verstand van hebt kan je net zo goed niet reageren. Ik bedoel, het was zelfs al verteld.

MX is nl. gewoon 128bit transfer met SDR. Met DDR is ie wel op 64bit en er gaan geruchten dat Creative deze zou maken.

GameOver. Precies. Zo ver zelfs dat als je hem op 195/210 overclocked dat je een GTS inhaalt met 2 FPS op 1024. Tuurlijk wel erg overdreven etc. (extra koeling en dat soort dingen) Maar het kan. ALs je de prijzen vergelijkt lijkt me de keuze duidelijk.
Tenzij je echt boven de 1024 wil gaan, dan zou ik toch maar een Radeon kopen (wilt natuurlijk wel in 32bit kleur dan Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)!

Verwijderd

over de bandbreedte:
de huidige GTSen hebben een 128bit datapad en 166MHz DDR ram wat dus en bandbreedte van 5.4 GB/s oplevert

de MX heeft ook een 128bit datapad(de sdram versie iniedergeval)en daar hang 166MHz SDRAM aandat geheugen kan alleen op de steigende delen van de clock data verplaatsen in tegenstelling tot de steigende en dalenende delen vna DDR wat dus de helft van de bandbreedte oplevert ofwel 2.7GB/s

ook heeft de core maar 2 pipelines die op 175Mhz draaien in tegenstelling van de 4 pipes op 200Mhz van de geforce 2 gts. dit levrt dus een fillrate op van 350MP en 700MT tegen de 800MP en 1600MT van de Geforce 2 gts. maar door het bandwith probleem is het verschil veel kleiner.

de MX is een erg goed altenatief tot en met 1024x768x32 daarna wordt het niet echt lekker meer. misschien kun je met wat tweaken en de detonator 3 net op 1280 spelen maar dnek het neit.

ik vindt de GF2 MX eenbeter product want de prijs/prestatie is veel beter en je houd dus weer geld voer voor de next gen.

ThaVinnY
Pagina: 1