Soms loop ik met FreeBSD te rommelen als VM. Ik heb op verschillende hosts met kvm (eigen server met proxmox en transip) geprobeerd, en een virtualbox.
Om te benchmarken heb ik sysbench gebruikt:
De proxmox host zelf draait deze zo snel (output van sysbench even beperkt):
FreeBSD 11 als guest op deze bak komt niet verder als:
De cpu benchmarks met sysbench komen qua snelheid overeen met wat ik verwacht.
Ik heb FreeBSD ook als dedicated servers draaien, en daar is eigenlijk niets aan de hand:
(geen bijzonder nieuwe server overigens ;-) )
Ik heb het altijd wel geaccepteerd dat FreeBSD wel wat langzamer was, maar ik ben wat memory intensievere dingen gaan draaien (met poudriere ports compilen) en deze lijkt dan ook fors op geheugen snelheid en iops te leunen.
Ik kan eigenlijk geen echt goede dingen terugvinden waaraan dit ligt en of het getuned kan worden.
heeft iemand hier ervaring mee?
Om te benchmarken heb ik sysbench gebruikt:
code:
1
| [root@freebsd103 ~]# sysbench --num-threads=1 --test=memory --memory-total-size=1G run |
De proxmox host zelf draait deze zo snel (output van sysbench even beperkt):
code:
1
2
| Operations performed: 1048576 (1536874.14 ops/sec) 1024.00 MB transferred (1500.85 MB/sec) |
FreeBSD 11 als guest op deze bak komt niet verder als:
code:
1
2
| Operations performed: 1048576 (16549.92 ops/sec) 1024.00 MB transferred (16.16 MB/sec) |
De cpu benchmarks met sysbench komen qua snelheid overeen met wat ik verwacht.
Ik heb FreeBSD ook als dedicated servers draaien, en daar is eigenlijk niets aan de hand:
code:
1
2
| Operations performed: 1048576 (1219825.81 ops/sec) 1024.00 MB transferred (1191.24 MB/sec) |
(geen bijzonder nieuwe server overigens ;-) )
Ik heb het altijd wel geaccepteerd dat FreeBSD wel wat langzamer was, maar ik ben wat memory intensievere dingen gaan draaien (met poudriere ports compilen) en deze lijkt dan ook fors op geheugen snelheid en iops te leunen.
Ik kan eigenlijk geen echt goede dingen terugvinden waaraan dit ligt en of het getuned kan worden.
heeft iemand hier ervaring mee?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/