Beste Tweakers,
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste PC te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zijn verschillende dingen waar ik de PC voor zou willen gebruiken.
Het grootste doel ik gamen. Ik heb recent al een 1080p 21:9 monitor aangeschaft, daar zou ik graag met 60fps op willen spelen.
Daarnaast zal ik de PC gebruiken voor het gebruikelijk schoolwerk, verslagen schrijven, misschien ook wat programmeren, maar dat weet ik nog niet zeker.
Het zou fijn zijn als ik er ook redelijk foto en video op kan bewerken, denk aan de jaarlijkse vakantie video. Dit is een wens waar ik niet te veel rekening mee wil houden, zeker niet als dat me heel veel gaat kosten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo tussen de €900 en €1000 zou fijn zijn, niet heel veel meer. Ik wil de PC zelf gaan bouwen dus daar komen geen extra kosten bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een aantal dingen die ik mee neem naar de PC.
De twee draadloze muizen gebruik ik niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem zoals ik het nu voor me zie:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een hele sterke voorkeur. Qua grafische kaart zat ik eerst te denken aan Nvidia, maar ik heb me laten vertellen dat AMD beter is voor de toekomst...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hier word het wel interessant. De build die ik hierboven heb staan is een mini-ITX build. Ik zou misschien wel een ATX build willen hebben, maar dan zou de kast voor een raam komen te staan waar vaak de zon op staat. Een mini-ITX build zou vlak tegen de muur kunnen, niet in de zon. Kan het kwaad voor de PC om vaak ik de zon te staan?
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om de processor of grafische kaart te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het lijstje is wel redelijk denk ik, zo niet hoor ik het graag. Ik ben vooral benieuwd naar de vraag over de PC in de zon. Als dit namelijk geen probleem is, zou ik liever voor een ATX build gaan. Dit is in mijn ogen mooier, en ik heb wat meer vrijheid in de toekomt, denk ik.
Ik hoor graag van jullie,
Remco
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste PC te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zijn verschillende dingen waar ik de PC voor zou willen gebruiken.
Het grootste doel ik gamen. Ik heb recent al een 1080p 21:9 monitor aangeschaft, daar zou ik graag met 60fps op willen spelen.
Daarnaast zal ik de PC gebruiken voor het gebruikelijk schoolwerk, verslagen schrijven, misschien ook wat programmeren, maar dat weet ik nog niet zeker.
Het zou fijn zijn als ik er ook redelijk foto en video op kan bewerken, denk aan de jaarlijkse vakantie video. Dit is een wens waar ik niet te veel rekening mee wil houden, zeker niet als dat me heel veel gaat kosten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo tussen de €900 en €1000 zou fijn zijn, niet heel veel meer. Ik wil de PC zelf gaan bouwen dus daar komen geen extra kosten bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een aantal dingen die ik mee neem naar de PC.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sharkoon Skiller Mech SGK1 Illuminated Gaming Keyboard (Kailh Brown, Qwerty) | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs) | € 18,84 | € 18,84 |
1 | Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500 (Grijs) | € 19,95 | € 19,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 169,64 |
De twee draadloze muizen gebruik ik niet.
1 | LG 29UM58-P Zwart | € 204,61 | € 204,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 204,61 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem zoals ik het nu voor me zie:
1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
1 | MSI B250I Pro | € 96,86 | € 96,86 |
1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 270,50 | € 270,50 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit | € 72,50 | € 72,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 66,- | € 66,- |
1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 90,06 | € 90,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 940,72 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een hele sterke voorkeur. Qua grafische kaart zat ik eerst te denken aan Nvidia, maar ik heb me laten vertellen dat AMD beter is voor de toekomst...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hier word het wel interessant. De build die ik hierboven heb staan is een mini-ITX build. Ik zou misschien wel een ATX build willen hebben, maar dan zou de kast voor een raam komen te staan waar vaak de zon op staat. Een mini-ITX build zou vlak tegen de muur kunnen, niet in de zon. Kan het kwaad voor de PC om vaak ik de zon te staan?
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om de processor of grafische kaart te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het lijstje is wel redelijk denk ik, zo niet hoor ik het graag. Ik ben vooral benieuwd naar de vraag over de PC in de zon. Als dit namelijk geen probleem is, zou ik liever voor een ATX build gaan. Dit is in mijn ogen mooier, en ik heb wat meer vrijheid in de toekomt, denk ik.
Ik hoor graag van jullie,
Remco