Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Mijn vraag
Ik heb vandaag mijn telefonetisch apparaat gescand op malware met Mbam en AVG, beide zijn van mening dat mijn laucher (phenix) malware is
ik heb het apparaat net een week en ergerde mij al gruwelijk aan de Phenix launcher (lelijk, onoverzichtelijk, bloat, enz)
Ik heb momenteel de Arrow launcher van MS, maar hij blijft zeuren om Phenix weer als default launcher te kunnen gebruiken

Gezien het nieuws van de afgelopen tijd dat androids zo lek als een mandje zijn ben ik ''not amused'' en ben ik ook erg bang dat mijn outlook en bank apps zijn gekopieerd (alsin: keylogger)

Tevens lijkt het er op dat de Phenix launcher een system app is, dus ik krijg hem er ook niet echt af
Rooten lukt ook niet omdat mijn pc het apparaat niet herkent

Moet ik direct ophouden dit toetsel te gebruiken?, maak ik van een mug een olifant?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bluboo Edge, Android 6.0, een pc met windows 8.1

Phenix launcher, waar 0,0 info over is te vinden online, het lijkt de stock launcher te zijn voor Bluboo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-geforceerd verwijderen na een scan met zowel AVG als Mbam, hij geeft aan uninstall unsuccesfull
-geforceerd stoppen via developer options, maar kon geen mogelijkheid vinden
-verwijderen via de pc, maar hij kan de drivers niet installeren, en de webstie van bluboo is momenteel offline.....

alle hulp is welkom!

[edit wegens verkeerd lezen, uninstall unsuccesful, plus extra info: Phenix is een system app]

[ Voor 11% gewijzigd door Farm op 02-02-2017 20:17 ]

Alle reacties

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Het is een chinese telefoon die zijn eigen Os heeft gemaakt. Ik neem aan dat het ook geen virus, maar zeer onbekend bij de anti-virussen en dan zien ze het snel als een virus. Dus je hoeft niet bang te zijn dat het een virus is en meerdere dingen gehackt zouden zijn. Dat het een system app is is jammer, maar ook deze kun je verwijderen :). Probeer eens in safe modes. En neem contact op met de reseller, want even 1 google resultaat en ik kon al contact opnemen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:15:
Het is een chinese telefoon die zijn eigen Os heeft gemaakt. Ik neem aan dat het ook geen virus,
Het hoeft geen virus te zijn, maar het kan wel gewoon adware / malware zijn. Lees dit maar eens door: http://bbs.bluboo.hk/foru...ges-and-contacts-to-china.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
rens-br schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Het hoeft geen virus te zijn, maar het kan wel gewoon adware / malware zijn. Lees dit maar eens door: http://bbs.bluboo.hk/foru...ges-and-contacts-to-china.
OHja ik lees het nu, dan is het slim voor de TS jouw linkje even door te lezen en te checken.

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
rens-br schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:17:
[...]

erwin26 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:21:
[...]

OHja ik lees het nu, dan is het slim voor de TS jouw linkje even door te lezen en te checken.
Hier was ik al bang voor...
Wie weet waar die data terecht komt, en aangezien AVG apps classificeerd als keylogger ben ik erg wantrouwig geworden
Ik heb mijn simkaart er gister al uit gehaald en hij ligt nu in de la

Ik heb banggood benaderd met screenshots, links en het verzoek om volledige terugbetaling, helaas heb ik betaald met IDeal, anders kon ik nog een dispute openen bij Paypal

We zullen zien wat er uit gaat komen...

Mijn vertrouwen is inmiddels zo diep gezonken dat ik vanavond maar een Lumia ga halen :+