Hoe sluit ik mijn LG soundbar aan op Samsung televisie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een LG SH4 sound bar en een Samsung UE40H6240AW televisie.

Ik heb een 1.4 HDMI ARC kabel tussen sound bar en televisie gelegd, maar dat geeft geen resultaat. Als ik naar de instellingen van mijn televisie ga selecteer ik als bron geluid luidsprekerinstellingen Audio uit, maar dan is het vervolgens stil.. Terwijl dit toch de juiste manier zou moeten zijn.. HDMI kabel zit in de UITgang van de sound bar. Alle apparaten en kabels ondersteunen ARC.

Als ik mijn de HDMI van mijn xbox in de INgang van de sound bar stop, stuurt deze het beeld en geluid naar de tv door en is het geluid van de tv-speaker gedempt, zoals het hoort dus.

Iemand een oplossing? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik de TV zit vaak maar 1 poort die de ARC doet. Dit hoeft niet HDMI1 te zijn.... Op mijn Philips TV is het overigens wél HDMI1.

Soundbar in dat geval dus op HDMI1 en de settop box op HDMI2.

[ Voor 42% gewijzigd door Fairy op 02-02-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m in HDMI 2 zitten, welke inderdaad ARC is. HDMI 1 is STB, maar aangezien ik zonder losse box werk zit daar de gameconsole in (geen problemen mee).

Probleem blijft dus hetzelfde..
HDMI ARC kabel in uitgang van soundbar, naar de ARC ingang van de tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Soundbar staat ook op de juiste source? Hij heeft namelijk ook een HDMI in volgens de manual.

De manual zegt ook dat niet alle HDMI kabels werken. ARC moet ondersteund worden, dus je hebt een high speed hdmi kabel met ethernet nodig.

Indien je een meegeleverde kabel gebruikt zal dit ongetwijfeld moeten werken.

[ Voor 54% gewijzigd door Fairy op 02-02-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn meerdere sources inderaad, namelijk:
- optical
- usb
- bluetooth
- LG tv
- hdmi in
- portable
- ARC

Ik heb alle standen geprobeerd behalve ARC (van welke ik nu begin te denken dat die het is), maar dat komt omdat dat de enige stand is waar ik niet op kom.. Hij slaat 'm gewoon over bij het wisselen van source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Tv instellingen audio op externe geluidsbron gebruiken? (Weet even niet de exacte term)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 02-02-2017 20:10 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ martinusz
Ik heb 2 opties: tv-luidspreker of audio uit

De eerste is geluid via TV speakers, de tweede zet dat geluid uit en zou naar de soundbar moeten leiden, maar werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie hier de handleiding
http://www.lg.com/nl/onde...ersteuning-product/lg-SH4

Op pagina 9 wordt beschreven wanneer ARC source is geselcteerd. Dit gebeurt zodra de lampjes van USB en Bluetooth beide branden.
Probleem is dat deze stand wordt overgeslagen. Na de Portable stand (waarbij LG TV en HDMI IN gaan branden) schakelt deze terug naar de 1e stand .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Moet je tv niet op hdmi IN worden aangesloten van de soundbar ipv out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HDMI uit poort op de speaker heet: HDMI OUT (ARC TV), dus ik durf te beweren dat ik die poort moet hebben.. In is bijvoorbeeld als je een console via de speaker naar de tv wilt laten lopen.. Komt je Xbox in IN, en van OUT naar de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:31:
De HDMI uit poort op de speaker heet: HDMI OUT (ARC TV), dus ik durf te beweren dat ik die poort moet hebben.. In is bijvoorbeeld als je een console via de speaker naar de tv wilt laten lopen.. Komt je Xbox in IN, en van OUT naar de TV
Dat moet wel goed zijn dan :)
Misschien in de Setup dat ARC geactiveerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik het niet het idee dat een setup bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

De poort zit goed aangesloten. Als hij ARC overslaat dan krijgt hij geen signaal van de TV. Ik vermoed dat je in de instellingen van de TV moet zijn om ARC te activeren, dus externe luidsprekers, ergens in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

http://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00045564/

"If you have no audio when using ARC press the Anynet button on your Soundbar remote once and then twice to toggle the Anynet function on/off, Anynet must be set to ON for ARC to work."

Try that !

PS. Mits goed ingesteld gaat de soundbar samen met de TV aan en uit.

Laat even weten of het is gelukt! Ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 02-02-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad ook gekeken naar de Anynet instellingen!
Probleem is alleen dat de sound bar van LG is, en Anynet van Samsung. Daarom bestaat er dus geen Anynet knop op de afstandsbediening van de sound bar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:59:
Ik had inderdaad ook gekeken naar de Anynet instellingen!
Probleem is alleen dat de sound bar van LG is, en Anynet van Samsung. Daarom bestaat er dus geen Anynet knop op de afstandsbediening van de sound bar.. :)
Bij LG heet dat SimpLink, daar wel knop van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nop, ook niet!
Ik heb wat geprobeerd met Anynet en hij herkent de soundbar nu ook..
Ik kan zelfs het volume aanpassen met mn samsung afstandsbediening, en dan staat er "LG soundbar volume" in beeld.
Behalve dat er geen geluid is en er dus niks veranderd..

Nog steeds het probleem dat ik ELKE stand kan kiezen, behalve degene die ik nodig heb (ARC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgens mij is dan de laatste stap om in te stellen dat je geluid via de soundbar wilt hebben in plaats van de interne speaker.

Hoop dat het lukt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

Indien anderen ook dit probleem hebben:
Het was uiteindelijk een combinatie van 1) het aanzetten van Anynet (Samsung) en het zoeken van het apparaat; 2) het instellen van de juiste geluidsbron via de instellingen van de televisie; 3) gebruik maken van HDMI IN op televisie met ARC functie en 4) geburik maken van HDMI OUT op sound bar met ACR functie

Dank aan Martinusz en Fairy die mij hebben bijgestaan, geholpen en geïnspireerd op deze koude februariavond! _/-\o_

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Toppie, veel plezier met je soundbar en bedankt voor de terugkoppeling :)

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 02-02-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn LG soundbar en Samsung tv. Middels bovenstaande tips inderdaad opgelost, echter is er nu een niet probleem ontstaan.
Als ik mijn tv aanzet moet ik iedere keer opnieuw Anynet+ aanzetten omdat mijn tv de instellingen niet wil onthouden, hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:47:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn LG soundbar en Samsung tv. Middels bovenstaande tips inderdaad opgelost, echter is er nu een niet probleem ontstaan.
Als ik mijn tv aanzet moet ik iedere keer opnieuw Anynet+ aanzetten omdat mijn tv de instellingen niet wil onthouden, hebben jullie dit probleem ook?
Nee

[ Voor 98% gewijzigd door Fish op 10-09-2017 19:57 ]

Iperf

Pagina: 1