Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe netwerk kabel, download snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe netwerk kabel, een cat6. Ik heb zelf de connector aangesloten en dit ging naar mijn idee goed. Ik heb dit via een youtube filmpje gedaan, Gister had ik de kabel op mijn playstation 4 aangesloten en kreeg ik een downloadsnelheid van ongeveer 150mbps. Vandaag overigens rommelde ik een beetje aan de kabel om te kijken of die goed vast zat. De ps4 gaf toen een melding dat de kabel niet meer was aangesloten maar dat was die wel. Daarna deed de kabel het wel maar kreeg de hele dag 80mbps. Ook bij een speedtest op mijn laptop.

Ik heb opnieuw een connector aangesloten voor de zekerheid maar nog steeds krijg ik 80mbps.

Hoe kan het dat die gister 150mbps gaf bij 10x testen en nu elke keer maar 80mbps? Heeft het te maken met de kabel of de aansluitingen? of moet ik toch bij ziggo zijn?

De router is overigens aangesloten op een ziggo modem(bridge mode) via kabel. Netgear Nighthawk X4 R7500 is mijn router. Vanaf daar loopt de cat6 kabel naar mijn ps4. Volgens ziggo zou ik 150mbps downloadsnelheid moeten halen.

Kan het zijn dat er iets in de connectors niet goed zit? Of zou die het dan helemaal niet doen? Wat is anders de oplossing?

Met vriendelijke groet,

MaxPJ

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-02-2017 20:16)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gokje dat de kernen niet diep genoeg in het RJ45 schoentje zitten en daar slecht contact maken of dat de buitenkant van de kabel (naam ervoor kwijt....) niet in de RJ45 geklemd zit en de boel dus vrij kan bewegen en zo los raakt.

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Werken alle 8 de aders v.d kabel? :)

[ Voor 60% gewijzigd door Lip op 02-02-2017 18:53 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • Beste antwoord

• RGAT
  • Niet online
Gokje dat de kernen niet diep genoeg in het RJ45 schoentje zitten en daar slecht contact maken of dat de buitenkant van de kabel (naam ervoor kwijt....) niet in de RJ45 geklemd zit en de boel dus vrij kan bewegen en zo los raakt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19
Dus als je rommelt met de kabel en de ps4 geeft een melding dat er geen kabel in zit, dat doet geen alarmbellen rinkelen?
Dan zitten er 1 of meer niet goed. Of wellicht de andere kant. Er zijn testers voor om dit uit te lezen.
Dus knippen en een nieuwe schoen eraan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 02-02-2017 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:51:
Werken alle 8 de aders v.d kabel? :)
Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet wel dat het 8 verschillende kleuren waren. :9

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:53:
de draadjes komen helemaal aan het einde van het stekkertje. (verder kan niet)
Het klopt wel dat het omhulsel van de kabel niet in het 'schoentje' komt. Kan dit het probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:55:
Dus als je rommelt met de kabel en de ps4 geeft een melding dat er geen kabel in zit, dat doet geen alarmbellen rinkelen?
Dan zitten er 1 of meer niet goed. Of wellicht de andere kant. Er zijn testers voor om dit uit te lezen.
Dus knippen en een nieuwe schoen eraan zetten.
Dit heb ik dus al gedaan. Heb aan beide kanten een nieuwe zorgvuldig erop gezet. Naar mijn idee zitten ze echt goed vast nu aan beide kanten. Zo'n tester heb ik helaas niet.. maar alle kabels komen tot het einde van het schoentje.. en zijn bijna helemaal recht..

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:58:
[...]

de draadjes komen helemaal aan het einde van het stekkertje. (verder kan niet)
Het klopt wel dat het omhulsel van de kabel niet in het 'schoentje' komt. Kan dit het probleem zijn?
Dan kan er met een beetje beweging aan de kabel een van de aderen kapot getrokken worden.
Anyway, probeer even een andere kabel, eventueel even door de gang etc. voor een paar minuten om nog een speedtest te doen, doet die ook 80Mb/s dan ligt het niet aan je kabel :)

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:01:
[...]

Dan kan er met een beetje beweging aan de kabel een van de aderen kapot getrokken worden.
Anyway, probeer even een andere kabel, eventueel even door de gang etc. voor een paar minuten om nog een speedtest te doen, doet die ook 80Mb/s dan ligt het niet aan je kabel :)
ga het nu proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Met een andere kabel krijg ik wel 150mbps op me laptop. De kabel die ik wil dat gaat werken pakt die op me laptop helemaal niet meer. Maar op mijn ps4 wel.. Begrijpen jullie het nog??

• RGAT
  • Niet online
Ja, je kabel is stuk ;)
RJ45 eraf knippen en opnieuw proberen en hopen dat het defect aan die kant zit :)

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:17:
Ja, je kabel is stuk ;)
RJ45 eraf knippen en opnieuw proberen en hopen dat het defect aan die kant zit :)
ga beide kanten nog 1 keer vervangen. allen bedankt tot nu toe, ik geef zo een update

Verwijderd

Topicstarter
Jaja! Het is gelukt. Super blij. Nu lekker gamen. Kreeg op de laptop speedtest rond de 150mbps en op de ps4 ook!

Thanks allemaal!
Pagina: 1