iPhone 6s Write Speed

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 16:18
Vandaag heb ik de stap gemaakt van Android naar Apple. Ik heb een iPhone 6s 32Gb gekocht en het valt me nog niks tegen.

Van de week zag ik echter dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=qW2-TIbcTIg&t=122s waarin Unbox Therapy laat zien dat er snelheidsverschillen zitten in de opslag bij verschillende iPhone 7 modellen.

Nu ben ik zelf eigenlijk wel benieuwd of dit ook zo is in de iPhone 6s. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?
  1. Installeer de app PerformanceTest van Passmark https://itunes.apple.com/...t-mobile/id494438360?mt=8
  2. Open de app en scroll naar Disk
  3. Klik een paar keer op Storage Write en Storage Read
  4. Post je resultaten in het volgende format:

iPhone 6s 32Gb
Storage Write: 75 MB/s
Storage Read: 650 MB/s

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb een 7 Plus en een 6S Plus en ik moet zeggen dat ik niet over deze snelheid heb nagedacht.
Heb ook helemaal een zin om het te testen aangezien beide toestellen razendsnel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Na het zien van het filmpje moet ik het toch roepen: lekker boeiend! :')
Natuurlijk zijn die met minder storage trager, vooral als je ze al een eindje vol hebt geladen. Zo werkt dat nou eenmaal.* Dus zelfs zonder tests te draaien kan ik je nu al zeggen wat je resultaten gaan zijn met PassMark als we 't gaan vergelijken met 6S modellen met meer opslag. :P
*= "Zo werkt dat nou eenmaal!? Daar nemen we geen genoegen mee!" Okee, fine! :( Minder storage = minder storage chips == minder channels, dus lagere performance. Daarom zijn kleinere SSD's ook trager dan grotere SSD's (tot op zekere hoogte.). Lees voor de hele simpele uitleg: http://www.howtogeek.com/248827/why-are-smaller-ssds-slower/

Maar in de praktijk ga je hier met apps en games niet heel veel van merken. :) De read speed is eigenlijk belangrijker - en er zijn geen apps/games groot genoeg om hier een echt merkbaar effect te genereren. Stel je game mapdata is 500MB dat van nvme naar je geheugen ingeladen moet worden; dan kost dat je op de 6S 32GB 0,77 seconde. Op een 6S 128GB kost dat je 0.42 seconden in ideale omstandigheden. Je gaat mij niet wijsmaken dat je die theoretische 0.35sec verschil echt gaat opmerken. :P (In de praktijk ligt het verschil nog iets lager, het duurt heel even voor de max. snelheid wordt behaald.)
Na het inladen van basics is de read speed dermate hoog om de dynamische data in te laden (en de CPU ook snel genoeg voor on the fly generatie) dat je niets meer van het verschil merkt - immers is de data die daar voor benodigd is dermate klein dat de 6S met meer opslag nooit z'n volledige leessnelheid kan behalen. ;) Daar gaan ze dus volledig gelijk op. :)
De tests zoals in dat filmpje bewijzen dus eigenlijk vrij weinig over de praktijkervaring onder normale omstandigheden, behalve dan dat het met bizar grote bestanden inderdaad *iets* langer kan duren voordat het over gekopieerd is van PC -> iPhone. Verder merk je er in de praktijk eigenlijk geen reet van. ;)

Dat is ook allemaal waarom Apple schattingen geeft en conservatieve cijfertjes released over de performance van de storage - die zijn based op WCS'. :)
Dus die verontwaardiging over waarom ze je daar in de store niet over vertellen is ook een beetje onzin imho... De cijfers kloppen nog, de helft van de users begrijpt er toch geen flikker van en het enige moment waarop je hier echt wat van merkt is als je inderdaad bizar grote bestanden (zoals je Star Wars DVD :+) naar je iPhone gaat syncen. Dat is bij normaal gebruik geen realistisch scenario om er iets van te merken. :)

Ik heb hier op het moment geen 6s meer liggen, maar kan je vertellen dat ik met PassMark ongeveer de volgende resultaten behaalde met de 6S 128GB:
READ: 1600MB/sec
WRITE: 250MB/sec

Dus: ja, die is een stuk sneller dan het 32GB model, zoals verwacht.
Nee, daar ga je in de praktijk echt bar weinig van merken tenzij je serieus dagelijks enorme bestanden naar je iPhone aan het syncen bent. Dan moet je even een minuutje per bestand van xGB extra de tijd inlassen ja. :)

Hoop dat je wat aan deze info hebt. :)
Scheelt weer wat PassMark's draaien en statistieken verzamelen. :P
Zal trouwens vast genoeg info over staan op Google als je een beetje zoekt...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit onderwerp was inderdaad ook al voorbijgekomen in het iPhone 7 topic (Bierkameel in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"). Zoals WhatsappHack al aangaf is dit een logische gevolg van hoe het geheugen is georganiseerd, plus merk je er in de praktijk eigenlijk weinig van. Daarnaast, aangezien we doorgaans geen opsomtopics toestaan hier op GoT gaat dit topic op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.