Pioneer VSX-923 versterker en Nvidia Shield TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de nieuwe Nvidia Shield TV (via HDMI) aangesloten op mijn Pioneer VSX-923. Deze is weer verbonden met onze Panasonic 4K TV. Het vreemde is dat ik op de Shield geen 4K resolutie kan kiezen in deze setup (alleen 1080p beschikbaar). Maar als ik de Shield direct op de TV aansluit kan ik dit wel.

Ik ben inmiddels al uren aan het zoeken op internet en heb al van alles geprobeerd maar niets werkt.
Gebruikte HDMI kabels maar ook de Pioneer versterker ondersteunen 4K (op alle poorten).

Weet iemand de oplossing?

En excuus: "versterker" moet uiteraard "receiver" zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 18:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Kijk eens op blz 65/66 van de Pioneer handleiding.
V.CONV even uitschakelen en kijken of het dan werkt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!

Dit had ik zelf ook al geprobeerd maar werkt helaas niet.
Het lijkt erop dat de Shield niet detecteert dat hij 4K mag doorgeven en daarom niet deze resolutie aanbiedt.
Mijn vorige Android Box (Himedia Q5) had daar geen last van en kon ik gewoon op 4K output zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ja ik heb de HiMedia Q10 Pro en een Pioneer en daar werkt het dus ook.
Jammer dat het met de Shield niet werkt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien Pioneer support formulier eruit lag had ik bij Nvidea een call ingeschoten. Ze zijn aan het zoeken en kwamen al met wat suggesties maar tot nu toe geen resultaat. Hopelijk komt er nog een oplossing!
Mocht ik de oorzaak weten zal ik het zeker nog posten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37

l3p

www.^.nl

Ik had hetzelfde probleem met de Pioneer VSX-S510 omdat deze geen 4K 60Hz ondersteuning had. Ben toen overgestapt op een Pioneer VSX-930 en geen enkel probleem meer.

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1