Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamesysteem (budget €900 incl randapparatuur)

Pagina: 1
Acties:

• Landervdb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een desktop bouwen, hoofdzakelijk om te gamen. Meer dan 1080p hoeft voorlopig niet voor mij. Verder doe ik af en toe wat audio-, video- en fotobewerking, maar dat is zeker niet het hoofddoel. Ik programmeer ook regelmatig wat, dus korte compileertijden zouden aangenaam zijn, maar ik ben een dual-core i5-4278U gewend dus ik verwacht dat die sowieso al wel een stukje beter zullen zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een budget van rond de 900 euro in gedachten. Gezien ik de laatste jaren enkel een laptop heb gebruikt moet er dus ook nog een monitor, keyboard en muis bij, liefst inbegrepen in dit budget. Assemblage doe ik gewoon zelf. Er zit wel wat rek op dit budget indien nodig, maar liefst hou ik het eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals reeds vermeld heb ik nog geen monitor, toetsenbord of muis. Ik beschik wel over reeds goeie speakers en een goeie headset, dus daar moet alvast geen rekening mee gehouden worden.

Qua interne componenten heb ik ook nog bijna niets, gezien mijn vorige desktop nog uit het LGA775-tijdperk dateert, dus daar blijft al een tijdje niets meer van over. Wel heb ik een 750 GB HD liggen die ik zou gaan gebruiken als secundaire opslag, zodat ik voorlopig gewoon met een boot-SSD kan beginnen en ik wat meer van het budget aan de grafische kaart etc. kan besteden. Ik kan dan altijd later nog een extra HD'tje aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig was ik tot deze setup gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI B250M PRO-VD€ 72,83€ 72,83
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 228,95€ 228,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,70€ 35,70
1BenQ GW2270H Zwart€ 98,90€ 98,90
1Logitech K120 (Azerty BE)€ 12,91€ 12,91
1Steelseries Rival 100 Zwart€ 29,99€ 29,99
1Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 58,95€ 58,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1WD Blue SSD 2,5" 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua GPU heb ik een lichte voorkeur voor AMD, maar op zich niets tegen nVidia. Qua cpu zal het denk ik bijna zeker Intel worden, de huidige keuze bij AMD is niet echt om over naar huis te schrijven en Ryzen is nog wel even wachten. Verder geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder niet echt specifieke eisen. Hoe stiller hoe liever natuurlijk, maar gezien het beperkte budget ben ik niet van plan om hier (veel) meer voor te betalen.

Ga je overklokken?
An sich zou overklokken mooi zijn, maar gezien de meerprijs van een unlocked processor + koeler + Z-serie moederbord past dit denk ik niet in het budget.

Wat verwacht je van ons?
Algemeen zou ik natuurlijk graag weten of jullie dit een goeie setup vinden en/of wat er eventueel beter of anders kan.

Verder een aantal specifieke vraagjes:
  • Qua muis/toetsenbord: ik was in eerste instantie van plan om iets als de Cooler Master Devastator II aan te schaffen, maar las hier en daar dat de muis daarvan niet zo fameus is. Ik heb nu in mijn lijstje een Steelseries Rival 100 staan, wat me toch een betere muis lijkt, en een Logitech K120. Ik ben er me van bewust dat dit verre van het beste keyboard ooit is, maar mechanisch is niet echt verenigbaar met mijn budget en dingen als backlight zijn ook niet prioritair voor mij. Wel hecht ik behoorlijk wat waarde aan een goede muis, vandaar deze keuze. Andere suggesties zijn zeker welkom. (Momenteel staat de azerty-versie in het lijstje gezien ik in België woon, maar qwerty is ook gewoon goed voor mij)
  • De processor: voorlopig koos ik voor een i5 7400. Zijn volgens jullie de 7500 of 7600 de meerprijs waard, of is het performance verschil niet groot genoeg? Anderzijds, hoe presteert deze processor in vergelijking met een i3, want daartussen is toch ook een redelijk prijsverschil?
  • De GPU: mijn oog viel op een RX 480 4GB. Ik las hier en daar dat het performance verschil met een RX 470 eigenlijk niet zo groot is, maar momenteel is het prijsverschil maar een kleine 30 euro. De 480 lijkt me dan de beste keus?
Alvast bedankt voor jullie input!

Lander

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Die SSD gaat niet passen, je hebt geen M.2 slot. Standaard pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB maar lijkt me.

7500 en 7600 zijn minder bang for buck en in dit segment dus niet relevant.

De 480 is zo'n 12% sneller en als je deze pakt 10% duurder. pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon

• TheL0nelyDevil
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Leuk lijstje, alleen zou ik wel een betere monitor nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 157,51€ 157,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 157,51
deze bijvoorbeeld. 1ms/75Hz/24inch.

Je betaald er wel 60 euro meer voor. maar je hebt meteen een hele goede monitor

[ Voor 16% gewijzigd door TheL0nelyDevil op 02-02-2017 18:14 ]

• Landervdb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05-2020
lactaxative schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:10:
Die SSD gaat niet passen, je hebt geen M.2 slot. Standaard pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB maar lijkt me.

7500 en 7600 zijn minder bang for buck en in dit segment dus niet relevant.

De 480 is zo'n 12% sneller en als je deze pakt 10% duurder. pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon
Die SSD is gewoon een 2,5 inch, hoewel er ook een M.2-versie van bestaat. Anyway, volgens de website van MSI heeft dit mobo ook gewoon een M.2-slot hoor, al zie ik dit idd niet tussen de specs in de pricewatch staan.
TheL0nelyDevil schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:13:
Leuk lijstje, alleen zou ik wel een betere monitor nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 157,51€ 157,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 157,51
deze bijvoorbeeld. 1ms/75Hz/24inch.

Je betaald er wel 60 euro meer voor. maar je hebt meteen een hele goede monitor
Altijd dat dat dilemma van IPS vs TN... Rationeel gezien is een 1ms/75Hz scherm natuurlijk beter voor gaming maar ik blijf toch altijd liever naar een IPS-paneeltje kijken. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het een hele tijd geleden is dat ik nog een degelijk TN-scherm heb gebruikt dus ik weet eigenlijk niet goed hoe het staat met de kleurweergave etc. van moderne TN-panelen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Landervdb schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Die SSD is gewoon een 2,5 inch, hoewel er ook een M.2-versie van bestaat. Anyway, volgens de website van MSI heeft dit mobo ook gewoon een M.2-slot hoor, al zie ik dit idd niet tussen de specs in de pricewatch staan.
Je hebt gelijk. Ga ik maar even de specs en de foto aan laten passen, hoe daar nu weer een foto van een m.2 komt 8)7