Achterlaten beoordeling na veiling.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaKenyi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-06 11:46
Ik had een vraagje als het aankomt op het eindigen van Veilingen.

Ik heb recentelijk mijn grafische kaart ter aanbod gezet, maar ik kreeg niet lang daarna een schappelijk bod via een privé bericht. Na die deal gesloten te hebben heb ik per direct de advertentie op verkocht gezet, maar pas toen realiseerde ik me dat het zou kunnen zijn dat degene die het laatste op mijn advertentie had geboden nu degene zou zijn die wordt gezien als de 'koper' van mijn product.

Zou ik wat informatie kunnen krijgen over hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik zou het niet fijn vinden als ik iemand valse hoop heb gegeven door mijn ondoordachte actie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Veilingen op Tweakers zijn niet bindend dus een veiling winnen is nog geen overeenkomst en er mag dan ook nog niet beoordeeld worden. Ik kan zo snel in het beleid niet vinden waar dit staat, maar als je hier in V&A zoekt op "veiling bindend" dan vind je genoeg info :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
https://tweakers.net/info/faq/va/
Punt 13
Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaKenyi
Bedankt voor de informatie!

Nog een kort vraagje erbij, hoe zit het met de beoordeling van de verkoper bij veilingen? Wordt de hoogste bieder bij het einde van de veiling in staat gesteld om een beoordeling achter te laten, of kan ik zelf een gebruiker aanwijzen die het product heeft gekocht (aangezien ik via de pm het uiteindelijk verkocht heb)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Iedereen kan jou een review geven op basis van wat je in V&A te koop had of hebt staan. Daar is geen technische restrictie in, dus je kan de nieuwe koper los van de veiling gewoon een beoordeling laten geven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaKenyi
MsG schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:12:
Iedereen kan jou een review geven op basis van wat je in V&A te koop had of hebt staan. Daar is geen technische restrictie in, dus je kan de nieuwe koper los van de veiling gewoon een beoordeling laten geven.
Ah, geweldig. Dank je voor de reactie, dan weet ik genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MsG schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:12:
Helaas onjuist. Een beoordeling is alleen toegestaan indien er een daadwerkelijke afgeronde transactie is geweest. Oftewel: een overeenkomst en een levering. Een beoordeling over andere zaken, zoals iemand die niet reageert ofzo, is dus niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 07-02-2017 20:04 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Helaas onjuist. Een beoordeling is alleen toegestaan indien er een daadwerkelijke afgeronde transactie is geweest. Oftewel: een overeenkomst en een levering. Een beoordeling over andere zaken, zoals iemand die niet reageert ofzo, is dus niet toegestaan.
Helaas volledig juist ;)
Daar is geen technische restrictie in
Dat het niet mag klopt, dat er geen technische maatregel is om het te voorkomen klopt ook.
(Overigens duidelijk dat zoiets onmogelijk is te implementeren omdat de Tweakers servers natuurlijk niet weten wie zaken met wie doet.)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Microkid schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:03:
[...]

:? Compleet irrelevante post. Het gaat er om dat de poster afvroeg of de feedback-mogelijkheid nu enkel technisch gekoppeld zit aan de winnaar van de veiling. Dat is niet zo, en in dit geval ook nodig, want uiteindelijk is er met iemand buiten de veiling een overeenkomst tot stand gekomen.

En in dit geval lijkt me dat dus ook precies de bedoeling. Ik heb het toch ook nergens over beoordelen als iemand niet reageert? Overigens is dan technisch een review ook gewoon mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 07-02-2017 22:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1