Ik merk dat er heel weinig bandbreedte is de laatste tijd. We gebruiken in huis steeds meer apparaten op Wifi dus dat zal mede de oorzaak zijn. De Airport staat in de woonkamer in een kastje van hout. We zitten max 10 meter bij de Airport vandaan. Heb internet van Telfort glasvezel 100/100.
Als de eigenschappen van mijn Wifi verbinding bekijk val mij het volgende op: RSSI = -78 dBm. Als ik het goed begrijp dat is bij een laag getal het Wifi signaal het sterkst. Ik lees ook dat de schaalverdeling per merk kan verschillen. Dus bijvoorbeeld 50 is bij Asus goed en bij Netgear niet.
Apps om het signaal te controleren zijn allemaal betaald.
Iemand tips voor mij?
Toevoeging: via iStumbier zie ik een signal van -57 dBm. Level bijna volledig groen. Chanel wordt niet door buren gebruikt.
Als de eigenschappen van mijn Wifi verbinding bekijk val mij het volgende op: RSSI = -78 dBm. Als ik het goed begrijp dat is bij een laag getal het Wifi signaal het sterkst. Ik lees ook dat de schaalverdeling per merk kan verschillen. Dus bijvoorbeeld 50 is bij Asus goed en bij Netgear niet.
Apps om het signaal te controleren zijn allemaal betaald.
Iemand tips voor mij?
Toevoeging: via iStumbier zie ik een signal van -57 dBm. Level bijna volledig groen. Chanel wordt niet door buren gebruikt.
[ Voor 11% gewijzigd door GoEV6 op 02-02-2017 16:27 ]