Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880889

Topicstarter
Mijn vraag: Ik heb net een Samsung s 6. Bij het beantwoorden van een inkomend gesprek, slaat het scherm meteen over naar zwart. Als ik dan de luidspreker wil aanzetten, moet ik eerst op de 'home' toets drukken om het scherm opnieuw te kunnen zien. Is daar een speciale instelling voor zodat al die handelingen niet moeten gebeuren?
Dank op voorhand voor het meedenken.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Anoniem: 880889 op 02-02-2017 16:22)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je proximity sensor is of stuk of bedekt door een hoesje of screenprotector.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je proximity sensor is of stuk of bedekt door een hoesje of screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat onderzoek te doen voordat je een topic opent. Deze vraag:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Staat er namelijk niet voor niets.

Wat heb je dus zelf al gevonden en gedaan?

offtopic:
Ik heb ook je titel aangepast, want samsung s6 zegt niet zo veel.

Verder ben ik het Momus eens. Als de telefoon merkt dat hij tegen het oor wordt gehouden, gaat het scherm uit. Dit wordt gedetecteerd door de nabijheidssensor. Als deze dus bedekt of kapot is denkt de sensor altijd dat de telefoon tegen het oor wordt gehouden, waardoor het scherm uit gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 02-02-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Je kunt de sensor zelf testen door *#0*# te "bellen".
Je hoeft overigens niet op de beltoets te drukken. Het menu opent vanzelf na het intoetsen.

het vakje "sensor" test de sensor. Het scherm zal van kleur veranderen als je je vinger boven de sensor doet.

Hou de aan/uit toets aan de zijkant van je toestel in om de telefoon opnieuw op te starten om uit de diagnose modus te komen.

[ Voor 39% gewijzigd door unimatrix zero op 02-02-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880889

Topicstarter
Ik had het folietje nog rond de smartphone zitten omdat ik nog geen screenprotector heb. Maar dat kan inderdaad de oorzaak geweest zijn. De folie zit namelijk niet zo strak als een screenprotector. Ik wacht op een volgende beller om het resultaat te zien. Oh, enne om op de quote van rens-br te antwoorden: ik had geen ander idee dan de handleiding nog eens door te nemen, en mijn vraag hier te stellen. Bedankt voor de tips.