Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 18:46
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n M9. Deze heb geroot met een rom, MaximusHD7.1.0. Dit heeft lang goed gedraaid, tot op een avond eerder deze week. Ik had de telefoon naast m'n laptop, en ineens startte de M9 opnieuw op.

Opzich geen punt, maar het volgende kwam in beeld: Je telefoon is versleuteld, toets je PIN/wachtwoord in om er weer in te komen. Ik dat doen, code was goed, maar m'n data was corrupt. Heel raar. Te snel gehandeld, en op Wipe gedrukt. (vrij vertaald)

Nu zit ik met een M9 zonder OS geïnstalleerd, maar wel met TWRP. En het volgende is helemaal raar.

Als ik in TWRP iets wil mounten op m'n interal storage, zegt hij dat deze 0mb is. Alles is 0mb en niet te selecteren, behalve m'n SD kaart.

Is er een oplossing om iets in te laden bijvoorbeeld, die het interne geheugen weer naar stock partitioneert? Of een andere truc?

Ik heb al een repair geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Met een sideload kom ik er ook niet in, gezien ik het interne geheugen niet kan selecteren als installatiemedium.

Bij voorbaat dank!

Jacco

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fryslanboy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:27:
Als ik in TWRP iets wil mounten op m'n interal storage, zegt hij dat deze 0mb is. Alles is 0mb en niet te selecteren, behalve m'n SD kaart.
Krijg je hier nog een specifieke foutmelding van?

Heb je ook al geprobeerd de lege partities opnieuw te wipen. Wipe -> Advanced Wipe -> Change of repair file system. Zoals hier ook staat uitgelegd: YouTube: How to Fix "Unable to Mount /data".

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-02-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
Yes, ook geprobeerd. Hij lijkt alleen m'n SD kaart te zien, ik kan verder niets selecteren.

Even los van dat, ik vond de melding dat m'n telefoon ineens een encryption, en vervolgens corrupte data, al heen raar..

Ik zal dat filmpje eens bekijken. Ik zit op TWRP 3.0.2-0.

Ik heb geprobeerd wat hij in dat filmpje doet. Blijft bij mij 0mb, welk formaat ik ook probeer.

Error is:
[/quote]
Formatting system using make_ext4fs...
Failed to mount '/system' (invalid argument)
Updating partition details...
Failed to mount '/cache' (invalid argument)
Failed to mount '/system' (invalid argument)
Failed to mount '/data' (invalid argument)
Failed to mount '/devlog' (invalid argument)
Failed to mount '/carrier' (invalid argument)
Failed to mount '/cota' (invalid argument)
Failed to mount '/preload' (invalid argument)
...done
Unable to mount storage
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Nu zover dat ik het via een download mode ga doen met een stock RUU. Al start ie direct op als ik op flash klik. Ik wacht het even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zcx twrp biedt een oplossing voor die 0MB bug in ieder geval, die zou je eerst kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Nou, ik kan nu m'n geinstalleerde TWRP niet eens inkomen. Zodra ik op Recovery klik, gaat ie wel naar het HTC scherm, en zie ik heeel snel iets blauws voorbij flitsen en gaat de telefoon door alsof ie gaat opstarten.
Pagina: 1