Ik heb een Acer One 10 S1003-14XA met Windows 10 Home. Nu wil ik hier een (legitieme) Windows 10 Pro op installeren met behulp van een USB drive. De tablet bestaat uit twee delen, zijnde een tablet en een koppelbaar toetsenbord met USB aansluiting. De tablet heeft enkel mini-USB.
Ik heb voldoende ervaring met een clean install van verschillende Windows versies maar met deze tablet wil het niet echt lukken. Waarschijnlijk door de BIOS die een boot sequence niet toelaat. BIOS type is InsydeH20 V1.05.
Wat heb ik gedaan?
Enige optie die ik zelf nog kan bedenken is dat de USB niet wordt herkend omdat deze niet direct in de tablet steekt maar in het toetsenbord dat gekoppeld is aan de tablet. Maar dat lijkt me ook niet logisch aangezien het toetsenbord zelf wel werkt in de BIOS.
Ik heb voldoende ervaring met een clean install van verschillende Windows versies maar met deze tablet wil het niet echt lukken. Waarschijnlijk door de BIOS die een boot sequence niet toelaat. BIOS type is InsydeH20 V1.05.
Wat heb ik gedaan?
- Uitzetten van Fast/Quick boot
- Uitzetten van Secure boot
- Aanzetten van USB boot
- USB drive op verschillende desktops/laptops geprobeerd (boot direct op Windows 10 Desktop, Windows 8.1 Desktop en Windows 10 Laptop)
- Via Advanced EFI boot optie de USB drive gekozen. Deze geeft dan bij het heropstarten aan: "System doesn't have any USB boot option, please select other boot option in Boot Manager Menu".
- Contact gehad met Acer Technical helpdesk. Zij geven aan dat hun support niet verder gaat bij het installeren van nieuwe besturingssysteem. Medewerker heeft aangegeven dat het bios inderdaad erg beperkt is van dit apparaat.
Enige optie die ik zelf nog kan bedenken is dat de USB niet wordt herkend omdat deze niet direct in de tablet steekt maar in het toetsenbord dat gekoppeld is aan de tablet. Maar dat lijkt me ook niet logisch aangezien het toetsenbord zelf wel werkt in de BIOS.