Nieuwe onderdelen voor mijn PC, maar is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12-2020
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje omtrent mijn huidige pc-specificaties en wat ik hierbij wel kan aanschaffen en wat niet en
of dit überhaupt nut heeft op mijn huidige pc.

Specificaties huidige pc:
Merk/model: Medion MS7728
Besturingssysteem: Windows 10 Home 64-bit
Processor: Intel i3-2130 @3.40Ghz
RAM-Geheugen: 4,00 GB
Videokaart: Nvidia Geforce GT 530

Het idee is om deze SSD harde schijf te kopen: Samsung SSD 850 EVO 250 GB
En deze videokaart: MSI GEFORCE GTX 1050 TI 4G.

Ps. ik ben relatief onervaren in dit soort dingen. Ik heb alleen wat basiskennis.

Ik kijk uit naar jullie kennis :) .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor PSU heb je? Een GT530 is natuurlijk maar een heel simpel kaartje, een GTX1050 vereist waarschijnlijk wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Weet je zo ook welke moederbord erin zit? Ik kan zo niks vinden over je computer. Het is wel handig om te weten wat je moederbord heeft om te kijken of een SSD er nog wel op past naast je normale HDD. Misschien een idee om je RAM-Geheugen uit te breiden naar 8GB, zal waarschijnlijk ook al wat meer snelheid opleveren. Aangezien de browsers tegenwoordig zoveel RAM gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 14:55
Ten eerste: wat wil je doen met het systeem en wat is je budget. Soms komt het voor dat we beter advies kunnen geven ;)

Dan: De SSD moet moeglijk zijn, zolang je een SATA aansluiting op je moederbord en een SATA voedingsconnector op je voeding vrij hebt.

De GTX1050 moet kunnen zo lang je een model pakt zonder 6-pins voedingsconnector. Als je een foto van de sticker op je voeding maakt kunnen we hier ook beter over adviseren.

Een andere goede upgrade zou een extra 4 GB RAM kunnen zijn aangezien 4 GB tegenwoordig krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 12:20
De Medion MS-7728 is je moederbord, deze is van MSI zie ik.
Kan het kloppen dat je twee ram slotjes hebt? En zo ja, zijn ze alle twee in gebruik? Want dan zou je 2x4gb ram moeten kopen.

Je moederbord support een SSD, dus die zou moeten werken.

Ik kan alleen geen kast info vinden over wat de inhoud is, heb je een kameraad of kennis met een soort gelijke kaart die je even kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.

Ten eerste wil ik dat mijn pc een stuk sneller wordt, want met meerdere programma's of documenten tegelijk open werkt hij redelijk traag. Ook het opstarten mag wel wat sneller. Vandaar dat ik aan de 250 GB SSD dacht.

Verder gebruik ik hem af en toe voor gaming maar niet voor de allerzwaarste spellen. Maar, wellicht met een betere videokaart dat ik dat wel eens ga proberen. Vooralsnog speel ik alleen wat online games. Ik las dat de GTX 1050 TI 4G op het moment de beste videokaart is met een 'standaard' aansluiting.

Ik heb m'n kast nog niet opengemaakt ben er namelijk op aan het werk, dus geen idee hoeveel slotjes ik vrij heb of er überhaupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kijk, als die nu al traag is met opstarten en het openen van simpele programmas, is het ook een heel goed idee om windows er eens vers op te zetten. Je zal zien dat dit echt een hoop uitmaakt.

Als je het dan toch opnieuw gaat installeren, dan maar meteen op een nieuwe SSD, twee vliegen in 1 klap.

Voor games zal de 1050ti zeker een stuk beter presteren dan het kaartje dat je nu hebt. Alleen even nakijken of de voeding wel sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
@Reepje

Ik heb een relatief kort geleden geupdated naar windows 10 verder staan er niet super veel programma's op dus ik probeer eerst zonder de pc opnieuw te installeren de SSD aan te sluiten.

Kan ik alleen op de voeding zelf, dus als ik de kast openmaak zien hoe sterk deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Op de voeding staat een typenummer. Als je dat in dit topic plaatst dan kunnen wij beoordelen of de voeding geschikt is voor een zwaardere videokaart. (al valt dat laatste wel mee want een GTX 1050 TI doet slechts 25w meer dan een GT 530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
@ACB2401

Is deze kaart dan wel aanzienlijk beter dan die GT530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Ik denk dat een 1050 Ti 10x zo snel is als een GT 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
Je pc upgraden naar Windows 10 van een lagere versie is niet het schoon installeren van Windows 10.
Ik raadt altijd aan om Windows 10 schoon te installeren ipv lang met een upgrade te werken.

Je moederbord is deze als het goed is:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.picclick.com/d/l400/pict/391571634091_/DEFEKT-MSI-MS-7728-Ver-20-Sockel-1155-2x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
Ik ga m'n kast zo even openmaken, dan kijk ik even!

Thanks alvast voor jullie hulp.

Edit:

Ik heb m'n kast opengemaakt en naar de voeding en het moederboard gekeken.

Voedingstype: FSP450-60EMDN
Foto's van het moederboard volgen hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/350ouok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20j21ph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/amckuf.jpg

Graag jullie expertise of mijn eerste vraag mogelijk is met deze inhoud. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Joerisa op 02-02-2017 23:24 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
Waarom reageert niemand meer? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Niet zo verongelijkt hè, het is hier geen betaalde helpdesk :). Wat heb je zelf inmiddels uitgezocht wat betreft SATA e.d.? Het is geen rocket science, ook niet voor iemand die er weinig verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
Ik verwacht dat het aan te raden is om dan je voeding ook meteen te vervangen. Het zal geen kwaliteit zijn.
De grafische kaart heeft ook nog eens extra voeding nodig en dit zou dan met verloopjes gedaan moeten worden. Of zoals boven al aangegeven een voeding die deze wel heeft. Je moet dan kijken naar een SFP voeding. Dat is een andere maat als wat je standaard koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:35
Als er een 6 pings peg connector los hangt nog ergens zou je de kaart wel kunnen installeren, en dan hopen dat de voeding er ook happy mee is.

En de cpu coolblok demonteren en schoonmaken zou ik ook aanraden, daar komt niet veel lucht meer doorheen zo te zien lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerisa
@Br00ky Haha, dat boze poppetje hoefde er niet persé bij, maar omdat gisteren iedereen zo snel reageerde en nu niet meer dacht ik dat deze topic helemaal was afgezakt.

Ik heb een SATA-aansluiting vrij op m'n moederboard. Ik denk ook twee RAM-geheugen aansluitingen, die 2 links van de cpu-koeler als ik het goed heb?

Verder heb ik de Samsung SSD 250GB aangeschaft en die ga ik zo installeren. Wat betreft die videokaart moet ik nog even kijken wat het handigst is met de rest van het systeem. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-05 22:21

UltiemePCNerd

Banaan.

Joerisa schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:02:
@Br00ky Haha, dat boze poppetje hoefde er niet persé bij, maar omdat gisteren iedereen zo snel reageerde en nu niet meer dacht ik dat deze topic helemaal was afgezakt.

Ik heb een SATA-aansluiting vrij op m'n moederboard. Ik denk ook twee RAM-geheugen aansluitingen, die 2 links van de cpu-koeler als ik het goed heb?

Verder heb ik de Samsung SSD 250GB aangeschaft en die ga ik zo installeren. Wat betreft die videokaart moet ik nog even kijken wat het handigst is met de rest van het systeem. Iemand suggesties?
Dit heeft niks met dit topic te maken, maar zou je alsjeblieft perslucht gebruiken om de heatsink van je processor schoon te maken? Wss overhit de processor wat al een verschil zou maken in snelheid. Is ie daarna ook nog eens stiller en gaat alles langer mee.
Doe dit ook met de eventuele casefan die er in zit.
Pagina: 1