Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk over langere kabel valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Ik loop tegen een vreemd en voor mij onverklaarbaar probleem aan m.b.t. het netwerk. Op mijn Fritzbox heb ik een netwerkkabel zitten die ongeveer 40 meter lang is (CAT5E) die naar een ander gebouw loopt. Op deze verbinding zitten een aantal camera's.

Nou werkt dit over het algemeen goed, maar soms valt het beeld naar de camera's uit. Ik heb de kabel ook wel eens op een andere switch gezet en ook hier treed het probleem af en toe op. Als ik geen beeld meer heb en op de switch kijk dan blijft het netwerklampje van die poort constant branden.

Als ik de kabel er uit haal en weer terug stop dan is het probleem direct verholpen.
Iemand enig idee wat de oorzaak/oplossing kan zijn?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Slechte kwaliteit kabel. Is het een CCA kabel of volledig koper?
Je kunt een een extender zoals http://www.veracityglobal...evices/outreach-lite.aspx proberen. Misschien helpt dat.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je van de kabel eens te (laten) meten met een (professionele) analyser? ;) Als het een managed switch is, kun je ook zien of er misschien rx/tx errors optreden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

.Maarten schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:17:
Slechte kwaliteit kabel. Is het een CCA kabel of volledig koper?
Je kunt een een extender zoals http://www.veracityglobal...evices/outreach-lite.aspx proberen. Misschien helpt dat.
Bij CU kabel heb je die niet nodig voor over een afstand van 40 meter. Ik dacht ook gelijk aan CCA of CCS kabel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• siemed
De kabel zit er al 4 jaar en nu komen pas deze problemen. Misschien een beschadiging o.i.d.?
Het is een simpele switch dus daarop kan ik niets uitlezen.

• Njamo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou eerst beginnen met een ping test. Ik gebruik hier altijd HR ping voor. Zie https://www.cfos.de/en/ping/ping.htm Wellicht kun je daar wat meer uit halen? Dan maak je nog geen kosten. Je kabel laten meten is een optie maar aangezien het 40M betreft denk ik dat een kabel goedkoper is.
Succes!

• Njamo
Wellicht kun je een andere poort op de switch proberen? Poorten op een switch kunnen individueel ook kapot gaan.

• siemed
Zowel op de Fritzbox als op de switch ontstaat het probleem. Waarschijnlijk is het dan toch de kabel die het probleem geeft. Ik zal kijken of ik die kan doormeten.

• siemed
Njamo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:21:
Ik zou eerst beginnen met een ping test. Ik gebruik hier altijd HR ping voor. Zie https://www.cfos.de/en/ping/ping.htm Wellicht kun je daar wat meer uit halen? Dan maak je nog geen kosten. Je kabel laten meten is een optie maar aangezien het 40M betreft denk ik dat een kabel goedkoper is.
Succes!
Ik neem aan dat ik met HR ping moet kijken naar vertragingen? Als ik een ping start naar de camera dan zitten er soms uitschieters tussen van boven de 10.000ms terwijl het merendeel op 0. of 1. terug komt.

From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c2 TTL=64 ID=71fd time=0.430ms
From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c3 TTL=64 ID=71fe time=15.595ms
From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c4 TTL=64 ID=71ff time=0.578ms

Geeft dit iets aan?

• Njamo
siemed schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Ik neem aan dat ik met HR ping moet kijken naar vertragingen? Als ik een ping start naar de camera dan zitten er soms uitschieters tussen van boven de 10.000ms terwijl het merendeel op 0. of 1. terug komt.

From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c2 TTL=64 ID=71fd time=0.430ms
From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c3 TTL=64 ID=71fe time=15.595ms
From 192.168.8.210: bytes=60 seq=01c4 TTL=64 ID=71ff time=0.578ms

Geeft dit iets aan?
Je kunt vertragingen en stabiliteit meten. Meestal laat ik HR ping lopen om zo meer gegevens te vergaren tot de uitval. Je ziet nu dus al een afwijking t.o.v. 1 ms. Nu zegt dat dit niet direct wat omdat het zou kunnen zijn dat de camera iets trager reageert, omdat deze met iets bezig is. Als je dit bijv. een dag laat lopen en dan als 2e test de camera dichterbij haalt waarbij je de camera aansluit op de zelfde poort met bijv. een 5M kabel. Wellicht kun je zo wat dingen uitsluiten ;)

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Wat voor device zit er in het andere gebouw waar deze kabel op aangesloten zit. Je hebt het over meerdere camera's dus er zal iets van een router of switch moeten hangen. Hoogstwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt.

Seriously? Nope, not a bit...

• siemed
Klopt, in het andere gebouw zit ook een router. Die zou het ook nog kunnen zijn.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Hoe gaat de kabel naar het andere gebouw. In de grond? Door een kabelgoot? In een pijp?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31

Nox

Noxiuz

Oxidatie zou wel eens een oorzaak kunnen zijn. O.a. door het skin-effect gaat het signaal over de buitenkant van het koper. Geen idee of dit een relatie heeft met de oxidatie, maar het zou zomaar kunnen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1