Goede alles in 1 virus scanner gezocht

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 19:19
Beste medetweakers

Ik ben opzoek naar een goede alles in 1 virusscanner.

Beschik nu over Symantec Norton Security Premium 3.0 alleen deze bevalt me niet meer.

Bij een schone installatie ziet ie bij asus programma sonic een probleem en fifa 15 een dll met trojan 8.
Alles schoon gedownload via asus en orgin.

Nu zoek ik eigenlijk een goede betrouwbare virusscanner.

Heb al wat onderzoek gedaan en bitdefender zie ik vrij goed scoren nog beter dan norton.

Graag verneem ik jullie advies en ervaringen zodat ik over de streep getrokken kan worden.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:38
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/
https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Dit is een van de meest toonangevende antivirustesten dus hier kom je er wel mee uit.

[ Voor 55% gewijzigd door m3gA op 02-02-2017 12:43 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:38
marcelmaria schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:43:
[...]

bitdefender en norton score even goed zie ik daar
Dan kijk je naar de prijs ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:21
Je zal ook wel malware hebben dan, scan eens met malwarebytes of hitmapro ofzo

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• marcelmaria
mell33 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:44:
Zal eens scannen maar verwacht niet
Gister een schone installatie gedaan en verder is er nog niks op de pc gedaan

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:15

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Heb je dit al gelezen, nieuws: Voormalig Firefox-ontwikkelaar: verwijder je antivirussoftware

Overigens als je een virus of malware hebt, gewoon een schone installatie doen.

[ Voor 16% gewijzigd door zekerpixels op 02-02-2017 12:48 ]

• marcelmaria
zekerpixels schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:47:
Heb je dit al gelezen, nieuws: Voormalig Firefox-ontwikkelaar: verwijder je antivirussoftware

Overigens als je een virus of malware hebt, gewoon een schone installatie doen.
Dit heb ik net even doorgelezen.

Of ik het hier ook mee eens ben heb ik me twijfels over.

Ik heb gister een schone install gedaan en vandaag de melding

Norton verwijdert het doodleuk en zegt ook nog dat miljoenen gebruikers dit bestand ook gebruiken :S

[ Voor 14% gewijzigd door marcelmaria op 02-02-2017 12:52 ]

• marcelmaria
mell33 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:44:
Heb even een scan gedaan maar niks gevonden.

Valse melding van norton ?

Wat zouden jullie aanraden norton behouden of bitdefender ?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:21
Weke file geeft een melding?, er zit niet zoveel verschil in scanners voor wat detectie betreft, het kan zijn dat het een file is die met een fix van norton wel opgelost wordt. (of het is echt malware)

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 02-02-2017 14:05 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• marcelmaria
mell33 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:01:
Weke file geeft een melding?, er zit niet zoveel verschil in scanners voor wat detectie betreft, het kan zijn dat het een file is die met een fix van norton wel opgelost wordt. (of het is echt malware)
fifa 15\dbdata.dll_dip_staged

Bij asus sonic zelfde soort probleem alleen dit programma werkt nog naar behoren.
DIt gebeurd op een schone installatie van windows alles vers en geen rommel geïnstalleerd

Verwijderd

marcelmaria schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:40:
Beste medetweakers

Beschik nu over Symantec Norton Security Premium 3.0 alleen deze bevalt me niet meer.

Bij een schone installatie ziet ie bij asus programma sonic een probleem en fifa 15 een dll met trojan 8.

Heb al wat onderzoek gedaan en bitdefender zie ik vrij goed scoren nog beter dan norton.

Graag verneem ik jullie advies en ervaringen zodat ik over de streep getrokken kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://software4free2017.com/wp-content/uploads/2016/12/G-DATA-Total-Protection-2017.png

Zeer betrouwbaar. Ontdekt echt alles wat je systeem kan beschadigen en...verzwaart je systeem helemaal niet tijdens gamen o.i.d. Al meer dan 5 jaar trouwe gebruiker. Geen antiMalware/AVG/NOD32 nodig alleen G Data.

Oh ja: Ontzettend goede en snelle helpdesk wanneer je een probleem met je software o.i.d een keer in zoveel jaar mocht hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 17:25 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:25
marcelmaria schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:40:
Beste medetweakers

Dat zijn hoogstwaarschijnlijk false positives. Upload de bestanden eens naar Virus Total om te zien wat andere scanners ervan vinden. Je kunt de f/p melden bij Symantec: http://www.techsupportale...irus-vendors.htm#Symantec .

Ik zou niet vanwege een paar f/p/s van AV programma wisselen; dan blijf je bezig. :o

• marcelmaria
Ik kom op elke site die ik tegenkom bitdefender tegen die het heel goed moet doen.

Ben een beetje klaar met norton vandaar ;)

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 15:50

Supercop

electronics is my game

Ik kies meestal voor ESET NOD32, dit is over het algemeen een lightweight virusscanner die vaak wordt geprezen. Draait op de achtergrond en neemt niet veel resources in beslag. Dagelijks silent updates en actief onderscheppen e.d. Ik heb geen aandelen, maar na McAfee,Norton en al die gratis AVG toestanden wil ik niet anders meer.

Verwijderd

Al 20 jaar op internet zonder enige virusscanner. Heb voor geval van nood een image van mijn C schijf, maar ook die heb ik nog nooit hoeven gebruiken. Met verstandig internet en email gebruik kom je een heel eind zie je maar.

Verwijderd

"
Copyright Copyright © 2016 G DATA Software AG Engine: De virusscan-engine en de spywarescan-engines zijn op BitDefender-technologieën gebaseerd © 19972016 BitDefender SRL. OutbreakShield: © 2016 Commtouch Software Ltd. [G DATA - 19.07.2016, 15:39]

"

De Internet Security Suite is goed genoeg, Tune-up/Back-up/Password-manager heb ik niet nodig, wel de ingebouwde Firewall, die je dus mist bij Avira of Trend-Micro enz..

En genoeg aankoopmogelijkheden; aantal pc's per aantal jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 17:39 ]

• marcelmaria
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:36:
"
Copyright Copyright © 2016 G DATA Software AG Engine: De virusscan-engine en de spywarescan-engines zijn op BitDefender-technologieën gebaseerd © 19972016 BitDefender SRL. OutbreakShield: © 2016 Commtouch Software Ltd. [G DATA - 19.07.2016, 15:39]

"

De Internet Security Suite is goed genoeg, Tune-up/Back-up/Password-manager heb ik niet nodig, wel de ingebouwde Firewall, die je dus mist bij Avira of Trend-Micro enz..

En genoeg aankoopmogelijkheden; aantal pc's per aantal jaar.
Bitdefender Total Security 2017 (10 Toestellen / 2 Jaar ) deze is het toch geworden :)

Verwijderd

marcelmaria schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Bitdefender Total Security 2017 (10 Toestellen / 2 Jaar ) deze is het toch geworden :)
Zinloos. Geen virusscanner ruimt alle rommel op of houdt het tegen. Schone installatie Windows, programma's en instellingen erop. Happy, image maken van je C schijf middels EaseUS bijvoorbeeld en bij problemen binnen 10 minuten weer up and running door terugzetten image. Zet je data wel op een aparte partitie.

Virusscanners zijn grote onzin.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:25
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Zinloos. Geen virusscanner ruimt alle rommel op of houdt het tegen. Schone installatie Windows, programma's en instellingen erop. Happy, image maken van je C schijf middels EaseUS bijvoorbeeld en bij problemen binnen 10 minuten weer up and running door terugzetten image. Zet je data wel op een aparte partitie.

Virusscanners zijn grote onzin.
Ik prefereer een HIPS en/of sandbox met daarnaast een AV.
Pagina: 1