Toon posts:

2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok hier is het porbleem ik zit dus aan 2 netwerken 1 van mezelf en 1 samen met de buren op dit moment is het dus gewoon dat er 1 computer aan die van de buren zit en niet aan de mijne ik wil dus graag dat die computer ook aan mijn netwerk komt omdat ik er anders geen i net op heb maar hoe doe ik dit :? :? het is niet nodig dat de buren mijn netwerk zien maar als het kan dan mag dat ook weet iemand hoe ik dit moet doen tnx voor de hulp alvast

Verwijderd

Je bent niet duidelijk genoeg voor een goed antwoord. Welke computer heeft de internetconnectie? Wat voor OS draaien ze? Waar zitten de hupjes? Maak ff een schetsje, is net zo handig!

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik morgen ff doen kga nu maffen

Verwijderd

Topicstarter
naah laat ik het eigelijk zo zeggen is het uberhaubt mogelijk om 2 netwerken aan elkaar te koppelen

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Ja, dat is natuurlijk mogelijk.

Maar bedenk je wel dat netwerken, zoals de naam al zegt, maar net werken. ;)

Als je wilt weten hoe, dan zul je idd met meer info moeten komen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• bonfie
  • Laatst online: 22:55

bonfie

Je doet dit net als internet delen via de kabel, alleen zet je bij deze router geen NAT aan.
Bijv.
10.10.1.1 ip voor router kaart1
192.168.1.1 ip voor router kaart2
10.10.1.??? ip voor de rest van de computers die aan kaart 1 zitten
192.168.1.??? ip voor de rest van de computers die aan kaart 2 zitten

??? = een getal tussen 2 en 254 en is uniek voor elke computer

Een goede software router = Winroute: www.netwerk.nl

En als de modem of kabel modem ook op de router zitten aangesloten, dan kan je dat ook delen. Zet bij die verbinding wel NAT aan.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:25 schreef bonfie het volgende:
??? = een getal tussen 2 en 254 en is uniek voor elke computer
[zeikmode]
was het niet:
??? = een getal tussen 2 en 255 (!!!!!) en is uniek voor elke computer
[/zeikmode]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 13:20 schreef Neobazz het volgende:

[..]

[zeikmode]
was het niet:
??? = een getal tussen 2 en 255 (!!!!!) en is uniek voor elke computer
[/zeikmode]
Nee, 255 is normaal gesproken het broadcast adres van het netwerk. (uitgaande van subnetmask 255.255.255.0)

Verwijderd

Neobazz oeps ;)

Maar even ontopic. Je kunt inderdaad 2 netwerken verbinden zoals al gezegt. Het makkelijkst gaat het om een linuxbak met 2 netwerkkaarten tussen de 2 netten te gooien en dan te routen zoals bonfie bedoeld. Waarom Linux en geen Wingate?? omdat je linux leuker (=beter) kunt instellen.

Verder kun je nog ipv de router gebruik maken van een bridge. Die kopieerd alle data's van netwerk 1 aan netwerk 2 en omgekeerd. Dus dan kun je evt. je eigen netwerk afschermen.

Maar maak eerst maar een schetsje. *D

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal mijn artistieke eigenschappe even aanzetten :) khoop dat ie een beetje duidelijk is hier is de link : http://www.xs4all.nl/~mierlo1/schema.htm

Verwijderd

Topicstarter
zo weet iemand nu wat ik moet doen nou er een onduidelijk schema opgehangen is :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hub van de buren koppelen aan een extra netwerkkaart in jou "server"8-)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet ik op die computer 2 ip's hebben en da ken nie echt oow ja bij de weg er draait win2k op allen pc's en op die waar ik het wil op aansluiten win2k server edition

• jlrensen
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Volgens mij zijn er twee oplossingen:

de makkelijkste (maar ook de duurste) is het kopen van een manageble switch. Daar kun je dan alles op aansluiten (jouw netwerk, netwerk van de buren, router PC), en de switch vertellen wie wie mag zien.

De goedkopere oplossing houdt volgens mij in dat je 3 netwerkkaarten nodig hebt in de PC die in beide netwerken staat: 1 voor netwerk 1, 1 voor netwerk 2 en een voor de routerPC. Gevolg is wel dat je die PC altijd aan moet hebben staan, anders heeft geen van beide netwerken internet.

De makkelijkste oplossing is alles in 1 netwerk gooien, en dan goede afspraken met de buren maken dat ze jouw PC's niet gaan hacken ;)

succes ermee!

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
ja maar de buren hebben zelf i net daar gaat het niet om ik wil alleen die 2 netwerken kunnen koppelen en 1 netwerk er van maken is ook geen optie want die vent die is een beetje een control freak weetje die wil alles zelf kunnen regelen
Pagina: 1