Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands auto aankoopdiscussie

Pagina: 1
Acties:

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Goedemorgen allen,

Hopelijk zijn er tweakers die hun ervaringen en tips willen delen.
Ik ben nu aan het kijken om een nieuwe tweedehands aan te schaffen en wil daar max 10/11K aan besteden.

Zelf rijd ik nu in een Yaris uit 2003 waar overigens maar weinig mis mee is maar ik ben nu op zoek naar wat nieuwers en een tikje groter. Iets van max vijf jaar oud moet haalbaar zijn en dan kijk ik naar hatchbacks of eventueel een wagon.

Zelf vind ik de Clio (laatste twee modellen welke overigens redelijk op elkaar lijken) er aardig uitzien en valt deze ook wel binnen mijn budget. Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik sluit bijna geen opties uit maar een Volkswagen komt er bij mij niet in.

Bij voorbaat dank!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21
Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:45:
Zelf vind ik de Clio (laatste twee modellen welke overigens redelijk op elkaar lijken) er aardig uitzien en valt deze ook wel binnen mijn budget. Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ja hoor: hier bijvoorbeeld

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Gaat de stap van een oude (maar betouwbare) Yaris naar een jongere Clio je zoveel plezier opleveren dat je daat 10k in wilt investeren?

• Wren
  • Nu online
t_captain schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:49:
Gaat de stap van een oude (maar betouwbare) Yaris naar een jongere Clio je zoveel plezier opleveren dat je daat 10k in wilt investeren?
De Clio is maar een voorbeeld. Maar is ook ietwat groter dan wat er nu is (met het oog op de toekomst, eventuele gezinsuitbreiding). Daarnaast heeft de Yaris geen grote gebreken maar is wel aan het slijten, er zijn kleine mankementen. Ik ben geen monteur.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:14
Diesel/benzine/LPG?

Seat Exeo is een optie. Niet gewild, dus voldoende keus. Wel zeer degelijke auto's.
Wel min of meer Volkswagen.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/304041770?asrc=st|as

Nissan Primera P12
Ford C-Max
Audi A4 Avant
Toyota Avensis wagon

[ Voor 12% gewijzigd door Clavis op 02-02-2017 09:55 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vond de Honda Civic Hybrid een verrassing qua prijs en uitrusting. Gewoon een sedan, met veel standaardopties en hybride.

• Wren
  • Nu online
Clavis schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:53:
Diesel/benzine/LPG?

Seat Exeo is een optie. Niet gewild, dus voldoende keus. Wel zeer degelijke auto's.
Wel min of meer Volkswagen.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/304041770?asrc=st|as

Nissan Primera P12
Ford C-Max
Audi A4 Avant
Toyota Avensis wagon
Excuses, dat had ik er bij moeten vermelden: Benzine. Ik rij te weinig voor Diesel. Bedankt voor de suggesties maar als jij een Audi A4 van max 5 jaar kan vinden voor dat geld dan hou ik me aanbevolen ;)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je geeft zelf aan iets groters te willen rijden, maar een Clio is niet veel groter (hetzelfde B-segment). Iets groters zou ik denken aan een C-segment.

Ook daar is voldoende keuze:
Mitsubishi Lancer
Renault Mégane
Chevrolet Cruze
Opel Astra J
Ford Focus
Peugeot 308

En zo zijn er nog mee: genoeg keuze in het C-segment dus!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:12:
Je geeft zelf aan iets groters te willen rijden, maar een Clio is niet veel groter (hetzelfde B-segment). Iets groters zou ik denken aan een C-segment.

Ook daar is voldoende keuze:
Mitsubishi Lancer
Renault Mégane
Chevrolet Cruze
Opel Astra J
Ford Focus
Peugeot 308

En zo zijn er nog mee: genoeg keuze in het C-segment dus!
Klopt, maar een nieuw model Clio is qua afmetingen ook groter dan een Yaris uit die tijd. een Fiesta van 15 jaar oud is ook iets kleiner dan een recente. En dan heb je eventueel nog een wagon versie.

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Klopt, maar een nieuw model Clio is qua afmetingen ook groter dan een Yaris uit die tijd. een Fiesta van 15 jaar oud is ook iets kleiner dan een recente. En dan heb je eventueel nog een wagon versie.
Klopt zeker, maar reken er niet op dat B-segmenters uiterst ruim zijn.

Clio IV heb ik gehad als rijlesauto, prima ding hoor. Rijdt lekker, comfortabel. Was wel een 1.5dCi.

Ruimte achterin is wel erg krap, hou daar rekening mee.

Zelf rijd ik een Corsa D uit 12/2011, deze voelt al ruimer aan vanbinnen.

Fiësta Wagon is er nooit geweest :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:18:
[...]

Klopt zeker, maar reken er niet op dat B-segmenters uiterst ruim zijn.

Clio IV heb ik gehad als rijlesauto, prima ding hoor. Rijdt lekker, comfortabel. Was wel een 1.5dCi.

Ruimte achterin is wel erg krap, hou daar rekening mee.

Zelf rijd ik een Corsa D uit 12/2011, deze voelt al ruimer aan vanbinnen.

Fiësta Wagon is er nooit geweest :)
ik doelde ook op de Clio Estate :)
en ach, ik hoef er geen tent mee te vervoeren, kamperen gaan we niet doen. een vijf deurs is al een upgrade :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:11:
[...]

Excuses, dat had ik er bij moeten vermelden: Benzine. Ik rij te weinig voor Diesel. Bedankt voor de suggesties maar als jij een Audi A4 van max 5 jaar kan vinden voor dat geld dan hou ik me aanbevolen ;)
Die Seat Exeo is een gebrand van de audi A4 :+

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Van Japans naar Frans... dat gaat meestal teleurstellend worden ;)

Ik zou bij de Japanse degelijkheid en betrouwbaarheid blijven :)

Honda Jazz bijvoorbeeld, betrouwbaar en het stuurt best fijn.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/jazz/33122434

Of een Toyota Auris

https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/auris/30082860

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:19:
[...]
ik doelde ook op de Clio Estate :)
en ach, ik hoef er geen tent mee te vervoeren, kamperen gaan we niet doen. een vijf deurs is al een upgrade :)
Clio Estate is dan een prima optie :) Voordeel ten opzichte van een C-segmenter is dan lager gewicht (= lager MRB), minder brandstofkosten en lagere verzekering (want lagere nieuwprijs).

Ik zou dan persoonlijk wel kijken naar een Clio IV. De Clio IV staat op hetzelfde platform als de vorige generatie, maar het onderstel is op allerlei punten verbeterd, wat zorgt voor een behoorlijk strakke wegligging en een heel scherp en wendbaar stuurgedrag. Tevens heeft de Clio IV een fijn 0,9TCe blok.

Ik zou dan ook kijken naar een Expression uitvoering, standaard heeft deze Navigatie, Airco, vaak mistlampen en LM velgen. Voorbeeld:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/300666883?asrc=st|as
MicGlou schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:27:
Van Japans naar Frans... dat gaat meestal teleurstellend worden ;)

Ik zou bij de Japanse betrouwbaarheid blijven :)

Honda Jazz bijvoorbeeld, betrouwbaar en het stuurt best fijn.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/jazz/33122434

Of een Toyota Auris

https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/auris/30082860
Wat een onzin dat Franse auto's onbetrouwbaar zijn :X Renault zijn half Nissan, en Nissan is (jawel) Japans.

• MicGlou
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:31:Wat een onzin dat Franse auto's onbetrouwbaar zijn :X Renault zijn half Nissan, en Nissan is (jawel) Japans.
Waar zeg ik dat ze onbetrouwbaar zijn? Dat is jouw interpretatie... maar als je het afzet tegen een Japans merk als Toyota of Honda dan komen ze er absoluut een stuk minder goed vanaf, dat is wat ik zeg.

Zeker wat betreft degelijkheid op de lange termijn zal ieder Frans automerk het afleggen tegen een Japanner, maar ook technisch gezien zal een Franse auto op de lange termijn meer zogenaamde ´gremlins´ vertonen dan een Japanner.

En Renaults zijn geen halve Nissans, ze delen in principe alleen het platform waaromheen alles wordt gebouwd, motorisch en afwerking binnen- en buitenkant zit heel wat verschil in.

• MK_
  • Niet online

MK_

MicGlou schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Waar zeg ik dat ze onbetrouwbaar zijn? Dat is jouw interpretatie... maar als je het afzet tegen een Japans merk als Toyota of Honda dan komen ze er absoluut een stuk minder goed vanaf, dat is wat ik zeg.

Zeker wat betreft degelijkheid op de lange termijn zal ieder Frans automerk het afleggen tegen een Japanner, maar ook technisch gezien zal een Franse auto op de lange termijn meer zogenaamde ´gremlins´ vertonen dan een Japanner.

En Renaults zijn geen halve Nissans, ze delen in principe alleen het platform waaromheen alles wordt gebouwd, motorisch en afwerking binnen- en buitenkant zit heel wat verschil in.
Mwah zo lijkt het wel dat je dat (indirect) bedoeld.

Maar goed, dat tweede klopt ook niet helemaal. Als je kijkt naar de nieuwe Nissan Micra, die staat op hetzelde platform als de Clio IV/Renault Captur, en onder andere de 0.9T en 1.5dCi en 1.0sCi zijn exact dezelfde die je in Renault's/Dacia's terug vindt. Renault Kadjar en Nissan Qashqai zijn in basis ook dezelfde auto: het onderstel is hetzelfde, de motoren zijn dezelfde én in het interieur zie je ook elementen van elkaar tegen komen. Kijk maar eens naar de raambediening, of de climate control.

Juist technisch zijn ze dus aardig verwant.

• MicGlou
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Mwah zo lijkt het wel dat je dat (indirect) bedoeld.

Maar goed, dat tweede klopt ook niet helemaal. Als je kijkt naar de nieuwe Nissan Micra, die staat op hetzelde platform als de Clio IV/Renault Captur, en onder andere de 0.9T en 1.5dCi en 1.0sCi zijn exact dezelfde die je in Renault's/Dacia's terug vindt. Renault Kadjar en Nissan Qashqai zijn in basis ook dezelfde auto: het onderstel is hetzelfde, de motoren zijn dezelfde én in het interieur zie je ook elementen van elkaar tegen komen. Kijk maar eens naar de raambediening, of de climate control.

Juist technisch zijn ze dus aardig verwant.
Precies zoals ik zeg, ik acht Japanse auto's betrouwbaarder en degelijker... het is aan jou of je glas half vol of half leeg denkt :+ Je bent iig duidelijk erg van Renault...

Als het nu met de huidige modellen inderdaad zo is dat er steeds meer wordt gedeeld, dan zie ik dat ten nadele van Nissan want dan worden het technisch gezien toch meer Renault's dan dat Renault's meer Nissan zijn geworden want er gaat dus Franse techniek in.

Maar goed, bijvoorbeeld ANWB houdt al jaren lijstjes bij mbt betrouwbaarheid e.d. van diverse merken en modellen en het is steevast zo dat Franse merken vrijwel nooit tot de toppers behoren... die eer komt vooral Japanse en Duitse merken toe.

En uiteindelijk ieder zo de eigen voorkeur en ervaring met merken en modellen...

• Wren
  • Nu online
MicGlou schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Precies zoals ik zeg, ik acht Japanse auto's betrouwbaarder en degelijker... het is aan jou of je glas half vol of half leeg denkt :+ Je bent iig duidelijk erg van Renault...

Als het nu met de huidige modellen inderdaad zo is dat er steeds meer wordt gedeeld, dan zie ik dat ten nadele van Nissan want dan worden het technisch gezien toch meer Renault's dan dat Renault's meer Nissan zijn geworden want er gaat dus Franse techniek in.

Maar goed, bijvoorbeeld ANWB houdt al jaren lijstjes bij mbt betrouwbaarheid e.d. van diverse merken en modellen en het is steevast zo dat Franse merken vrijwel nooit tot de toppers behoren... die eer komt vooral Japanse en Duitse merken toe.
Rustig mensen, lief zijn tegen elkaar :)

Ik waardeer jullie feedback zeer. Natuurlijk ben ik mij ook bewust van de reputatie van Japanse merken (vroeger oude Toyota Scarlet gehad _/-\o_ ) maar daar is de prijs dan ook naar

• MicGlou
Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Rustig mensen, lief zijn tegen elkaar :)

Ik waardeer jullie feedback zeer. Natuurlijk ben ik mij ook bewust van de reputatie van Japanse merken (vroeger oude Toyota Scarlet gehad _/-\o_ ) maar daar is de prijs dan ook naar
'Aankoopdiscussie' noem je het topic toch? We zijn niet onaardig tegen elkaar, we discussiëren er eventjes flink over 8)

• MK_
  • Niet online

MK_

[...]
Niet direct, ik rij geen Renault, ook nooit gehad.

Aangezien Nissan heeft meegewerkt zou de kwaliteit toch prima moeten zijn. De 1.5dCi zijn prima blokken, half Nederland heeft er een.

Zulke lijstjes vertrouw ik vaak al niet meer :P Mijn ouders rijden zo een Peugeot 307 Break (bijna 10 jaar in bezit), en die staat vrij onderaan in de lijstjes. Naast regulier onderhoud is er echter nooit iets aan gebeurd :*)

Duitsers zijn anders tegenwoordig ook niet meer betrouwbaar, vooral de techniek van VAG. Maar goed, dat is weer een andere discussie :+
MicGlou schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:55:
[...]
'Aankoopdiscussie' noem je het topic toch? We zijn niet onaardig tegen elkaar, we discussiëren er eventjes flink over 8)
:>

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39
Kijk ook eens naar Kia.

De Rio valt zeker in je budget en is net wat groter dan een yaris en staat verder als betrouwbaar te boek.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39

-tom-562

Oliesjeik

Volvo C30, Mazda 2, eventueel Mazda 3? Of gewoon een nieuw model Yaris. In de juiste kleur echt een tof auto'tje (ook groter dan je huidige Yaris)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

[...]

Maak je maar niet druk, een fors percentage van je auto is juist onder uniformiteit duits geworden, geleverd de firma Bosch

• MK_
  • Niet online

MK_

-tom-562 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:08:
Volvo C30, Mazda 2, eventueel Mazda 3? Of gewoon een nieuw model Yaris. In de juiste kleur echt een tof auto'tje (ook groter dan je huidige Yaris)
Bij de Mazda 2 wel met een grote boog om de Bi-Fuel versie heen lopen :)

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:44
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:59:
[...]
Zulke lijstjes vertrouw ik vaak al niet meer :P Mijn ouders rijden zo een Peugeot 307 Break (bijna 10 jaar in bezit), en die staat vrij onderaan in de lijstjes. Naast regulier onderhoud is er echter nooit iets aan gebeurd :*)
Even voor mijn begrip: er worden lijstjes opgesteld (door o.a. ANWB en Consumentenbond) die op basis van onderzoek onder vele duizenden mensen aangeven dat je gemiddeld meer kans op problemen hebt met een Peugeot 307 dan met een Japanner, maar omdat jij één persoon kent met een Peugeot 307 die nooit problemen heeft gehad, is het onderzoek volgens jou onzin? Dus roken is ook niet slecht voor je omdat je één kettingrokende opa kent die er 100 mee geworden is?

Gemiddeld genomen zijn Japanse auto's gewoon betrouwbaarder dan Franse auto's. Dat betekent niet dat je geen pech kunt hebben met een Japanner, het betekent ook niet dat je per se problemen krijgt met een Franse auto. Alleen dat de kans op problemen bij Franse auto's wat hoger is dan bij Japanse auto's.

• MK_
  • Niet online

MK_

Anakha schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Even voor mijn begrip: er worden lijstjes opgesteld (door o.a. ANWB en Consumentenbond) die op basis van onderzoek onder vele duizenden mensen aangeven dat je gemiddeld meer kans op problemen hebt met een Peugeot 307 dan met een Japanner, maar omdat jij één persoon kent met een Peugeot 307 die nooit problemen heeft gehad, is het onderzoek volgens jou onzin? Dus roken is ook niet slecht voor je omdat je één kettingrokende opa kent die er 100 mee geworden is?

Gemiddeld genomen zijn Japanse auto's gewoon betrouwbaarder dan Franse auto's. Dat betekent niet dat je geen pech kunt hebben met een Japanner, het betekent ook niet dat je per se problemen krijgt met een Franse auto. Alleen dat de kans op problemen bij Franse auto's wat hoger is dan bij Japanse auto's.
Ik heb nu geen zin deze discussie aan te gaan.

@TS: koop a.u.b een Japanner, anders sta je elke week in de garage.

Edit: nog een keer na een verse bak kovvie je stuk gelezen:
Dat betekent niet dat je geen pech kunt hebben met een Japanner, het betekent ook niet dat je per se problemen krijgt met een Franse auto.
Hier ga ik helemaal mee akkoord, en dat is ook eigenlijk wat ik er mee probeer te zeggen :)

Stereo-type is echter:
[list]
• Frans: morgen kapot
• Japans: onverwoestbaar
• Duits: zeer betrouwbaar

Dit is niet altijd waar. Japanners bovengemiddeld betrouwbaar wil ik best geloven. Gaat er iets kapot bij een Japanse auto, betaal je wel direct de hoofdprijs.

Franse auto's gaan misschien vaker kapot, maar dat komt ook doordat er veel meer Franse auto's (Peugeot 208, 308, 508, Renault Clio, Megane...) op de weg te vinden zijn dan Japanners (enige die ik vaker tegen kom is een Yaris/Auris).

Edit 2: het was niet mijn bedoeling deze discussie te starten :p

[ Voor 29% gewijzigd door MK_ op 02-02-2017 11:53 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb een half jaartje terug een zes jaar oude Skoda Octavia gekocht voor minder dan je opgegeven budget. En na de eerste grote beurt zat ik er nog steeds onder.

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 02-02-2017 11:16 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wren
  • Nu online
Freee!! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:15:
Ik heb een half jaartje terug een zes jaar oude Skoda Octavia gekocht voor minder dan je opgegeven budget. En na de eerste grote beurt zat ik er nog steeds onder.
dat is ook zeker een bak waar ik naar kijk omdat je heel veel auto krijgt voor relatief weinig geld (eigenlijk kick ik op een dikke Suberb, alleen iets te groot voor vrouwlief die nog bezig is met haar rijbewijs en je betaalt veel meer aan belasting)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Nieuwere Yaris kopen? Wij zijn van een P1 naar een XP9 gegaan, bevalt prima.
Japans bevalt mij prima, ik zou zelf niet zo snel een Franse auto kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2017 12:11 ]

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Bij de Mazda 2 wel met een grote boog om de Bi-Fuel versie heen lopen :)
trauma?

• Wren
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:10:
Nieuwere Yaris kopen? Wij zijn van een P1 naar een XP9 gegaan, bevalt prima.
Japans bevalt mij prima, ik zou zelf niet zo snel een Franse auto kopen.
Mee eens, maar wilde wel weer eens iets anders :)

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
<never mind>

[ Voor 103% gewijzigd door RodeStabilo op 02-02-2017 12:32 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Nee hoor.

Ik was zelf in de markt voor een LPG-auto, en er zijn weinig auto's die geleverd werden met LPG. De Mazda2 Bi-Fuel en Opel Corsa D Bi-Fuel zijn daar 2 van en stonden op mijn shortlist.

Na onderzoek ben ik er achter gekomen dat je de Mazda2 Bi-Fuel moet laten staan: die motoren zijn helemaal niet berekend op LPG.

De Opel Corsa D (die ik nu ook rij) heeft de LPG-installatie vanaf de fabriek. Hierbij is de motor er ook op aangepast (harde kleppen, harde klepzittingen enz.).

De Mazda2 is door Mazda nooit als Bi-Fuel geleverd, maar werd besteld door de importeur als normale 1.3. In Nederland werd hij voorzien van LPG-installatie. Gevolg hiervan is dat de kleppen elke 25000-30000km bijgesteld moeten worden, iets dat maar 3 à 4 keer kan. Hierna moet de motor gereviseerd worden.

*poef*

[ Voor 18% gewijzigd door MK_ op 02-02-2017 12:36 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goedemorgen allen,

Ik ben nu aan het kijken om een nieuwe tweedehands aan te schaffen en wil daar max 10/11K aan besteden.

Zelf rijd ik nu in een Yaris uit 2003 waar overigens maar weinig mis mee is maar ik ben nu op zoek naar wat nieuwers en een tikje groter. Iets van max vijf jaar oud moet haalbaar zijn en dan kijk ik naar hatchbacks of eventueel een wagon.

Zelf vind ik de Clio (laatste twee modellen welke overigens redelijk op elkaar lijken) er aardig uitzien en valt deze ook wel binnen mijn budget. Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik sluit bijna geen opties uit maar een Volkswagen komt er bij mij niet in.

Bij voorbaat dank!
Toyota Verso misschien, of wil je nu een ander merk gaan rijden ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:07:
[...]

dat is ook zeker een bak waar ik naar kijk omdat je heel veel auto krijgt voor relatief weinig geld (eigenlijk kick ik op een dikke Suberb, alleen iets te groot voor vrouwlief die nog bezig is met haar rijbewijs en je betaalt veel meer aan belasting)
Zou zeker naar een Octavia kijken. Prima auto met heel veel ruimte voor het segment. Ik heb zelf een Octavia station uit 2006. Met 2 kleine kinderen wordt deze auto al jaren flink getest en hebben nog nooit iets meegemaakt behalve kleine logische dingen die vervangen moeten worden. De kofferbak is zo groot dat we die als opslagruimte gebruiken voor kinderfietsen, rolschaatsen etc etc. Zeker een aanrader.

Daarnaast zou ik ook naar een Kia kijken. 7 jaar garantie is mooi meegenomen.

• MK_
  • Niet online

MK_

zokiz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:15:
[...]
Kia zou ik ook overwegen als er een model in zit wat je aanstaat, voordeel van de 7 jaar garantie is dat de auto daarvoor dealer onthouden moet zijn. Vaak zijn ze dit dan ook! Toch iets om in je achterhoofd te houden.

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Kia zou ik ook overwegen als er een model in zit wat je aanstaat, voordeel van de 7 jaar garantie is dat de auto daarvoor dealer onthouden moet zijn. Vaak zijn ze dit dan ook! Toch iets om in je achterhoofd te houden.
Dealer onderhouden neem ik aan? :)
Ik zou kunnen kijken naar een Rio. Vind ik niet perse een mooie auto maar er kleven wel voordelen aan natuurlijk. Als ik tenminste een niet te oude versie neem.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Als je €10.000 - €11.000,- wilt uitgeven zou ik echt eens kijken naar een Renault Laguna III. Heeft de slechte reputatie van de Laguna II phase 1 (2001 - 2003) geërfd, maar is een van de betrouwbaarste auto's die je kunt kopen. Aandachtspunten zijn zeer beperkt en er is genoeg aanbod om er een mooie auto uit te pikken.
Pluspunt van die auto is bovendien dat ze standaard zeer luxe zijn uitgevoerd.

Nee, merp!

• Wren
  • Nu online
zokiz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Zou zeker naar een Octavia kijken. Prima auto met heel veel ruimte voor het segment. Ik heb zelf een Octavia station uit 2006. Met 2 kleine kinderen wordt deze auto al jaren flink getest en hebben nog nooit iets meegemaakt behalve kleine logische dingen die vervangen moeten worden. De kofferbak is zo groot dat we die als opslagruimte gebruiken voor kinderfietsen, rolschaatsen etc etc. Zeker een aanrader.

Is zeker iets om naar te kijken (octavia), helaas net even buiten mijn budget als ik naar mijn wensen kijk.

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Ik heb nu geen zin deze discussie aan te gaan.

@TS: koop a.u.b een Japanner, anders sta je elke week in de garage.

Edit: nog een keer na een verse bak kovvie je stuk gelezen:
Ja, ik snap dat jij geen zin heb om in discussie te gaan :+, als je zo een onzin vertelt.
/me gaat weer snel weg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 13:58 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Dealer onderhouden neem ik aan? :)
Ik zou kunnen kijken naar een Rio. Vind ik niet perse een mooie auto maar er kleven wel voordelen aan natuurlijk. Als ik tenminste een niet te oude versie neem.
Dealer onderhouden bedoel ik inderdaad :$

Een Kia Rio is zeker niet de lichtste, ik zou dan toch de 1.4 nemen. Met 109pk is prima te leven dan :) Neem je een versie met o.a lichtmetalen velgen en mistlampen, dan ziet hij er (naar mijn mening) zeker niet verkeerd uit.

Verder heeft hij wel een hoog dashboard, daar moet je van houden.
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:56:
[...]
Ja, ik snap dat jij geen zin heb om in discussie te gaan :+, als je zo een onzin vertelt.
Volgens mij begrijp je me niet :+

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:14:

Stereo-type is echter:
[list]
• Frans: morgen kapot
• Japans: onverwoestbaar
• Duits: zeer betrouwbaar

• Volvo for life
FTFY :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 14:14 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Is zeker iets om naar te kijken (octavia), helaas net even buiten mijn budget als ik naar mijn wensen kijk.
Beetje goed zoeken, ze zijn er echt wel binnen je budget.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wren
  • Nu online
Freee!! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Beetje goed zoeken, ze zijn er echt wel binnen je budget.
nog niet gevonden als ik ze maximaal 5 jaar oud wil hebben maar wie weet...

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:42:
[...]

nog niet gevonden als ik ze maximaal 5 jaar oud wil hebben maar wie weet...
http://www.autowereld.nl/...avi-21829652/details.html

Let er wel op dat een 1.2TSI zeker niet probleemloos is.

• Wren
  • Nu online
Wat is er eventueel mis met die motor?

• RodeStabilo
  • Niet online
Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Er zijn problemen met de distributiekettingen geweest van een bepaalde serie. Als zo'n auto gewoon netjes onderhoud heeft gehad bij de dealer zijn deze problemen inmiddels al wel netjes opgelost. Maar het is wel verstandig dit na te vragen of deze revisie al geweest is.

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Problemen met bijv. de distributieketting maar zou normaal verholpen moeten zijn. Nieuwere 1.2TSI's (ik weet ff niet maar waar de grens ligt tussen nieuw/oud) heeft ook problemen met de nokkenasversteller. 1.4TSI zou ik wel vermijden, die hebben namelijk meer problemen. 105pk op 1200kg is voldoende.

• RodeStabilo
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:55:
Nieuwere 1.2TSI's (ik weet ff niet maar waar de grens ligt tussen nieuw/oud) heeft ook problemen met de nokkenasversteller.
Daar is een terugroepactie van en mocht die auto problemen hebben wordt dat gewoon onder garantie gerepareerd. da
1.4TSI zou ik wel vermijden, die hebben namelijk meer problemen. 105pk op 1200kg is voldoende.
Zeg er dan even bij dat dit om de versie met ketting gaat. Die vanaf de Golf 7 zeg maar is weer met een riem. Daar zijn geen problemen mee.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Wailing_Banshee

You're Next

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Mee eens, maar wilde wel weer eens iets anders :)
Dan zou ik naar een Auris kijken. Wij zijn van een Yaris (uit 2001) overgestapt naar een Auris (uit 2007, we hebben hem nu al weer 5 jaar!). Nog geen spijt van gehad (maar nu wilde ik die Auris al in 2006 :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MK_
  • Niet online

MK_

RodeStabilo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Zeg er dan even bij dat dit om de versie met ketting gaat. Die vanaf de Golf 7 zeg maar is weer met een riem. Daar zijn geen problemen mee.
Niet alle 1.4TSI's in de Golf 7, de 122pk heeft nog een ketting. De 1.4TSI 125pk heeft een riem (vanaf april 2014).

Zo'n Golf 7 1.4TSI 125pk ligt dan ook buiten het budget van de TS.

Edit: misschien had ik met deze tip moeten beginnen, maar ga eens naar een autoboulevard in de buurt in verschillende auto's zitten die voldoen aan jouw eisen om te kijken hoe dat bevalt. Misschien ga je nu het hele land afzoeken voor een auto die je helemaal niet lekker zit.

[ Voor 23% gewijzigd door MK_ op 02-02-2017 15:11 ]

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:03:
[...]

Niet alle 1.4TSI's in de Golf 7, de 122pk heeft nog een ketting. De 1.4TSI 125pk heeft een riem (vanaf april 2014).

Zo'n Golf 7 1.4TSI 125pk ligt dan ook buiten het budget van de TS.

Edit: misschien had ik met deze tip moeten beginnen, maar ga eens naar een autoboulevard in de buurt in verschillende auto's zitten die voldoen aan jouw eisen om te kijken hoe dat bevalt. Misschien ga je nu het hele land afzoeken voor een auto die je helemaal niet lekker zit.
Je doelt op officiële dealers die ook occassions verkopen? Dat is zeker mijn bedoeling, maar een beetje vooronderzoek en ervaringen delen kunnen geen kwaad :) Bedankt!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
Een Toyota Prius of Auris zou een slimme keuze zijn en valt binnen budget.
Onverwoestbare auto's die dankzij de (onterechte) afkeer van accu's een lager prijskaartje hebben.

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Je doelt op officiële dealers die ook occassions verkopen? Dat is zeker mijn bedoeling, maar een beetje vooronderzoek en ervaringen delen kunnen geen kwaad :) Bedankt!
Officiële dealers die ook occassions verkopen ja :P

Bij ons liggen meerdere merkdealers bij elkaar, daarom wordt dat een autoboulevard genoemd. Daar staan dus veel auto's van veel merken. Misschien is zoiets ook in de buurt van jou te vinden.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:12
Even snel een lijstje stations op basis van je eisen (niet gekeken naar bekende issues):

- Peugeot 207 sw
- Skoda Octavio/Fabia
- Seat Altea
- Ford Focus/Fiesta (niet echt een station :) )
- Seat Ibiza
- Opel Astra
- Hyundai I30
- Renault Clio

Al deze auto's zijn binnen budget en niet ouder dan 5 jaar.

• Wren
  • Nu online
FlyingGameGuy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:58:
Even snel een lijstje stations op basis van je eisen (niet gekeken naar bekende issues):

- Peugeot 207 sw
- Skoda Octavio/Fabia
- Seat Altea
- Ford Focus/Fiesta (niet echt een station :) )
- Seat Ibiza
- Opel Astra
- Hyundai I30
- Renault Clio

Al deze auto's zijn binnen budget en niet ouder dan 5 jaar.
Ha dank je :) Maar ervaringen zijn welkom hoor.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:12
Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:15:
[...]
Mijn ervaring heb je misschien niet zoveel aan :P
Ik ben sindskort overgestapt naar de darkside (VAG) en rijdt een Audi a6 avant 2009.

Enige wat ik kan vertellen, is dat een auto kopen altijd deels een gok is.

Succes!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:15:
[...]

Opel Astra de M32-bak (6-bak) vermijden, daarvan zijn de lagers van mindere kwaliteit. Deze bak vind je meestal gekoppeld aan de 1.4T 140pk. 1.4T 120pk heeft een F17+ versnellingsbak (5-bak).

M32 (6-bak) dus vermijden bij een 1.4T, de 5-bak en automaat zijn prima.

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Opel Astra de M32-bak (6-bak) vermijden, daarvan zijn de lagers van mindere kwaliteit. Deze bak vind je meestal gekoppeld aan de 1.4T 140pk. 1.4T 120pk heeft een F17+ versnellingsbak (5-bak).

M32 (6-bak) dus vermijden bij een 1.4T, de 5-bak en automaat zijn prima.
Vroeger voor mijn werk wel vaker astra's gereden maar ik werd er niet wild van. Er zat weinig pit in. Niet dat ik een racebak zoek, maar het viel me op dat deze wel erg soft en traag reageerden.

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Vroeger voor mijn werk wel vaker astra's gereden maar ik werd er niet wild van. Er zat weinig pit in. Niet dat ik een racebak zoek, maar het viel me op dat deze wel erg soft en traag reageerden.
1.4T is geen uitmuntend blok, het is een prima blok maar meer ook niet. Zeker gezien de Astra niet de lichtste is maakt het geen vlotte auto van de Astra.

De 1.0 EcoBoost van Ford schijnt vrij goed te zijn, die vind je vooral in Focus'en in Fiesta's (in dit budget voornamelijk in Fiesta's. Vrij recente modellen zijn daar ook van te vinden.

Geen ervaring mee trouwens, enkel met de 1.4TDCi (68pk) maar die wil je echt niet :X :p

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Overweeg vooral de Mazda 3. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over wel of niet problemen met het blok. Die zijn er namelijk niet.
Het enige serieuze probleem betreft bij de Mazda 3 roest, maar dat is alleen voor de generatie 2003-2008.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:55:
[...]

De 1.0 EcoBoost van Ford schijnt vrij goed te zijn, die vind je vooral in Focus'en in Fiesta's
Dat valt nog wel tegen. De 1.0 EcoBoost kent problemen met de turbo's, koeling (retourslang gaat kapot bij de Focus, is een modificatie voor die de Fiesta standaard al heeft), pakkingen en kettingspanners. Niet echt heel erg super als je het mij vraagt :p

Nee, merp!

• MK_
  • Niet online

MK_

PauseBreak schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Dat valt nog wel tegen. De 1.0 EcoBoost kent problemen met de turbo's, koeling (retourslang gaat kapot bij de Focus, is een modificatie voor die de Fiesta standaard al heeft), pakkingen en kettingspanners. Niet echt heel erg super als je het mij vraagt :p
Nou ik hoor iedereen heel lovend over die dingen, onterecht dus :P

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:11:
[...]

Nou ik hoor iedereen heel lovend over die dingen, onterecht dus :P
Mja, kweenie. Ford lost alles wel netjes onder garantie op en veel zaken zul je niet snel last van hebben als je niet veel vraagt van je motor en dan wordt zo'n modificatie tijdens een beurt doorgevoerd en merk je er dus helemaal niks van. Staat namelijk niet eens op de bon.
Verder wel fijne motoren om mee te rijden hoor, maar het is wel handig om je er bewust van te zijn dat het Ford-motoren zijn en dat zijn doorgaans niet de sterkste, meest probleemloze dingen die er zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 02-02-2017 17:16 ]

Nee, merp!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
PauseBreak schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Het kapot gaan van turbo, koeling heeft alleen te maken als je te zwaar wil trekken met een aanhanger of iets dergelijks. Als je daar rekening mee houdt valt dat probleem al af.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

vinpower schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:16:
[...]

Het kapot gaan van turbo, koeling heeft alleen te maken als je te zwaar wil trekken met een aanhanger of iets dergelijks. Als je daar rekening mee houdt valt dat probleem al af.
Treedt ook op bij het regelmatig of langdurig (bijv. vakantierit naar Italië) trekken van zaken die vallen binnen het maximaal trekvermogen van de auto. Gewoon verkeerde zuinigheid geweest.

Nee, merp!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De Astra J zou ik met elke benzineblok voor uitkijken. Ik heb twee vrienden gehad, die heel veel kosten aan de J hebben gehad, en erg blij waren dat ze hem van de hand konden doen.

Over de 1.0 Ford driecilinder hoor ik veel positieve verhalen. Zowel bij de Focus als de Fiesta. Maar de Fiesta is er niet in station en net als de mazda2 wat klein. De Mazda 3 en Focus hebben sterke repuaties.

Hybrides zou ik zelf ook niet doen omdat ze vanaf dit jaar geen 125kg mrb korting meer krijgen, aan de andere kant blijft onderhoud wel vaak iets goedkoper door minder slijtage.

Welke auto ideaal is ligt ook aan hoeveel kosten voor het autorijden je wilt betalen. Een B segment auto is als het geen station is heeft vaak net te weinig ruimte voor de kinderwagen met wielen.

Groter = comfortabeler bij auto's, maar ook meer kosten aan onderhoud, verzekering en wegenbelasting.

| live and give like no one else |

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:25
Als ik mag adviseren.
Blijf bij een echte japanner. Dus toyota, Honda ,Subaru. Die maken auto's waar je jaren lang plezier van zult hebben.
Zelf hebben we afgelopen maand 3 Toyota Auris Hybrid aangeschaft. Waarom?
Veel uitrusting. Verbruik van 1 op 20 en techniek dat zich goed bewezen heeft. Bijvoorbeeld de 1.8 levert 99 pk. Die doet dus werkelijk niks. Waardoor je ze dan ook ziet met km standen boven de 5 ton zonder problemen.
Daarbij zijn ze zeer goed uitgerust en rijden ze zeer fijn ( beter dan mijn rijk uitgeruste Skoda Octavia(lease van de baas) van een jaar oud).

Men zegt wel eens dat onderdelen duurder zijn van deze auto's. Kan zijn maar in de jaren heb ik meerdere Japanners gehad met km stand boven de 3 ton zonder defecten. Uiteraard wel slijt delen.
Maar ik zeg vooral lees reviews van mensen die de auto's hebben. Je zal zien dat van bijvoorbeeld een Auris. Niemand negatief is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

roundlet schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:43:
Als ik mag adviseren.
Blijf bij een echte japanner. Dus toyota, Honda ,Subaru. Die maken auto's waar je jaren lang plezier van zult hebben.
Zelf hebben we afgelopen maand 3 Toyota Auris Hybrid aangeschaft. Waarom?
Veel uitrusting. Verbruik van 1 op 20 en techniek dat zich goed bewezen heeft. Bijvoorbeeld de 1.8 levert 99 pk. Die doet dus werkelijk niks. Waardoor je ze dan ook ziet met km standen boven de 5 ton zonder problemen.
Daarbij zijn ze zeer goed uitgerust en rijden ze zeer fijn ( beter dan mijn rijk uitgeruste Skoda Octavia(lease van de baas) van een jaar oud).

Men zegt wel eens dat onderdelen duurder zijn van deze auto's. Kan zijn maar in de jaren heb ik meerdere Japanners gehad met km stand boven de 3 ton zonder defecten. Uiteraard wel slijt delen.
Maar ik zeg vooral lees reviews van mensen die de auto's hebben. Je zal zien dat van bijvoorbeeld een Auris. Niemand negatief is.
Ik rij zelf een Subaru met ruim 250k op de teller en buiten de zaken als koppeling etc blijft dat blok maar gaan en gaan. Maar wat ik me dan afvraag, al die lieve kleine motoren, hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee? Ze persen 120-160pk uit een 1.0 of 1.2, hoeveel kan zo'n blok hebben als die 1000-1200 kilo moet trekken? Halen die uberhaubt ooit de 200k?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Officiële dealers die ook occassions verkopen ja :P

Bij ons liggen meerdere merkdealers bij elkaar, daarom wordt dat een autoboulevard genoemd. Daar staan dus veel auto's van veel merken. Misschien is zoiets ook in de buurt van jou te vinden.
Kijk vooral naar auto's van het "verkeerde" merk bij die dealers! Zo was onze Auris heel erg goedkoop omdat hij bij een Volkswagen dealer/garage stond (was een inruil).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:25
SinergyX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:44:
[...]

Ik rij zelf een Subaru met ruim 250k op de teller en buiten de zaken als koppeling etc blijft dat blok maar gaan en gaan. Maar wat ik me dan afvraag, al die lieve kleine motoren, hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee? Ze persen 120-160pk uit een 1.0 of 1.2, hoeveel kan zo'n blok hebben als die 1000-1200 kilo moet trekken? Halen die uberhaubt ooit de 200k?
Dat bedoel ik. Japanners blijven nog vast houden aan de grotere motoren. IPV die tubro blokjes met geen inhoud. Die moeten veel harder presteren en hebben daardoor meer slijtage. Maar we gaan het zien in de toekomst.

• RodeStabilo
  • Niet online
roundlet schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:52:
Dat bedoel ik. Japanners blijven nog vast houden aan de grotere motoren.
Das natuurlijk ook niet waar. Ik heb de eerste de beste toyota (auris, dus gewoon een kleine middenklasser) bekeken en daar kan je ook gewoon een 1.2'tje kopen. En de meeste mensen kiezen daar ook gewoon voor.

En dan heb ik het nog niet eens over de Yaris gehad waar alleen een 1.0 mogelijk is.

[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 03-02-2017 10:58 ]

• Wren
  • Nu online
Nuttige info!

Ik ben wel gevoelig voor een leuk design en iets wat er een beetje modern uitziet, maar autotechnisch ben ik niet (daar heb ik zwagers voor) dus het is goed te weten over eventuele bekende problemen met de motorblokken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goedemorgen allen,

Bij voorbaat dank!
Vergeet niet dan de 2013 Yaris een stuk groter is als de 2001-2003
Vergelijk 2002 met 2013

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-02-2017 12:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Als je nu een Yaris hebt, je bent er zeer tevreden over en je wil groter. Dan lijkt mij een logische stap om naar een Auris te kijken.

• Wren
  • Nu online
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:20:
Als je nu een Yaris hebt, je bent er zeer tevreden over en je wil groter. Dan lijkt mij een logische stap om naar een Auris te kijken.
en nieuwer

• MK_
  • Niet online

MK_

Zo'n super slechte koop zul je niet maken, als auto's echt rampzalig slecht zijn zou het overal in de krantenkoppen staan.

Zeker als je niet al te veel rijdt en je auto goed onderhoudt (en daarmee bedoel ik volgens de onderhoudsintervallen en bij een dealer/erkende garage, niet de eerste de beste de beunhaas) zijn veel auto's betrouwbaar.

Het beste lijkt me om gewoon eens te gaan kijken bij verschillende dealers. Maak een lijstje van auto's die bevallen, van auto's die niet bevallen. Schrijf ook op waarom ze juist bevallen. Als je je zinnen hebt gezet op bepaalde typen auto's, kan je daar uitgebreider op in gaan en zoeken naar technische aandachtspunten. Als er dan nog overblijven, zou ik een afweging maken tussen de dagelijkse/maandelijkse kosten.

Bij het overgaan op een aankoop is de tip van Wailing_Banshee ook zeker een goed advies:
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:54:
[...]
Kijk vooral naar auto's van het "verkeerde" merk bij die dealers! Zo was onze Auris heel erg goedkoop omdat hij bij een Volkswagen dealer/garage stond (was een inruil).
Hier staan inderdaad vaak auto's waarvoor zij niet de doelgroep hebben, en daarom tegen lagere prijs snel van de auto af willen.

• Wren
  • Nu online
MK1998NL schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:42:
Zo'n super slechte koop zul je niet maken, als auto's echt rampzalig slecht zijn zou het overal in de krantenkoppen staan.

Zeker als je niet al te veel rijdt en je auto goed onderhoudt (en daarmee bedoel ik volgens de onderhoudsintervallen en bij een dealer/erkende garage, niet de eerste de beste de beunhaas) zijn veel auto's betrouwbaar.

Het beste lijkt me om gewoon eens te gaan kijken bij verschillende dealers. Maak een lijstje van auto's die bevallen, van auto's die niet bevallen. Schrijf ook op waarom ze juist bevallen. Als je je zinnen hebt gezet op bepaalde typen auto's, kan je daar uitgebreider op in gaan en zoeken naar technische aandachtspunten. Als er dan nog overblijven, zou ik een afweging maken tussen de dagelijkse/maandelijkse kosten.

Bij het overgaan op een aankoop is de tip van Wailing_Banshee ook zeker een goed advies:

[...]

Hier staan inderdaad vaak auto's waarvoor zij niet de doelgroep hebben, en daarom tegen lagere prijs snel van de auto af willen.
zeker, echt slechte auto's (als in: vallen meteen uit elkaar, exploderen etc) worden niet meer gemaakt. Ik ga de komende weekenden inderdaad even langs de autodealers. Ik heb alleen instant een hekel aan opdringerige verkopers, of dat nu bij meubelzaken zijn of kledingzaken. En autodealers hebben daarin nogal een reputatie dus maar even inhouden :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Wren schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:51:
[...]

zeker, echt slechte auto's (als in: vallen meteen uit elkaar, exploderen etc) worden niet meer gemaakt. Ik ga de komende weekenden inderdaad even langs de autodealers. Ik heb alleen instant een hekel aan opdringerige verkopers, of dat nu bij meubelzaken zijn of kledingzaken. En autodealers hebben daarin nogal een reputatie dus maar even inhouden :)
Klopt, die heb je altijd.

Recent zijn we ook verschillende auto's gaan bekijken voor mijn ouders, en bij elke showroom komt direct een verkoper op je af.

Gewoon eerlijk tegen de verkoper zeggen dat je bent aan het oriënteren en dat je met vragen bij ze meldt, dan gaan ze meestal gewoon weg :)

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 23:09

EektheMan

DPC

Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een nieuwe auto, maar zit met de keuze toch nog te twijfelen door oa de tweedehandsmarkt. Volgens mij is er in NL en zeker in BE (vooral door subsidies) een daling te zien van Dieselmotoren. Hybride maakt een opmars door, maar geen idee of die tractie krijgt of niet. Daarnaast heb ik op mijn lijstje grote en kleine auto's staan. Is de beweging in NL/BE niet naar klein?

Mijn vraag is hoe zit het met de tweedehands markt over een jaar of 4? Willen mensen dan echt een Hybride hebben en is Diesel onverkoopbaar? Maakt de grootte uit en het merk? Wat zijn echt waardevaste merken?

Mocht het interessant zijn heb ik mijn kanshebbers lijstje bijgevoegd. Zullen er vast een aantal afvallen omdat ik neig naar echt 4WD capabele auto's ipv AWD bonus voor veiligheid of rijgedrag.

Nissan X_TRAIL
Jeep Renegade Trailhawk
Jeep Discovery 3.0
Toyota RAV4
Toyota LC150/Prado
Mazda  CX9
VW Tiguan 2016
VW Tiguan 2017
VW Touareg
Mitsubishi Pajero Sport
Subaru Forester
Suzuki Grand Vitara
Skoda Kodiaq
Volvo XC60

@hieronder: Da's een goede tip! Vooral er nog altijd voor de zwaardere auto's een Euro 5 motor wordt aangeboden. Op langere termijn kan dat dus in de papieren gaan lopen. 20 Euro p/m is niet heel veel, maar dit is natuurlijk slechts het begin en voor zwaardere auto's zal het gaan oplopen. Bah....

[ Voor 13% gewijzigd door EektheMan op 03-02-2017 21:19 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Hallo!
ik wil mij ook in de discussie mengen, aangezien mijn huidige auto morgen loop of sloop word

Vanaf 2019 gaat de wegenbelasting op Diesels met 15% omhoog als je geen roetfilter (affabriek) hebt
Zwaardere belasting auto's zonder roetfilter

Oude dieselauto's die meer fijnstof uitstoten dan een nieuw model, gaan meer betalen. Voor deze vervuilende diesels zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 met 15% omhoog (inclusief opcenten). Heeft u een vervuilende diesel? Dan heeft u dus een paar jaar de tijd om een schonere auto te kopen.

Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van € 225 per jaar. De verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op € 62 per jaar.
Bron

Hou hier wel rekening bij aanschaf, zeker bij zwaardere auto's, maar okok VW Golfjes kan dit nog wel eens oplopen

[ Voor 7% gewijzigd door Farm op 03-02-2017 17:47 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MK1998NL schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Klopt, die heb je altijd.

Recent zijn we ook verschillende auto's gaan bekijken voor mijn ouders, en bij elke showroom komt direct een verkoper op je af.
Ik vind dat zelf wel netjes. Even aangeven: ik ben beschikbaar. Beter dan door een winkel lopen waarbij je het idee hebt dat je niet bestaat...

• RodeStabilo
  • Niet online
EektheMan schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:12:
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een nieuwe auto, maar zit met de keuze toch nog te twijfelen door oa de tweedehandsmarkt.
Topic-kapen is niet echt heel erg netjes zeker gezien je naar een heel andere prijsklasse kijkt als de topicstarter.

• MK_
  • Niet online

MK_

Wailing_Banshee schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:45:
[...]
Ik vind dat zelf wel netjes. Even aangeven: ik ben beschikbaar. Beter dan door een winkel lopen waarbij je het idee hebt dat je niet bestaat...
Ik zeg ook niet dat het niet netjes is :) Het is inderdaad beter dan dat je niemand ziet rondlopen.

Maar soms blijven ze bij je hangen, en dat vind ik (persoonlijk) wel vervelend.

• EektheMan

EektheMan

DPC

RodeStabilo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:46:
[...]

Topic-kapen is niet echt heel erg netjes zeker gezien je naar een heel andere prijsklasse kijkt als de topicstarter.
Niet geheel handig zie ik nu idd. Weet niet waarom, maar dacht dat het een 'Groot Tweede hands' discussie topic was. Anderzijds, vraag ik niet om advies voor een auto, maar meer over de vervolgverkoop. Meteen een mooie tip eronder van Farm. Toch handig voor iedereen om in de overweging mee te nemen?

Mijn lijstje toevoegen doet idd neigen naar topic kaping. Ik deed het meer omdat er vaak anders alsnog vraag naar gedaan wordt. Maar zoals er ook boven staat: voor wie het interessant vindt en niet al mijn modellen wijken af van die voor de TS.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• RodeStabilo
  • Niet online
EektheMan schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Niet geheel handig zie ik nu idd. Weet niet waarom, maar dacht dat het een 'Groot Tweede hands' discussie topic was. Anderzijds, vraag ik niet om advies voor een auto, maar meer over de vervolgverkoop. Meteen een mooie tip eronder van Farm. Toch handig voor iedereen om in de overweging mee te nemen?

Mijn lijstje toevoegen doet idd neigen naar topic kaping. Ik deed het meer omdat er vaak anders alsnog vraag naar gedaan wordt. Maar zoals er ook boven staat: voor wie het interessant vindt en niet al mijn modellen wijken af van die voor de TS.
Welke van jouw auto's vallen in de categorie 10/11K waar topicstarter naar op zoek is dan? Maar het maakt niet uit. Je kaapt zijn topic om zelf een vraag te stellen. Zo sneeuwt de vraag van TS onder.

• Wren
  • Nu online
RodeStabilo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:27:
[...]

Welke van jouw auto's vallen in de categorie 10/11K waar topicstarter naar op zoek is dan? Maar het maakt niet uit. Je kaapt zijn topic om zelf een vraag te stellen. Zo sneeuwt de vraag van TS onder.
Het is hem/haar vergeven.

Ik heb dit weekend niet de tijd gehad om me er op te orienteren maar ik ga aankomend weekend of die daarna eens een rondje occassions doen bij officiële dealers.

• EektheMan

EektheMan

DPC

RodeStabilo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:27:
Ok, prima, meedenken mag niet meer tegenwoordig. Toch hoop in ieder geval dat de overweging om wel of geen diesel te nemen voor TS en anderen een bruikbare toevoeging is geweest bij het kiezen van een auto.
Wren schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:41:
[...]
Het is hem/haar vergeven.
Dank en nogmaals excuses, deze verwarring had ik niet verwacht.

• MicGlou
Wren schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Met alle regelgeving van tegenwoordig kan een fabrikant niet eens meer een slechte auto op de markt brengen (in Europa) al zouden ze willen :+

De verschillen zitten vooral in afwerking; gekozen materialen, toleranties etc... en rij-karakteristieken. Maar toch ook wel in de kleine technische gremlins en degelijkheid/stevigheid op de lange termijn. Zo zal je zien dat voornamelijk Europese merken op de lange termijn toch wat vaker kleine (elektronische) storingen zullen vertonen en na een bepaalde leeftijd eerder geneigd zijn wat te gaan rammelen wat betreft interieur e.d.... normaal gesproken nog niet eens met directe invloed op de betrouwbaarheid, maar wel veelal van invloed op het rijgenot. (geen mening, dergelijke opmerkingen vind je veel terug in de bekende autobladen e.d.)

Daarbij gelijk zeggende dat die verschillen tegenwoordig alweer een stuk kleiner zijn, de kwaliteit ligt een flink stuk dichter bijeen dan pakweg 10 jaar terug.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MicGlou schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Met alle regelgeving van tegenwoordig kan een fabrikant niet eens meer een slechte auto op de markt brengen (in Europa) al zouden ze willen :+

De verschillen zitten vooral in afwerking; gekozen materialen, toleranties etc... en rij-karakteristieken. Maar toch ook wel in de kleine technische gremlins en degelijkheid/stevigheid op de lange termijn. Zo zal je zien dat voornamelijk Europese merken op de lange termijn toch wat vaker kleine (elektronische) storingen zullen vertonen en na een bepaalde leeftijd eerder geneigd zijn wat te gaan rammelen wat betreft interieur e.d.... normaal gesproken nog niet eens met directe invloed op de betrouwbaarheid, maar wel veelal van invloed op het rijgenot. (geen mening, dergelijke opmerkingen vind je veel terug in de bekende autobladen e.d.)

Daarbij gelijk zeggende dat die verschillen tegenwoordig alweer een stuk kleiner zijn, de kwaliteit ligt een flink stuk dichter bijeen dan pakweg 10 jaar terug.
Ach rammelende Distributie kettingen, kapotte versnellingsbakken, turbo's, bizar hoog olieverbruik en Lagerschade door een verstopt roetfilter is allemaal in de categorie kleine problemen schijnbaar.

Ben ik blij dat mijn auto alleen maar minuscule problemen heeft.

• MK_
  • Niet online

MK_

GoldenSample schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:57:
[...]

Ach rammelende Distributie kettingen, kapotte versnellingsbakken, turbo's, bizar hoog olieverbruik en Lagerschade door een verstopt roetfilter is allemaal in de categorie kleine problemen schijnbaar.

Ben ik blij dat mijn auto alleen maar minuscule problemen heeft.
We hebben het hier over meerdere merken, niet enkel VW.

/me Rent

Maar ff serieus, het is niet dat elke auto een waslijst heeft met problemen :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MK1998NL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:25:
[...]

We hebben het hier over meerdere merken, niet enkel VW.

/me Rent

Maar ff serieus, het is niet dat elke auto een waslijst heeft met problemen :)
Niet elke maar er zijn zat auto's waar je flink op leeg kan lopen. Of iig erg dure problemen kan hebben die je met een andere auto niet hebt.

Was het alleen maar VAG. De 2.2 diesels van Toyota zijn bijvoorbeeld ook gewoon slecht. Oudere 1.6HDI van PISA/BMW/Ford ook op het moment dat er in het verleden te lang met dezelfde olie gereden heeft (Anders niet zo). BMW N47 4cilinder diesels, ook slecht. Mazda 2tjes (of Fiestas) op LPG, ramp. GM & afgeleiden is het oppassen voor black sludge met enkele blokken, sommige versnellingsbakken draaien in de soep van bijvoorbeeld de IPV Astra's. Synchronisatie van de 3de bakken achter oa de 4G63 blokken by Mitsubishi gaat naar de tering. Daewoo/Chevy 3 cilinder blokjes.. waardeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 06-02-2017 19:54 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

GoldenSample schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:53:
[...]

Niet elke maar er zijn zat auto's waar je flink op leeg kan lopen. Of iig erg dure problemen kan hebben die je met een andere auto niet hebt.

Was het alleen maar VAG. De 2.2 diesels van Toyota zijn bijvoorbeeld ook gewoon slecht. Oudere 1.6HDI van PISA/BMW/Ford ook op het moment dat er in het verleden te lang met dezelfde olie gereden heeft (Anders niet zo). BMW N47 4cilinder diesels, ook slecht. Mazda 2tjes (of Fiestas) op LPG, ramp. GM & afgeleiden is het oppassen voor black sludge met enkele blokken, sommige versnellingsbakken draaien in de soep van bijvoorbeeld de IPV Astra's. Synchronisatie van de 3de bakken achter oa de 4G63 blokken by Mitsubishi gaat naar de tering. Daewoo/Chevy 3 cilinder blokjes.. waardeloos.
De problemen die jij noemde kwamen veel voor bij VAG (1.4TSI, DSG/S-Tronic...) ;)

Maar goed, de diesels hebben al geen betrekking voor de TS, net als de 3 cilinder Daewoo blokjes en de 4G63. LPG Mazda2 is al voor gewaarschuwd, net als de M32 bak in een Astra (tot 2014).

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MK1998NL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:17:
[...]

De problemen die jij noemde kwamen veel voor bij VAG (1.4TSI, DSG/S-Tronic...) ;)

Maar goed, de diesels hebben al geen betrekking voor de TS, net als de 3 cilinder Daewoo blokjes en de 4G63. LPG Mazda2 is al voor gewaarschuwd, net als de M32 bak in een Astra (tot 2014).
De 'slechte' auto's bestaan niet dan? En bijvoorbeeld. Z'n exeo de motor tja.. hangt t er maar net vanaf
Pagina: 1