[Home Cinema] Pioneer HTP-072 i.c.m. Horizon Box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 12:41
Goedemorgen tweakers,

Volgende vraag;

Gisteren heb ik een Home Cinema set gekocht (Pioneer HTP-072). Alles aangesloten, speakers en alles is goed gegaan. Nu heb ik 1 probleem in combinatie met mijn Horizon Box van Ziggo. Ik krijg wel het geluid door van bijvoorbeeld NPO1, maar mijn beeld van de tv gaat flikkeren en pakt het signaal niet op.

Het is als volgt aangesloten:

De receiver van de Pioneer set is met HDMI out naar de TV bekabeld. Vervolgens is via HDMI in op de Pioneer set de Horizon Box aangesloten. Als ik hem dan op de juiste input zet, krijg ik wel geluid, geen beeld. Denk ik te simpel, of is er meer nodig dan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Horizon Box
- Pioneer HTP-072
- Lenovo notebook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Horizon Box vervangen door laptop met HDMI, dit werkt! :9

Beste antwoord (via AFCAjax op 03-02-2017 06:35)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Digitale decoders en receivers blijven een issue. Soms kan een andere HDMI kabel helpen, soms blijft het altijd gedoe. Daarom dat velen de - in dit geval - Horizon Box rechtstreeks op de TV aansluiten en de audio apart aanbieden. In het menu van een beetje decoder kan je wel aangeven dat beeld en geluid apart verstuurd moeten worden. Of er wordt default beeld en geluid over HDMI gestuurd en geluid over optisch waardoor je dan het geluid via de TV op mute zou moeten zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Nu heb ik nog wat uitgezocht;

De receiver heeft een optische poort, net als de Horizon box. Kan ik de video (HDMI) rechtstreeks naar de TV laten lopen, en het geluid via de optische poort van de Horizon box naar de receiver?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Digitale decoders en receivers blijven een issue. Soms kan een andere HDMI kabel helpen, soms blijft het altijd gedoe. Daarom dat velen de - in dit geval - Horizon Box rechtstreeks op de TV aansluiten en de audio apart aanbieden. In het menu van een beetje decoder kan je wel aangeven dat beeld en geluid apart verstuurd moeten worden. Of er wordt default beeld en geluid over HDMI gestuurd en geluid over optisch waardoor je dan het geluid via de TV op mute zou moeten zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
FeaR schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:03:
Goedemiddag,

Als ik het goed begrijp kan ik dus door middel van een optische s/pdif kabel het volgende schema maken:

Horizon box --> TV met HDMI voor het beeld
Horizon box --> Receiver met s/pdif voor het geluid

Het schijnt in de Horizon box mogelijk te zijn om s/pdif in te stellen als geluid.. Fingers crossed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Goedemorgen! Schema als hier boven werkt :)

Opgelost.