Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:11
Ik zoek een?
Android telefoon. Maximaal 5,3 inch scherm (groter dan dit werkt niet fijn voor mij), toestel moet vooral erg goede foto's maken en liefst ook 4K kunnen filmen. Goede accuduur is ook redelijk belangrijk voor me.

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Apparaat wordt vooral gebruikt voor beetje browsen, navigatie en maken van foto's en video's.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar de LG Nexus 5X maar deze schijnt een bootloop probleem te hebben. De Sony Xperia M5 leek me wel interessant maar sta open voor suggesties. Misschien is een toestel met optische stabilisatie beter?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoor graag of jullie tips/evaringen hebben die jullie willen delen.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29
Ik houd deze even in de gaten, zoek zelf ook een toestel met Android, max 5 inch scherm en maximaal 300 euro. Ik vond zelf de OnePlus X mooi, maar volgens de Tweakers review is de camera daarvan niet zo goed.

Verder heb ik nog niet kunnen zoeken naar een toestel binnen deze eisen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De Sony Xperia M5 heeft hele lage specificaties voor de prijs die je ervoor betaald, verder heeft die nog steeds Android 5.0, terwijl 7.1 inmiddels al enige tijd uit is. Zou dat toestel dus overslaan.

De OnePlus X die hierboven genoemd wordt, wordt niet meer verkocht. Dus die valt ook af.

Normaal gesproken zou ik je in deze prijsklasse de Lenovo P2 aanraden, maar die heeft niet zo'n hele goede camera en het scherm is te groot: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur.

Met dat formaat en prijsklasse denk ik ook aan de Wileyfox Swift 2X. Deze heeft dezelfde camera als de Swift 2, in deze review wordt wat gezegd over de camera.

Helaas is een echt goede camera lastig in jou prijsklasse.

• JackPoint
rens-br schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:49:
De Sony Xperia M5 heeft hele lage specificaties voor de prijs die je ervoor betaald, verder heeft die nog steeds Android 5.0, terwijl 7.1 inmiddels al enige tijd uit is. Zou dat toestel dus overslaan.

De OnePlus X die hierboven genoemd wordt, wordt niet meer verkocht. Dus die valt ook af.

Normaal gesproken zou ik je in deze prijsklasse de Lenovo P2 aanraden, maar die heeft niet zo'n hele goede camera en het scherm is te groot: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur.

Met dat formaat en prijsklasse denk ik ook aan de Wileyfox Swift 2X. Deze heeft dezelfde camera als de Swift 2, in deze review wordt wat gezegd over de camera.

Helaas is een echt goede camera lastig in jou prijsklasse.
De OnePlus X lijkt nog te koop via de website.

Die Wileyfox Swift 2X heb ik ook naar gekeken, die lijkt mij redelijk voor z'n prijs. En wat je zegt, een goede camera in deze prijsklasse lijkt lastig.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

JackPoint schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
[...]
De OnePlus X lijkt nog te koop via de website.
Ze bieden het toestel inderdaad nog wel aan, maar het is al maanden out-of-stock. Verder zijn er voor die prijs inmiddels wat betere toestellen te verkrijgen. Zeker ook omdat de OPX geen update naar Nougat meer krijgt, vanwege de Snapdragon 801 SOC.

• JackPoint
rens-br schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Ze bieden het toestel inderdaad nog wel aan, maar het is al maanden out-of-stock. Verder zijn er voor die prijs inmiddels wat betere toestellen te verkrijgen. Zeker ook omdat de OPX geen update naar Nougat meer krijgt, vanwege de Snapdragon 801 SOC.
Als je die via via nog kunt krijgen zou ik daar voor gaan ipv de Wileyfox Swift 2X. De camera is wat minder (13MP tegen over 16MP) maar de schermresolutie en cpu zijn een stuk beter.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

FCG

• sawmire
Ik zal eens kijken waar ik deze kan vinden. Zolang ik importkosten kan verzekeren is het een goede optie denk ik...

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
JackPoint schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Als je die via via nog kunt krijgen zou ik daar voor gaan ipv de Wileyfox Swift 2X. De camera is wat minder (13MP tegen over 16MP) maar de schermresolutie en cpu zijn een stuk beter.
Dat ie meer MP heeft zegt niet dat het een betere camera is ;), zo heeft de S7 een 12MP camera en die is op het moment (1 van de) beste die je kunt krijgen.

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:57
De Honor 6X maakt gebruik van een dubbele camera voor €250:
https://store.hihonor.com/us/honor-6x

Qua schermformaat nét iets buiten je aangegeven grootte maar dat wordt eventueel nog opgevangen door kleinere bezels dan je gewend bent. Ze adverteren zelf met een 2-day battery life, maar dat hangt verder natuurlijk helemaal van je eigen gebruik af.

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
De Sony Xperia X compact? Kost rond de 400e (op dit moment vanaf 407e bij Belsimpel), maar zit een cashback actie op van 100e (actie loopt tot 5 februari). Heeft een camera van 23MP, vingerafdrukscanner, Micro-sd slot en krijgt of draait al op Nougat (zie https://www.droidapp.nl/n...oid-7-0-nougat-nederland/). Is wel "maar" 4.6 inch en kan volgens mij niet filmen in 4K.

Cashback actie: https://www.belsimpel.nl/...-je-sony-xperia-x-compact

Edit: Hier wat reviews:

reviews: Sony Xperia X Compact: lekker klein dikkerdje verliest wat glans
https://www.androidplanet...-xperia-x-compact-review/
https://www.allaboutphone...-xperia-x-compact-review/

[ Voor 25% gewijzigd door -gekko- op 02-02-2017 17:22 ]

• sawmire
Hmm, ik zat te kijken naar de Xiaomi Mi5 maar kan deze niet toevoegen aan de shopping cart op deze webshop:

https://www.ibuygou.com/p...r-flip-case03mm-8708.html

Dit schijnt een van de weinige shops te zijn met de import tax insurance...

• rens-br
  • Nu online

rens-br

sawmire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:19:
Hmm, ik zat te kijken naar de Xiaomi Mi5 maar kan deze niet toevoegen aan de shopping cart op deze webshop:
Dat gaat hier perfect. Krijg je een foutmelding te zien of wat gaat er mis? Welke browser?

Ik gebruik zelf Chrome.

• sawmire
Het werkt hier nu ook weer. Gebruikte Chrome maar een vriend van me had hetzelfde probleem gisteren. Nu alleen nog uitvogelen waarom ik geen coupon codes toe kan voegen... Lang leve het chinese webdesign ;)

• JackPoint
Ik heb een Nexus 5X gekocht. 5.2 inch, iets boven budget (330) en een goede camera. Ik weet niet uit mn hoofd of hij 4K kan filmen. Nadeel van dit toestel is dat het maar 2GB ram heeft, maar mijn vrouw is geen power user.

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb zelf de Wileyfox Swift 2X erg fijn toestel, alleen hij voldoet niet aan je eis dat er in 4K gefilmd kan worden. Batterij is echt super!

[ Voor 9% gewijzigd door Redney op 03-02-2017 15:17 ]

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:55
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi5-32gb

Heb je meteen een prijsvergelijker. Met een beetje mazzel ben je dan voor 230 euro klaar inclusief verzendkosten. Is denk ik verreweg het toestel met de beste camera voor je budget. In sommige gevallen zelfs beter dan een Samsung Galaxy S6.

[ Voor 52% gewijzigd door Mother_lepard op 06-02-2017 10:19 ]

• sawmire
Bedankt!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52
Mother_lepard schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:17:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi5-32gb

Heb je meteen een prijsvergelijker. Met een beetje mazzel ben je dan voor 230 euro klaar inclusief verzendkosten. Is denk ik verreweg het toestel met de beste camera voor je budget. In sommige gevallen zelfs beter dan een Samsung Galaxy S6.
Let er wel op dat dit toestel beperkte 4G heeft in NL. KPN / Vodafone / Tele2 maken gebruik van de 800 MHz band voor 4G

• sawmire
Murrays schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Let er wel op dat dit toestel beperkte 4G heeft in NL. KPN / Vodafone / Tele2 maken gebruik van de 800 MHz band voor 4G
Ik heb zelf geen mobiel internet, maar toch bedankt voor de heads-up. Ik zit nu te kijken naar dit toestel en de veel goedkopere (maar ook met mindere specs) Lenovo Zuk 2.

• sawmire
Uiteindelijk besloten om de ZTE Nubia Z11 Mini S aan te schaffen.
Apparaat heeft redelijk goede specs en de reviews zijn erg positief.

Zag hem in een aanbieding en heb hem voor 275$ kunnen bestellen (met importkostenverzekering).
Pagina: 1