Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Miniatuur Retro 486 PCs

Pagina: 1
Acties:

• Barryke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02:39
Door opruiming bij werkgever kwam dit boven water:
Tientallen oude (en vooral hele kleine) x86 computers!

Nadat bleek dat er wel interesse was heb ik heb deze in zo volledig mogelijke sets opgedeeld, en ik zette ik ze te koop op tweakers. Op het moederbord zitten geen grote lompe connectoren, daarvoor zijn kabels nodig. Best leuk speelgoed, een echte 486 maar werkt op 5V en kan booten vanaf een CF kaart... een 486 met SSD dus! :9

Advantech PCM-3346L-00A2
Deze miniatuur PC's van industriele kwaliteit waren ooit bedoeld om iets via RS232 aan te sturen. Ze zijn maar 96x90mm groot en werken op een 5V voeding via een mini-molex connector net zoals een FFD drive. Het verbruik van de bordjes is erg laag. Ik heb het zelf nog niet getest maar ze schijnen ideaal te zijn om oude games te spelen op FreeDOS.

Je kan er naast de CF ook nog IDE HDDs en FFD op aansluiten.
Specificaties; http://support.elmark.com.pl/advantech/pdf/PCM-3346ds.pdf

Deze thread is opgedragen aan de tweakers met deze PC, een handige plaats om info uit te wisselen.

Barryke wijzigde deze reactie 02-02-2017 01:43 (13%)
Reden: foto

Error 304: Please hit any user to continue.

• Barryke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02:39
Tips / knowledge base

Barryke wijzigde deze reactie 02-02-2017 01:39 (20%)

Error 304: Please hit any user to continue.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True