Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kun je bestanden delen met meerdere routers/modems?

Pagina: 1
Acties:

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Beste Tweakers,

Dit is mijn thuisnetwerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CA33idJ1YC5WJvh44O1Tsj9M/full.png

Mijn probleem:

Ik wil via mijn desktop pc bestanden delen met de TV (films dus), het lukt nu alleen via de laptop gezien deze op dezelfde router is aangesloten als de TV's.

Wat kan ik hier het beste doen?

Alvast bedankt.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kort antwoord: Het beste is om je Desktop-pc achter de D-link router te zetten.

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 21:05
Waarschijnlijk heb je momenteel 2 apparaten die routeren. Namelijk je KPN modem (router) en je DLink router.
(zit de kabel vanaf je KPN router in de WAN poort van je DLink router?)

Het onderstaande verhaal gaat er van uit dat dit het geval is:

Je Desktop PC kan communiceren met alles wat in het netwerk van je KPN router zit. Maar niet met de apparaten die in je DLink router zitten.
De apparaten in je DLink router kunnen met elkaar communiceren, maar niet met de apparaten in je KPN router.

Je kan meerdere dingen doen. De 2 eenvoudigste oplossingen:
- Je desktop pc aansluiten op de Dlink router ipv de KPN router
- De DLink router in bridge modus zetten. Deze zal dan al het verkeer doorsturen naar de KPN router en deze het laten afhandelen. Dan zullen alle apparaten in 1 netwerk zitten. Je zal de kabel dan wel even uit de WAN poort moeten halen en in een LAN poort van de DLink router moeten doen.

• FreakerTweaker
DorisJerks schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 02:13:
Waarschijnlijk heb je momenteel 2 apparaten die routeren. Namelijk je KPN modem (router) en je DLink router.
(zit de kabel vanaf je KPN router in de WAN poort van je DLink router?)

Het onderstaande verhaal gaat er van uit dat dit het geval is:

Je Desktop PC kan communiceren met alles wat in het netwerk van je KPN router zit. Maar niet met de apparaten die in je DLink router zitten.
De apparaten in je DLink router kunnen met elkaar communiceren, maar niet met de apparaten in je KPN router.

Je kan meerdere dingen doen. De 2 eenvoudigste oplossingen:
- Je desktop pc aansluiten op de Dlink router ipv de KPN router
- De DLink router in bridge modus zetten. Deze zal dan al het verkeer doorsturen naar de KPN router en deze het laten afhandelen. Dan zullen alle apparaten in 1 netwerk zitten. Je zal de kabel dan wel even uit de WAN poort moeten halen en in een LAN poort van de DLink router moeten doen.
Dank voor je reactie. Er lopen twee kabels via loze leidingen apart, eentje naar pc en eentje naar dlink router. De router en pc zitten in twee uiterste hoeken van de woonkamer. Heb niet voor niks de kabels door de muren heen getrokken.

Heeft dat bridgen negatieve effecten op netwerk performance? Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 21:05
Als je KPN router een recent type is dan zal het geen merkbare invloed hebben op de performance. Wifi kun je nog gewoon via de DLink laten lopen, dus voor het bereik zal het geen verschil maken.

Ik heb zelf geen DLink apparatuur dus ik kan je niet exact vertellen hoe, maar google even op je router met toevoeging "as acces point" en je vind gegarandeerd een handleiding. Over het algemeen is dit erg eenvoudig te doen.
Een veel voorkomende fout is dat mensen de router wel software matig opnieuw instellen maar daarna vergeten de lan kabel in een lan poort te steken ipv de wan poort bij de DLink router.

Als het niet helemaal duidelijk is dan geef even aan welke routers je exact hebt van KPN en Dlink, maakt het ietsje makkelijker ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 15:57
Zover ik het weel is een access point mode standaard aanwezig in de d-link. Even aanloggen op de webpage en omzetten :)

Kabel van het modem in een gewone LAN poort zetten en van de WAN poort afblijven.

• FreakerTweaker
Maar blijft mijn bekabelde tv (zie schema) op deze manier wel functioneren? Wil het liefst alles bekabeld namelijk. Alleen WiFi indien noodzakelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FreakerTweaker schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:07:
Maar blijft mijn bekabelde tv (zie schema) op deze manier wel functioneren? Wil het liefst alles bekabeld namelijk. Alleen WiFi indien noodzakelijk.
Waarom zou het niet meer functioneren? Alles achter de D-Link kan nog steeds met elkaar communiceren, enig verschil is dat je ook kunt communiceren met alle andere apparaten achter de KPN modem.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1