Aankoopadvies replica Accu v. boormachine Yanec vs 123accu,v

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 11:39
Ik heb een bosch accu schroef/boor machine van 12V, PSR 12 VE-2. De 2 bijgeleverde Ni-Cd accu's zijn helaas overleden. De accu's oplader de bosch Al1411DV kan Ni-MH en Ni-Cd opladen, de Li-ion is geen optie voor deze machine.
Nu ben ik fan van 123inkt etc.... en stuitte op 132accu, deze verkoopt, voor de accu type: 2 607 335 274 een aantal accu's modellen, ik kan alleen weinig ervaringen vinden wb deze accu's.
Dit betreft een 2100mAh voor 39,50 euro.

Ik heb ook het volgende gevonden deze zag ik in eerste instantie goed zitten vanwege het aantal reviews op deze site replacedirect.nl over het merk Yanec accu's (ook verkopen ze inkt patronen) deze Yanec is er in 2 versies, ik ga dan voor de Yanec Ni-Mh 2200mAh a 36,- euro (deze dan ipv Ni Cd.

Welk (replica) merk accu zouden jullie nemen, of heeft iemand ervaring met 1 of ander als vervanging voor zijn accu schroef/boormachine? Dit kunnen natuurlijk ook ander merken boormachines zijn zoals makita, dewalt, b&d, milwaukee etc.. ook voor die merken zijn der replica's in de handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:04
Over het algemeen mag je aannemen dat wanneer je accu's overleden zijn de technische levensduur van je machine ook wel voorbij is. Een nieuwe machine met accu's lijkt mij een betere optie dan replica's voor een verouderde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04
Voor boormachines geen ervaring mee, maar voor laptops al een keer of 3 een Yanec accu gekocht en dat beviel prima. Meer capaciteit dan de fabrieksaccu, batterijduur was prima en de batterij indicator in Windows klopte ook netjes. Voor een laptop zou ik zonder twijfelen weer een Yanec durven te kopen.

ReplaceDirect moet je dit topic even in de gaten houden: Meld hier uw kortingscodes/coupons komen geregeld kortingscodes van ReplaceDirect voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Het vervangen van accus van oudere apparaten is prijzig. Je zou kunnen overwegen om in de aanbieding een nieuwe te kopen voor een paar tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 13:51

Croga

The Unreasonable Man

De Rikster schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:06:
Over het algemeen mag je aannemen dat wanneer je accu's overleden zijn de technische levensduur van je machine ook wel voorbij is. Een nieuwe machine met accu's lijkt mij een betere optie dan replica's voor een verouderde machine.
Waar haal je dat vandaan?

Ik heb hier een 10 jaar oude modulaire accu schroef/boor machine staan die technisch nog perfect in orde is. De originele accu was na 3 jaar helemaal op. De vervangende Yanec gaat nu al 7 jaar zonder problemen door.

Had ik, naar jouw mening, dan al 3 keer een nieuwe moeten kopen?
Datazor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:35:
Het vervangen van accus van oudere apparaten is prijzig. Je zou kunnen overwegen om in de aanbieding een nieuwe te kopen voor een paar tientjes meer.
Waarom zou je voor een paar tientjes meer een nieuwe kopen, die inferieur is aan de replica accus?

Volgens mij is het net als met printers; aan de accus van die dingen wordt meer geld verdient dan aan het apparaat zelf dus dan maar niet teveel moeite in die accu steken....

TS; zoals gemeld zit er in de mijne een replacedirect accu die veel beter presteerd dan de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Ik heb beide merken wel eens gebruikt voor boormachines. Werken beide prima. Een mooie goedkope manier om de apparaten weer nieuw leven in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:04
Jarenlange ervaring in het werken met professioneel gereedschap.
Ik heb hier een 10 jaar oude modulaire accu schroef/boor machine staan die technisch nog perfect in orde is. De originele accu was na 3 jaar helemaal op. De vervangende Yanec gaat nu al 7 jaar zonder problemen door.
Technisch verouderd, relatief hoog gewicht, gedateerde accu's, slechtere verhouding vermogen/capaciteit dan een moderne.
Had ik, naar jouw mening, dan al 3 keer een nieuwe moeten kopen?
Nee, netter met je accu's om moeten gaan :+ Als je accu's na 3 jaar dood zijn doe je iets niet goed. Maar 10 jaar is een mooie leeftijd om afscheid te nemen van elektrisch gereedschap en te moderniseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 13:51

Croga

The Unreasonable Man

De Rikster schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:44:
Jarenlange ervaring in het werken met professioneel gereedschap.
Koel. Daar gaat het hier niet over.
Technisch verouderd, relatief hoog gewicht, gedateerde accu's, slechtere verhouding vermogen/capaciteit dan een moderne.
Technisch veroudert betekend dat hij niet meer zou voldoen voor het doel waar ik hem voor gebruik. Dat doet hij wel. Geen enkele reden dus om het "veroudert" te beschouwen.
Nee, netter met je accu's om moeten gaan :+ Als je accu's na 3 jaar dood zijn doe je iets niet goed. Maar 10 jaar is een mooie leeftijd om afscheid te nemen van elektrisch gereedschap en te moderniseren.
Als de ene accu het na 3 jaar begeeft. En de andere accu onder exact dezelfde behandeling na 7 jaar nog geen spoortje van slijtage laat zien dan is de enige wetenschappelijke conclusie dat de eerste accu brak is.

En nee, afscheid nemen van iets wat volledig voldoet aan de gebruikers eisen is de grootst mogelijke nonsense. Ik kan dat geld ook gewoon door de plee spoelen dan heb ik hetzelfde bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 11:39
dank u voor alle reacties. en coupon tip
Als slot woord, waar iedereen mee eens kan zijn..
bij het intensief/frequent gebruik van een accu schroef/boormachine is de levens duur (technisch) korter dan bij minimaal gebruik laten we zeggen over 5 jaar gezien, accu type is hierin doorslaggevend. Wb de economische levensduur kan je deze beter goed 2ehands kopen.. maar dat liever niet :)

Ik heb deze machine 4/5 jaar geleden gekocht voor toendertijds een verhuizing. Daarna niet noemenswaardig meer gebruikt, altijd goed opgeborgen op 1 plek in huis daarnaast dus de Ni Cd baterijen helaas niet goed behandeld/weg gezet.
Ik kies nu voor een Yanec accu 2100 of 3000 mAh, ik ga er dan van uit dat ik de komende 5+ jaren nog plezier van heb van deze machine.

BTW: we hebben van me schoonvader een skill bedrade schroef.boormachine geleend, wat een torq beest!...logisch maar toch! Het enige jammere is dat je met deze machine niet de tegengestelde draai richting kan schakelen. Men kan zijn pols breken met deze draai kracht WOw...ook is de kracht goed te doseren. Eigenlijk een ideaal apparaat, alleen wel met snoer..de zgn gebruiks "on"gemak denk ik dan, opzich is het snoer lang genoeg om mee te werken.

Nogmaals dank voor de reacties, ik hoop dat een ander met deze topic ook verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:35

Freakie1NL

Grote Baas

De Rikster schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:06:
Totaal niet mee eens. Ik heb een oude Bosch die nog ouder dan ik zelf ben is. Dat ding is ruim 30 jaar oud en nog gemaakt in Zwitserland. Schroeft en boort nog prima door hout. Het is geen boorhamer maar voor wat normaal schroef werk en werk in hout/gips voldoet dit na 30 jaar nog steeds prima. Uiteraard wel de accu vernieuwd. Zolang het ding het doet doet hij het. Waarom zou je dat weggooien? Nieuwe accu is bij dergelijke websites nog niet eens 1/3DE van de nieuwprijs van een nieuwe machine.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

Ik heb een ietwat bizarre ervaring met vervangbatterijen. Ik heb een hitachi schroefboormachine waarvoor ik batterijen besteld heb bij replacedirect. Werkte goed maar waar ik dacht dat de machine een beveiliging heeft op de maximum torque zit die blijkbaar in de batterijen"blok" zelf. Mijn machine was dus minder krachtig in de zin dat die sneller stopt als het wat tegenwringt.

Het stukje electronica dat de stroom meet om de machine uit te schakelen zit dus in de batterijblok zelf, dus opengehaald, batterijen van de nieuwe in de oude blok aan de electronica gesoldeerd en hij werkt weer zoals hij van de fabriek kwam.
Pagina: 1